Timjoh skrev:
baltis skrev:
OJ! världsupptäckt!!! bara för något inte kan ta slut så kan det alltså inte vara brist på det? SHIT! du slog huvudet på spiken! ring statoil/shell/preem m.fl. och berätta så dom kan sänka priset!!!!!!
Miljontals (om inte miljarder) människor går utan rent vatten, inte ens om dom skulle betala hela sin månadsinkomst så skulle dom ha råd med det, betalar du mer än 20k i månaden för bensinen?
Och vattnet kommer då aldrig ta slut, fan en annan gör ju av med flera tusen liter om året och betalar knappt några pengar alls för det!
Någon behöver åka ner till Afrika och berätta det för dom att vattnet aldrig kommer ta slut...
http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.24 … t-ta-sluteVet inte vad jag skrev att jag trodde på det? Om du nu menade ditt kaxiga svar emot mig?
Kommer alltid att framställa syntetiska-fossilabränslen, så jag menade helt klart att oljan aldrig kommer ta slut.
Vad jag menade med det där om dricksvatten borde du kunna räkna ut, menmen. Enkelt förklarat, här i Sverige har vi vatten i överflöde, ändå kostar rent vatten så mycket pengar så att flera hundra tals miljoner människor inte ens kan köpa det om dom lägger hela sin månadslön.
Precis(typ) samma sak med oljan alltså den finns, men den kommer fortfarande kosta. Som tur är inte lika mycket som dricksvatten...
Vi kan förenkla det lite till för dig, skulle du sälja, säg din bil, till mig för halva priset mot vad du kunde få för den om du annonserade ut den? Samma sak gäller med oljan. Marknaden styr.
Och att klaga på skatter, avgifter och moms. Ja visst, ni har ju något att sysselsätta er med men e nog bättre att ni jobbar lite övertid så ni har råd med soppan istället

Sverige har förövrigt samma (till och med lite dyrare) drivmedelspriser än resten av EU. (Nej Saudierna är inte med i EU)