Xuri skrev:
Mack skrev:
Xuri skrev:
Nej är inte bara å byta jobb hit eller dit... jag vet. jag svävade fram å tillbaka mellan jobb i typ 1-1.5år.
Jag var tvungen å jobba för 300 kr mer i lön än vad jag fick om jag gick hemma för 2 år sen... var inte så kul för gick ajg hemma kostade inte bilen nån soppa.... men var ju bara å anpassa sig..
men 10k i lön efter skatt är pissdåligt lön...
Jag tjänade mer på sjukhuset som fönsterputsare när jag var tvungen å ta de...
då hade jag 12-13k efter skatt , 7-16 jobb...
Jo men är man tvungen att ta dem jobb
som finns så får man nog leva med att lönen kan vara pissdålig. Är jävligt roligt att åka iväg på nätterna och pulsa i snön, bara för att veta att man får dålig lön för det.
En lön som sen äts upp av bränslekostnaderna bara för att ta sig
till jobbet.
Jo men då är nästa fråga, du har 2 bilar i din profil. kör du nån billigare bil till å från jobbet ?
Så här var det; jag körde omkring i en 240 förut, som var lika gammal som jag. Jag blev sambo, och bilen hade många problem som blev värre och värre (läs bland annat rost). Så jag slog två flugor i en smäll i nästa bilköp. Vi hade behov av en kombi, i och med att vi båda vill bli föräldrar inom en snar framtid, men samtidigt blev det så "modern" bil vi hade råd med. V70:in har vi kört på långkörning runt 0.8 liter milen, vilket är ganska okej tycker jag med tanke på fyrhjulsdrift och turbo.
Fyrhjulsdriften är ett stort plus med tanke på vart vi bor.
Så, visst. Jag skulle kunna ha en Nissan Micra att frakta rumpan till och från jobbet, men då är det ju även försäkring, besiktning, skatt och förmodligen reservdelskonto även på den som skall räknas in, så det räcker gott med V70:in.
Edit: Lägg till garageplats/parkeringsplats för bilen också i månadskostnad.
Senast redigerat av Mack (19 februari 2012)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.