2312
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Forummoderator
26 474 Inlägg
27 februari 2012
marwin_of_sweden skrev:
Mack skrev:
p12 skrev:

Vadå? är 50 kronor av din dagslön mycket?(förutsatt att man har ca en mil till jobbet och bilden drar 1 liter milen) snittlönen i sverige ligger på 28k som redan bevisats. vilket är en lön per dag på långt över 1000kr. (brutto) även om du skulle tjäna hälften så mycket skulle man ju inte klaga.

Jag får fortfarande in ungefär 10 000 kronor efter skatt på mitt konto. Inga 28 000, som det verkar vara in din drömvärld där allt är perfekt.
Så ja, 50 kronor av min dagslön är ganska mycket!

Edit: ..och säger du nu "jag tycker du ska byta jobb", så blir jag allvarligt förbannad på dig..

En fråga nu bara, ingen peak eller nåt illa menat.
Men om du bara tjänar 10k efter skatt måste du väl gå i byta jobb tankar?

Varenda dag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

551 Inlägg
27 februari 2012
Mack skrev:
p12 skrev:
Mack skrev:

Jag får fortfarande in ungefär 10 000 kronor efter skatt på mitt konto. Inga 28 000, som det verkar vara in din drömvärld där allt är perfekt.
Så ja, 50 kronor av min dagslön är ganska mycket!

Edit: ..och säger du nu "jag tycker du ska byta jobb", så blir jag allvarligt förbannad på dig..

Byt jobb

Häng dig.

Jaja Hitler.

För att detta inlägg inte ska vara helt utan värde så ska jag be dig att titta på editering i mitt tidigare inlägg.

Haters gonna hate.

Forummoderator
26 474 Inlägg
27 februari 2012
p12 skrev:
Mack skrev:
p12 skrev:

Byt jobb

Häng dig.

Jaja Hitler.

För att detta inlägg inte ska vara helt utan värde så ska jag be dig att titta på editering i mitt tidigare inlägg.

Jaja, idiot.

Som svar på den tillagda frågan i det tidigare inlägget; jo, jag skulle förmodligen hamna i personlig konkurs om bensinen kostade 25 kronor per liter.
För i den verkliga världen så är det inte bara bensinen som kostar.

* Studerande *
563 Inlägg
27 februari 2012
Aero T16 skrev:
Dagge88 skrev:
51           Kuwait     € 0,165 
Billigt billigt, dags o flytta? tongue

Det kostar alltså bara 1,46 kr / liter att tanka 95 okt bensin i Kuwait. Dieseln kostar 1,24 kr / liter.

Går det inte att beställa hem några kubik från Kuwait?

We should make the Kuwaiti a "Swedish- deal" .... big_smile

2 337 Inlägg
27 februari 2012
Om soppan skulle kosta 25 kr / liter skulle det öka totalkostnaden för bilen med en dryg tusenlapp i månaden för mig. Kännbart? Ja. Hanterbart. Mycket. Så bränslet kan kosta rätt mycket innan det blir ohållbart. Och för sakens skull så tjänar jag under 25000 / månad innan skatt.
Senast redigerat av Sarge (27 februari 2012)

551 Inlägg
27 februari 2012
Mack skrev:
p12 skrev:
Mack skrev:
Häng dig.

Jaja Hitler.

Jaja, idiot.

Dålig fantasi.

Mack skrev:
Som svar på den tillagda frågan i det tidigare inlägget; jo, jag skulle förmodligen hamna i personlig konkurs om bensinen kostade 25 kronor per liter.

Tror jag verkligen inte. Men det lär vi ju märka om några år.

Haters gonna hate.

Forummoderator
26 474 Inlägg
27 februari 2012
p12 skrev:
Mack skrev:
p12 skrev:

Jaja Hitler.

Jaja, idiot.

Dålig fantasi.

Mack skrev:

Huvudsaken budskapet gick fram.

Det är skillnad på nu och om några år också. Men du som verkar kunna se in i framtiden, kanske även kan säga mig om vi åker runt i flygande bilar framöver, och vad de drivs av?

130 Inlägg
27 februari 2012
Mack skrev:

Jag tror nog han vet bättre om sin egen ekonomi än vad en främling gör.

Plus hur skulle det gå för alla åkerier, taxibolag och folk som kör maskiner då hade du tänkt?

Det är inget fel på bilen förutom att den brinner.

2 415 Inlägg
27 februari 2012
p12 skrev:
Mack skrev:
p12 skrev:

Hahaha ta det lite lugnt här va!

Inte kommer du att dö, du kommer bara få det lite mer obekvämt, troligtvis både ekonomiskt och fysiskt (tänker på att du får cykla) Och hur skulle man inte ha råd att åka till jobbet för att bensinen kostade 25 kr/l? du tjänar förhoppningsvis ihop det på en kvart.

Ursäkta mig men..vilken jävla planet lever du på?

