2323
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

1 062 Inlägg
24 februari 2012
Skatt på redan skattad bensin, jävla svinerier som man bara kommer undan med i ickedemokratin Sverige, den sista Sovjetstaten. Men klart ingen sänkning kommer när "vi" bara knyter nävarna i fickan och är för lama för att protestera som tex Fransmännen, Italienarna och Spanjorerna

"You Go, we go!"

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
24 februari 2012
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfe skrev:
Precis gärna ner med det under 10kr å! He ju bara sälja biln å skaffa sig en cykel.

funderar på att köpa moppe igen jag big_smile eller kanske en 125 scooter

Får la bli en elscooter wink

7 120 Inlägg
24 februari 2012
TLO skrev:
Skatt på redan skattad bensin, jävla svinerier som man bara kommer undan med i ickedemokratin Sverige, den sista Sovjetstaten. Men klart ingen sänkning kommer när "vi" bara knyter nävarna i fickan och är för lama för att protestera som tex Fransmännen, Italienarna och Spanjorerna

Dock är ju bensinpriset lika högt runtom i Europa så vi får väl skylla den sista Sovjetstaten - EU. smile

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
Echonator skrev:
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfe skrev:
Precis gärna ner med det under 10kr å! He ju bara sälja biln å skaffa sig en cykel.

funderar på att köpa moppe igen jag big_smile eller kanske en 125 scooter

Får la bli en elscooter wink

det hade absolut varit något smile

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
24 februari 2012
TLO skrev:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as … el=4909254

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
Aerodynamik skrev:
TLO skrev:

Dock är ju bensinpriset lika högt runtom i Europa så vi får väl skylla den sista Sovjetstaten - EU. smile

kanariholmarna är väl spanien och de är mer i eu ? där kostar det strax under 1 euro litern...

vet endast att tyskland ligger ganska högt, sen har jag för mig att de kostar runt 11 kr i danmark ( gjorde det i sommras iaf )

7 120 Inlägg
24 februari 2012
CHEEVA skrev:
Aerodynamik skrev:
TLO skrev:

kanariholmarna är väl spanien och de är mer i eu ? där kostar det strax under 1 euro litern...

vet endast att tyskland ligger ganska högt, sen har jag för mig att de kostar runt 11 kr i danmark ( gjorde det i sommras iaf )

Jag försvarar inte på något sätt priset i Sverige men rätt ska vara rätt. Många länder har högre priser än Sverige.

http://www.fuel-prices-europe.info/
Senast redigerat av Aerodynamik (24 februari 2012)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 februari 2012
Aerodynamik skrev:
CHEEVA skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag försvarar inte på något sätt priset i Sverige men rätt ska vara rätt. Många länder har högre priset än Sverige.

http://www.fuel-prices-europe.info/

hmm de har nog ett annat pris på fast landet då ... för när jag var där för ca en månad sen tankade man för 0,99 euro

edit :     Norway     € 2,005 JÄVLAR yikes
Senast redigerat av CHEEVA (24 februari 2012)

10 Inlägg
24 februari 2012
Det verkar som dom vill att alla ska flytta in i städerna. för man kan ju inte leva på landet längre.

1 062 Inlägg
24 februari 2012
varvstopp-racing skrev:
Det verkar som dom vill att alla ska flytta in i städerna. för man kan ju inte leva på landet längre.

Haha  men i städerna får du ju biltullarna som vi stadsbor tvingats på istället

"You Go, we go!"

629 Inlägg
24 februari 2012
51           Kuwait     € 0,165 
Billigt billigt, dags o flytta? tongue

Mröh

1 327 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Dagge88 skrev:

Det kostar alltså bara 1,46 kr / liter att tanka 95 okt bensin i Kuwait. Dieseln kostar 1,24 kr / liter.

Går det inte att beställa hem några kubik från Kuwait?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
24 februari 2012
Aero T16 skrev:
Dagge88 skrev:

Det kostar alltså bara 1,46 kr / liter att tanka 95 okt bensin i Kuwait. Dieseln kostar 1,24 kr / liter.

Går det inte att beställa hem några kubik från Kuwait?

