2102
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Forummoderator
26 473 Inlägg
19 februari 2012
p12 skrev:
Mack skrev:
p12 skrev:

Gillar bilar så klart, men som en hobby. Jag hatar bara folk som klagar så jävla mycket, riktig gnällattityd ni har.

Hatar du dig själv då också eller..?

Lustigkurre där.... omformulerar mig: Jag hatar folk som gnäller över bensinpriset.

Appappapp..lagt kort ligger. Du hatar dig själv, din stackare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
99 Inlägg
19 februari 2012
CHEEVA skrev:
AndersWestlund skrev:
kannebanne skrev:

Detta va nog ett av årets sämsta inlägg?

Ser inte bil som en självklarhet, det är något man unnar sig och då får man vara beredd att betala ett högt pris, ser hellre att maten kostar 3.000 i månaden och bensinen 10.000 i månaden än tvärt om. smile

du vet om att matpriset ökar i och med att drivmedlespriset ökar ? Trevligt att du unnar dig att åka till jobbet, inte alla som har den lyxen att få jobba !! Eller du kanske också bor mitt i stan så du kan åka buss över allt ?

Maten är värt sitt pris hur dyrt den än blir, bensin anser jag inte är livsnödvändigt, har jag bosatt mig långt ifrån min arbetsplats så har jag gjort ett dåligt ekonomiskt val så till vida inte jag tjänar ekonomiskt genom valet på annat sätt.
Skulle kunna använda mig av kollektivtrafiken till och från mitt jobb men ibland används bilen i tjänsten och då skulle jag förlora tid genom att ej ha bil tillgänglig.
Skulle av många skäl inte bosätta mig på landet varav transport bara är en liten del av anledningen.

21 761 Inlägg
19 februari 2012
p12 skrev:
När jag var liten cyklade jag till skolan året runt, trotts 30 minus, var någon mil.

Visst går det att cykla på vintern också om man ger sig sjutton på det, men att cykla flera mil i ordentlig kyla och dessutom på rejält trafikerade vägar med en massa snörök är inte annat än dumdristigt i dagens läge anser jag. Troligen knäcker man luftrören eller så blir man ihjälkörd. smile

Om jag startar tillräckligt tidigt så kan jag ju gå till jobbet som ligger 3,5 mil bort, då sparar jag in massor av bränslepengar. Frågan är om en sån sak är värt besväret?

551 Inlägg
19 februari 2012
Mack skrev:
p12 skrev:
Mack skrev:

Hatar du dig själv då också eller..?

Lustigkurre där.... omformulerar mig: Jag hatar folk som gnäller över bensinpriset.

Det är väll dig det är synd om, jag gnäller bara på dig och inte på vårat samhälle.

Haters gonna hate.

Rumpmas
3 860 Inlägg
19 februari 2012
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:
Det är fortfarande väljarna som bestämmer bensinpriset.

Jag röstade på sd, som vill sänka skatten ... vad kan jag mer göra ?

Nej, då har du gjort det du kan vid valurnan. Du får väl påverka de etablerade partiernas väljare istället.

Forummoderator
26 473 Inlägg
19 februari 2012
p12 skrev:
Mack skrev:
p12 skrev:

Det är väll dig det är synd om, jag gnäller bara på dig och inte på vårat samhälle.

Ändrar du dig igen nu? Hur ska du ha det?

2 046 Inlägg
19 februari 2012
Tycker att ni borde göra en tråd om hur mycket ni vill att soppa priset ska öka, så slipper vi er

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
19 februari 2012
Andromeda skrev:
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:
Det är fortfarande väljarna som bestämmer bensinpriset.

Nej, då har du gjort det du kan vid valurnan. Du får väl påverka de etablerade partiernas väljare istället.

gör så gott jag kan smile inte helt lätt dock med tanke på all skit media spottar ut !

Men vi bör alla leva efter p12s exempel smile vi ger oss ut i snöyran på varsin cykel, den som klarar sig till jobbet levande vinner !

551 Inlägg
19 februari 2012
kannebanne skrev:
Tycker att ni borde göra en tråd om hur mycket ni vill att soppa priset ska öka, så slipper vi er

Så att ni kan sitta har o gnälla själva? inte en chans..

Haters gonna hate.

Forummoderator
26 473 Inlägg
19 februari 2012
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:
CHEEVA skrev:

gör så gott jag kan smile inte helt lätt dock med tanke på all skit media spottar ut !

Men vi bör alla leva efter p12s exempel smile vi ger oss ut i snöyran på varsin cykel, den som klarar sig till jobbet levande vinner !

