2052
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

448 Inlägg
24 februari 2012
Mack skrev:
Lustigt dock att det fortfarande är under 15 kronor litern på pumpen här i närheten där jag bor. I och för sig så gick det upp tidigare idag, då det innan var 14:83, men nu är det alltså 14:93....damnit!

Lägg till 15 öre som alltid är skillnaden mellan bemannad och obemannad så kommer du upp i 15,08 smile

Xzit

1 433 Inlägg
24 februari 2012
Glid till Turkiet ett år kom tebaxs som turkisk medborgare och bara lev livet i Sverige!

Elektriker
718 Inlägg
24 februari 2012
SylvesterStallone skrev:
Glid till Turkiet ett år kom tebaxs som turkisk medborgare och bara lev livet i Sverige!

Måste väl vara bättre att bli norsk medborgare då? Närmare hem.smile Allt som krävdes var ju att man inte var svensk för att få körkort.

Däremot är det ju bra att man försöker få in invandrare i svenska samhället, hjälpa dem lite på traven. Dock sticker det kanske lite väl i ögonen på vissa att dom ska få körkort gratis...

Det här har ju dock absolut inget att göra med tråden.

Fan att man inte tankade igår om dom höjt idag... så gåre när man är lat. Då går man miste om säkert 3kr!

Som att kasta vatten i sjön.

1 433 Inlägg
24 februari 2012
monno skrev:
SylvesterStallone skrev:

Måste väl vara bättre att bli norsk medborgare då? Närmare hem.smile Allt som krävdes var ju att man inte var svensk för att få körkort.

Däremot är det ju bra att man försöker få in invandrare i svenska samhället, hjälpa dem lite på traven. Dock sticker det kanske lite väl i ögonen på vissa att dom ska få körkort gratis...

Fan att man inte tankade igår om dom höjt idag... så gåre när man är lat. Då går man miste om säkert 3kr!

haha eller hur 3 kr!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 februari 2012
Köp en Dodge B250 med 130 liters tank, då känns en fulltank i plånboken. wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 125 Inlägg
24 februari 2012
SylvesterStallone skrev:
monno skrev:
SylvesterStallone skrev:

haha eller hur 3 kr!

6,5 kr mer för fulltank för mig mot häromdagen sad

Nej men helt seriöst, jag tror inte bränslet är för dyrt egentligen. Vad ger oss rätten att använda de resurser som flera hundra generationer efter oss också behöver? Ställ dig på valfri gångbro över en motorväg och räkna antalet människor i varje bil. Sist jag provade detta i morgonrusningen så var det 1 person i 96 av 100 bilar. Inte illa. Hade bensinen kostat 100kr per liter tror jag fler hade samåkt...
Senast redigerat av viccoA (24 februari 2012)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 februari 2012
viccoA skrev:
SylvesterStallone skrev:
monno skrev:

haha eller hur 3 kr!

Nej men helt seriöst, jag tror inte bränslet är för dyrt egentligen. Vad ger oss rätten att använda de resurser som flera hundra generationer efter oss också behöver? Ställ dig på valfri gångbro över en motorväg och räkna antalet människor i varje bil. Sist jag provade detta i morgonrusningen så var det 1 person i 96 av 100 bilar. Inte illa. Hade bensinen kostat 100kr per liter tror jag fler hade samåkt...

Det största jävla problemet är den låga ersättningen för arbetsmil...

3 235 Inlägg
24 februari 2012
RD_87 skrev:
viccoA skrev:
SylvesterStallone skrev:

haha eller hur 3 kr!

Och att med stigande bränslepriser kostar ALLT  i butikerna mer...Varor fraktas ju inte med cykel.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 februari 2012
engolf skrev:
RD_87 skrev:
viccoA skrev:

Och att med stigande bränslepriser kostar ALLT  i butikerna mer...Varor fraktas ju inte med cykel.

Jag lider egentligen inte så mycket för jag har en W123 diesel till jobbet, en av få bilar som går att driva för under 18,50/milen inkl allt. Men tungt för den som har en ny säker & miljövänlig bil, de får betala stora pengar för att åka till jobbet.

420 Inlägg
24 februari 2012
Nightmare89 skrev:
http://www.e24.se/pengar/din-ekonomi/bensinen-pa-ny-rekordniva_3327511.e24#xtor=AD-500-[e24]-[3327511]-[box]-[aftonbladet]-[]-[]

Tacka USA för det bensinpriset vi har...

3 235 Inlägg
24 februari 2012
Jimmylainen skrev:
Nightmare89 skrev:
http://www.e24.se/pengar/din-ekonomi/bensinen-pa-ny-rekordniva_3327511.e24#xtor=AD-500-[e24]-[3327511]-[box]-[aftonbladet]-[]-[]

Tacka USA för det bensinpriset vi har...

Inte glöm Kina, Indien och en del andra "utvecklingsländer" som ger fan i miljö. Genom att höja bränsleavgifterna ska Sverige rädda världen från miljökatastrofen:)

496 Inlägg
24 februari 2012
hos mig kostar bensinen 15.18kr. börjar bli lite dyrt känner jag.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
Billy__bob skrev:
hos mig kostar bensinen 15.18kr. börjar bli lite dyrt känner jag.

fy för sad

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
24 februari 2012
Ja inte fan följer bensinpriset inflationen!

Minns 2009, alltså 3 år sedan då jag tankade BF98 för under 12kr/litern...

Bara att etanolkonvertera som gäller nu....fast då kommer det väl nån ny punktskatt på E85

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
Echonator skrev:

Bara att etanolkonvertera som gäller nu....fast då kommer det väl nån ny punktskatt på E85

tror mer på gas än etanol ... dricker så mkt mer med etanol i tanken tyvär

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
24 februari 2012
CHEEVA skrev:
Echonator skrev:

tror mer på gas än etanol ... dricker så mkt mer med etanol i tanken tyvär

Jo men att gaskonvertera känns ju sådär. Med dagens pris på soppa tjänar de flesta 1-2kr/mil på E85

Till sommaren är nog priset uppe i 15:50 skulle jag tro

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
har ju snackats om 20-25kr/l till sommaren här i tråden

nej ner med det till runt 10 kr igen !

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 februari 2012
Precis gärna ner med det under 10kr å! He ju bara sälja biln å skaffa sig en cykel.

Erik H

1 327 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
15.19 kr nu här i Älvsbyn för 95 okt, verkar bara rusa iväg priset. Såg att 98 okt kostade 15.68 kr/litern idag.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
Dieselsmurfe skrev:
Precis gärna ner med det under 10kr å! He ju bara sälja biln å skaffa sig en cykel.

funderar på att köpa moppe igen jag big_smile eller kanske en 125 scooter

Sök