Man kan väl göra en bytesdeal med dom där nere mot färskt vatten, de e guld värt för dom, å bensin för dom är som vatten för oss:S

BMW - Det stavas som det låter:)

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
24 februari 2012
kostar 64 öre litern i Saudi

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

453 Inlägg
24 februari 2012
Oljan kommer aldrig ta slut! Läs denna länken kanske kan bensinen bli billigare om detta stämmer och fler folk ser det?

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.24 … tt-ta-slut

1 948 Inlägg
24 februari 2012
Timjoh skrev:
Oljan kommer aldrig ta slut! Läs denna länken kanske kan bensinen bli billigare om detta stämmer och fler folk ser det?

OJ! världsupptäckt!!! bara för något inte kan ta slut så kan det alltså inte vara brist på det? SHIT! du slog huvudet på spiken! ring statoil/shell/preem m.fl. och berätta så dom kan sänka priset!!!!!!

Miljontals (om inte miljarder) människor går utan rent vatten, inte ens om dom skulle betala hela sin månadsinkomst så skulle dom ha råd med det, betalar du mer än 20k i månaden för bensinen?
Och vattnet kommer då aldrig ta slut, fan en annan gör ju av med flera tusen liter om året och betalar knappt några pengar alls för det!

Någon behöver åka ner till Afrika och berätta det för dom att vattnet aldrig kommer ta slut...

453 Inlägg
24 februari 2012
baltis skrev:
Timjoh skrev:

OJ! världsupptäckt!!! bara för något inte kan ta slut så kan det alltså inte vara brist på det? SHIT! du slog huvudet på spiken! ring statoil/shell/preem m.fl. och berätta så dom kan sänka priset!!!!!!

Miljontals (om inte miljarder) människor går utan rent vatten, inte ens om dom skulle betala hela sin månadsinkomst så skulle dom ha råd med det, betalar du mer än 20k i månaden för bensinen?
Och vattnet kommer då aldrig ta slut, fan en annan gör ju av med flera tusen liter om året och betalar knappt några pengar alls för det!

Någon behöver åka ner till Afrika och berätta det för dom att vattnet aldrig kommer ta slut...

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.24 … t-ta-slute

Vet inte vad jag skrev att jag trodde på det? Om du nu menade ditt kaxiga svar emot mig?

345 Inlägg
24 februari 2012
Tankade för 15:08 idag, bär iväg ganska fort. tongue Ska bli riktigt skönt till sommaren/hösten med en fast inkomst så att man slipper tänka efter om man verkligen har råd varje gång man tankar. Tankar Amazonen för ~450kr varje gång, fullt, kör precis en vecka på en tank. Det känns ju faktiskt okej.

10 Inlägg
24 februari 2012
TLO skrev:
varvstopp-racing skrev:

Haha  men i städerna får du ju biltullarna som vi stadsbor tvingats på istället

ja men ni har bättre med buss och tåg ju tongue

1 948 Inlägg
24 februari 2012
Timjoh skrev:
baltis skrev:
Timjoh skrev:

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.24 … t-ta-slute

Vet inte vad jag skrev att jag trodde på det? Om du nu menade ditt kaxiga svar emot mig?

Kommer alltid att framställa syntetiska-fossilabränslen, så jag menade helt klart att oljan aldrig kommer ta slut.

Vad jag menade med det där om dricksvatten borde du kunna räkna ut, menmen. Enkelt förklarat, här i Sverige har vi vatten i överflöde, ändå kostar rent vatten så mycket pengar så att flera hundra tals miljoner människor inte ens kan köpa det om dom lägger hela sin månadslön.

Precis(typ) samma sak med oljan alltså den finns, men den kommer fortfarande kosta. Som tur är inte lika mycket som dricksvatten...

Vi kan förenkla det lite till för dig, skulle du sälja, säg din bil, till mig för halva priset mot vad du kunde få för den om du annonserade ut den? Samma sak gäller med oljan. Marknaden styr.

Och att klaga på skatter, avgifter och moms. Ja visst, ni har ju något att sysselsätta er med men e nog bättre att ni jobbar lite övertid så ni har råd med soppan istället wink

Sverige har förövrigt samma (till och med lite dyrare) drivmedelspriser än resten av EU. (Nej Saudierna är inte med i EU)

Sök