Vadå? är 50 kronor av din dagslön mycket?(förutsatt att man har ca en mil till jobbet och bilden drar 1 liter milen) snittlönen i sverige ligger på 28k som redan bevisats. vilket är en lön per dag på långt över 1000kr. (brutto) även om du skulle tjäna hälften så mycket skulle man ju inte klaga.

skulle bensinen gå upp till 25kr/L idag, skulle jag bli tvungen att gå till jobbet. drygt 2 mil som ja har idag. för 1 årsen körde jag 70 MIL i veckan. drygt 5000 i månaden i bensin. jag fick in 22tusen månaden.
skall vi se hur mycket det är kvar om bensinen skulle kosta 25kr / l??
skulle bensinen kosta 25Kr/L o man fick in 22tusen/månaden.
som de ser ut hos mig om ja skulle pendla till stan som många gör!
(baserat på mitt förra jobb)

22,000månden nattjobb, Söndag kväll till torsdag kväll. 18,00-03,00
bensin 25kr/L * 14 mil= 350 * 5dagar= 1750 * 5veckor = 8750
=13250 kvar från lön
Hyra 7500
5750 kvar från lön
mat i månaden= 2000
kvar:3250
alltså du har kvar 3250kr i månden. och då är inte övriga saker med räknade. enkel mattematik.
alltså bensin/diesel på 25kr/L fungerar inte!
räkna själv.. idag har jag en månads lön på 8-9 tusen. dock ej heltid. utan bara extra..

hur skulle detta funka för folk?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Entreprenör
1 286 Inlägg
27 februari 2012
Men köp för i helvete en bil som inte tar 1-1.5 liter per mil så är det ju fixat????!! Ska ni pendlat 14 mil per dag som i ovanstående exempel så kan man ju åka med en snål dieselbil á 0.45-0.5 liter per mil.

// Niklas Johansson

2 415 Inlägg
27 februari 2012
NiKeMaN skrev:
Men köp för i helvete en bil som inte tar 1-1.5 liter per mil så är det ju fixat????!! Ska ni pendlat 14 mil per dag som i ovanstående exempel så kan man ju åka med en snål dieselbil á 0.45-0.5 liter per mil.

man får ju räkna på att är man 20-25 år, så är det inte alla som har råd att köra runt med en helt ny bil. utan oftast kör med en gammal sliten bil(ingen illa menat) t.ex en gammal volvo. dom drar runt litern. jag skall skaffa mig en dieselbil. men många är rädda för miltalen på bilarna även skatten på diesel.. eller har ja fel?
Senast redigerat av Tryck_o_pys (27 februari 2012)

Forummoderator
26 474 Inlägg
27 februari 2012
NiKeMaN skrev:

Finns det folk som medvetet pendlar långa sträckor idag, med bilar som drar 1.5 liter milen?

Entreprenör
1 286 Inlägg
27 februari 2012
Tryck_o_pys skrev:
NiKeMaN skrev:

man får ju räkna på att är man 20-25 år, så är det inte alla som har råd att köra runt med en helt ny bil. utan oftast kör med en gammal sliten bil(ingen illa menat) t.ex en gammal volvo. dom drar runt litern. jag skall skaffa mig en dieselbil. men många är rädda för miltalen på bilarna även skatten på diesel.. eller har ja fel?

Det finns Golf IIIor med 1.9TDI motorn som drar ca 0.5 liter per mil vid pendling och dom bilarna kostar från 9000:- och upp till 20 000:-.

Så det var en ganska onödig kommentar.

// Niklas Johansson

Pim_Pim
27 februari 2012
Tryck_o_pys skrev:
NiKeMaN skrev:

Går ju alltid skaffa sig en gammal ford fiesta runt 5tusen, kanske ingen rolig bil men dom dricker ju knappt ingenting och passar bra till pendling tycker jag.

Entreprenör
1 286 Inlägg
27 februari 2012
Mack skrev:
NiKeMaN skrev:

Finns det folk som medvetet pendlar långa sträckor idag, med bilar som drar 1.5 liter milen?

Tryck o pys gjorde ju onekligen det med en bil som drog runt litern iaf.

// Niklas Johansson

Entreprenör
1 286 Inlägg
27 februari 2012
Mack skrev:
NiKeMaN skrev:

Din 2.5T AWD lär ligga straxt över litern också om det är den du pendlar med.

// Niklas Johansson

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 februari 2012
Behöver inte va nån ny bil. WV 1,9tdi heter svaret. Många som kör passat dieslar och liknande på 0,5 blandad körning.
Och när jag tankade igår var dessutom dieseln billigare än bensinen igen, det gjorde mig lycklig efter som jag har en 100l tank att fylla:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
27 februari 2012
marwin_of_sweden skrev:
Behöver inte va nån ny bil. WV 1,9tdi heter svaret. Många som kör passat dieslar och liknande på 0,5 blandad körning.
Och när jag tankade igår var dessutom dieseln billigare än bensinen igen, det gjorde mig lycklig efter som jag har en 100l tank att fylla:)

vi har en passat diesel smile den går på 0,5 eller strax under blandat ! riktigt snåla bilar !

Forummoderator
26 474 Inlägg
27 februari 2012
NiKeMaN skrev:
Mack skrev:
NiKeMaN skrev:

Din 2.5T AWD lär ligga straxt över litern också om det är den du pendlar med.

Det förnekar jag inte. Men inte drar den 1.5 liter milen i lalla fall. Dessutom har jag har redan skrivit tidigare i tråden om mitt val av bil.

2 415 Inlägg
27 februari 2012
NiKeMaN skrev:
Mack skrev:
NiKeMaN skrev:

Tryck o pys gjorde ju onekligen det med en bil som drog runt litern iaf.

nej. men jag räknade på litern. då det var min andra bil och jag fick jobb i stan. var tvungen att köra med något.. skall ja vara ärlig drog den 2,75L milen.. i slutet. men det finns en anledning till de också..
men det är OF Topic...
men det är ju klart, vill man köra en bil för 4-5 tusen och vill laga den 15 gånger i månader, så visst.
men jag skall satsa på diesel i min nästa bilköp.. och då blir det en "sommar/fin" bil vill säga. audi A4 1,9 tdi Q (liknande) osäker på årsmod än.. dom går lite billagare. många vill kör ju med en o samma bil året om. och det är inte alltid en pedlar bil. men nu snackar vi väl om köra snålt så..

Sök