Tror det är lite fusk faktiskt. För jag tror de som bor i tex Skåne har det lite lättsammare än härifrån och högre upp i landet..men tanken är god!

Japanese Engineering
690 Inlägg
19 februari 2012
Fan vilken diskussion! Loggade ut från garaget i 10 minuter och när jag kommer tillbaka får jag händelsen "Det har skrivits 46 nya svar i forumtråden"

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

21 761 Inlägg
19 februari 2012
Intressant sak det där med att cykla till jobbet. Folk som kanske bor här uppe (Norrbotten) men jobbar nere i exempelvis Stockholm får det nog kämpigt. Skulle tro de får cykla jäkligt snabbt om de ska hinna hem över helgen och sedan tillbaka. Blir till att trimma cykeln, fila ekrarna och använda lågprofildäck. wink

Men för att skriva något om själva tråden så tycker jag också att bensinpriset är trist, dock behövs bilen ibland och det blir till att tanka ändå.
Senast redigerat av Drönirettab (19 februari 2012)

2 046 Inlägg
19 februari 2012
Drönirettab skrev:
Intressant sak det där med att cykla till jobbet. Folk som kanske bor här uppe (Norrbotten) men jobbar nere i exempelvis Stockholm får det nog kämpigt. Skulle tro de får cykla jäkligt snabbt om de ska hinna hem över helgen och sedan tillbaka. Blir till att trimma cykeln, fila ekrarna och använda lågprofildäck. wink

Ja, borra upp sadlen? wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
19 februari 2012
Mack skrev:
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:

Tror det är lite fusk faktiskt. För jag tror de som bor i tex Skåne har det lite lättsammare än härifrån och högre upp i landet..men tanken är god!

för att jämna ut det så får vi i skåne cykla med ögonbindel ? haha

Nej det är inte realistiskt för väldigt många att cykla till jobbet, absolut inte nu vintertid ! I sommras när jag hade ca 2 mil cyklade jag smile Men då gick det an pga att vädret var annat och det var 3 mil närmare

Avstängd
99 Inlägg
19 februari 2012
kannebanne skrev:
Drönirettab skrev:

Ja, borra upp sadlen? wink

Eller helt enkelt använda huvudet och planera i god tid. Kommer självklart inträffa oplanerade händelser som påverkar negativt men man kan ju alltid vända det till nåt positivt. big_smile

21 761 Inlägg
19 februari 2012
AndersWestlund skrev:
Eller helt enkelt använda huvudet och planera i god tid.

Planering är förstås alltid en bra ide, men i just detta fall tror jag väl inte att det spelar någon större roll hur man planerar. Man får väl prova kanske. wink

619 Inlägg
19 februari 2012
Då blir det ingen skyline till sommaren ;(

1 412 Inlägg
19 februari 2012
p12 skrev:
OpelP1 skrev:
Gött att cykla 5 mil i snöstorm klockan 5 på morgonen. smile

Ja, bil är ingen rättighet, folk går flera mil för att hämta vatten till sin familj i Afrika. Du är bara bekväm av dig.

Ja jag är bekväm av mig för jag har firmabilen hemma och 7km till verkstaden som jag utgår från, men dom flesta jag känner har dock 4-6 mil att åka.

Men utgå du gärna från afrika så kan vi andra utgå från sverige.
Senast redigerat av OpelP1 (19 februari 2012)

420 Inlägg
19 februari 2012
p12 skrev:
kannebanne skrev:
p12 skrev:
Ja, bil är ingen rättighet, folk går flera mil för att hämta vatten till sin familj i Afrika. Du är bara bekväm av dig.

Flytta till afrika då om du tycker de e så jävla kul utan bil, vafan gör du ens på garaget?

Gillar bilar så klart, men som en hobby. Jag hatar bara folk som klagar så jävla mycket, riktig gnällattityd ni har.

Har läst igenom lite inlägg nu och du måste ju ha en snedvriden uppfattning om verkligheten. Tycker du 15 kr/liten är rimligt med tanke på all den olja vi har världen över? Den borde ligga på 10 kr/liten.

Sen snackar du om att cykla till jobbet? Jag äger ingen cykel och kollektivtrafiken går ej en rimlig tid när jag ska behöva åka till jobbet, dvs. 04:45.

Designer.
1 260 Inlägg
19 februari 2012
Hur ska folk ha råd att åka v8 med 500 hästar nu sad Vad tänker dom med?!
Senast redigerat av MIKK0 (19 februari 2012)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Sök