KHRacing skrev:
jonTe skrev:
KHRacing skrev:
de skall bara kolla det nödvändiga, att insteg o ursteg går "lätt".
Det är dock inte verkligheten.....jag har reggat min bil 2ggr och de har båda gångerna kikar på ganska mycket annat än de jag kom in och ville regga för.
1:a gången var just för att ändra till 1 passagerare, fick anmärkning för andra stolar och ändrade bältesinfästningar.
2:a gången för buren...höll på att få för 4punktsbältena men plockade ur de på plats....han var lite gnällig på motorn oxo men det blev aldrig något.
Verkligenheten är exakt vad det är jonTe:
Detta är vad de skall kolla enligt reglerna för burbesiktning/reggning.
Att du "höll på att få" för 4-punktsbältena tvivlar jag starkt på för då var det tjänstefel utav
besiktningsgubben, då jag förutsätter att du hade orginalbältena monterade ?
Då skall SBP fullständigt skita i dina andra bälten, de får hänga där bäst de vill fullt regelmässigt.
De skall även kolla så att orginalbältena går fritt vid ut/in-rullning / de ej ligger emot nånstans !
Edit: när du quotar så tag gärna med hela texten, så är det lättare att svara sakligt:
jag nämnde stolarna ovan, missade du detta ?
Jag tycker det blir allmänt rörigt när man tar med hela texten när det bara är vissa delar jag vill ha med men jag får väl göra ett undantag från den vanliga standarden när jag skriver till dig

Ja jag hade originalbältena monterade då jag "hade hört" att det just skulla vara ok att ha andra bälten då....men så var det inte sa besiktningsgubben.
Så en 2:a hade jag fått om jag inte plockat ur de sa han.
Japp...missade att du skev stolarna i din post.
Det jag kan fylla på med angående hjul var att han automatiskt typade om bilen med andra hjul. Original skall den ha 16" med 205/55/16 men ha skrev om det till 225/40/18 eftersom det var de jag hade på vid tillfället. Inget jag protesterade mot.
Jag kan inte reglerna till punk och pricka och jag är medveten om att gubbarna kan ha luckor i sitt kunskapsregister när det gäller regler men....det är ändå de som besiktar 5-10 typbesiktningar om dagen så de kan de garanterat bättre än jag.
Att dessutom börja härja och ställa sig på tvären det första man gör i en besiktningshalll brukar sällan vara en vinnande strategi.
Det är möjligt att reglerna är som du säger KHRacing men jag ville ändå påpeka att det inte är verkligheten, iaf inte för mig.