Som det känns för nuet så är denna bil en "keeper" så jag har inte bråttom med att fixa saker med den, men vissa saker bör ju åtgärdas tidigare än andra. Ska väl försöka få bilen att bli en JDM Sleeper. Då jag tänkt... Visa mer
Härligt att det går framåt! Du bör använda härdade värmetåliga bultar och muttrar, blir som du skrev ganska varmt där
Jo precis! Var till mekonomen, men de hade inga..
oxå vart på mekonomen men de var ingen hitt när de väl begav sig i våras förra året.
åk till en renualt handlare å köp dina värmetåliga bult där, köp inga nissan orginal. köpte pinnbult te min gt-28turbo i sr20'in från renualt för typ 12:- styck, nissans bultar (som var nästintill identiska) kosta runt 150:- Styck.
dom ska va samma gängsnitt överlag, tror de va 1,25.
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Härligt att det går framåt! Du bör använda härdade värmetåliga bultar och muttrar, blir som du skrev ganska varmt där
Jo precis! Var till mekonomen, men de hade inga..
oxå vart på mekonomen men de var ingen hitt när de väl begav sig i våras förra året.
åk till en renualt handlare å köp dina värmetåliga bult där, köp inga nissan orginal. köpte pinnbult te min gt-28turbo i sr20'in från renualt för typ 12:- styck, nissans bultar (som var nästintill identiska) kosta runt 150:- Styck.
dom ska va samma gängsnitt överlag, tror de va 1,25.
Får ta en runda imorgon igen! Är inte så sugen på att köpa bultar/muttrar för 1500kr
Men dåså. Sparar nog mer på att betala frakten där än att åka runt halva stan och leta
EDIT: Jag kollade och det är ju dessa som man har till turbon, fast jag är ute efter de som är till grenröret från motorn. Dock är det samma storlek, men då behövs ju fortfarande muttrarna som man får fast det med och det hade de ju ej (vad jag såg).
Iofs! Får ta och kolla om det finns inom EU så slipper man tullhelvetet.
Vad kan frakten gå på med dina? 24kr?
Är inge tull på så billiga saker Jag fick mina kolvar och stakar från USA nyss och dom betalade jag inge tull på, beställer du dyrare grejer så säg bara till säljaren att dom skriver GIFT på paketet samt skriva att paketet inte kostar mer än $100,- så slipper du frakt Ska kika om jag hittar tag på mina bultar ute i garaget, lite oreda därinne .P
Iofs! Får ta och kolla om det finns inom EU så slipper man tullhelvetet.
Vad kan frakten gå på med dina? 24kr?
Är inge tull på så billiga saker Jag fick mina kolvar och stakar från USA nyss och dom betalade jag inge tull på, beställer du dyrare grejer så säg bara till säljaren att dom skriver GIFT på paketet samt skriva att paketet inte kostar mer än $100,- så slipper du frakt Ska kika om jag hittar tag på mina bultar ute i garaget, lite oreda därinne .P
Okej, det ska jag lägga på minnet. har fått tullavgift ibland så sent som tre månader efter att jag fått varor, och då även på varor som kostat runt 500kr med frakt
Varför just 2015? Är det för att bilen fyller 40 år då? Skulle vara kul att se bilen på tysk/jdmträffen i örebro iår som ni har. För det var ju så lyckat förra året! Då kan du ju bänka bilen där!
Varför just 2015? Är det för att bilen fyller 40 år då? Skulle vara kul att se bilen på tysk/jdmträffen i örebro iår som ni har. För det var ju så lyckat förra året! Då kan du ju bänka bilen där!
Ja precis, vore ju kul om den vore någorlunda klar tills dess, vilket jag tror. 2015 alltså Får se hur det blir med träffar i år