Dragkroksbutiken.se nån som handlat?

RD_87 Skrotsamlare
18 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Tänkte höra vad alla har att säga om dragkroksbutiken. Säljer de bra grejor? Brukar de leverera samma år? Jag söker krok till -99 Dodge durango och de verkar inte växa på träd, så jag är tacksam för övriga tips också.
Jag har såklart kollat meca, mekonomen & Hansen racing redan. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
zshoe Kokar ris
18 augusti 2011 · 923 Inlägg

sidan såg ju inte så seriös ut.... är också nyfiken ifall någon har handlat där?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
RD_87 Skrotsamlare
20 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Ingen som har koll? Jag kollade igenom hemsidan ordentlig och firman ligger ju i Köpenhamn, lagret i Belgien. Ett som är säkert, här förskottsbetalar jag inte ett dugg. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Eddy Galen, inte dum.
20 augusti 2011 · 1 324 Inlägg

Far min köpte Dragkrok där till hans Jagga. Det var absolut inga konstigheter. Passade perfekt och var t.om bättre än Jaguars egna dragkrok då när den löstagbara kroken är av så gömmer sig resten väldigt diskret bakom kofångaren. Originalet kostar 20000 btw.

Han fick borra två hål igenom chassit in till bagaget men det var pga en ny design på 2011 modellen.

Senast redigerat av eddhedd (20 augusti 2011)

RD_87 Skrotsamlare
20 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

eddhedd skrev:
Far min köpte Dragkrok där till hans Jagga. Det var absolut inga konstigheter. Passade perfekt och var t.om bättre än Jaguars egna dragkrok då när den löstagbara kroken är av så gömmer sig resten väldigt diskret bakom kofångaren. Originalet kostar 20000 btw.

Han fick borra två hål igenom chassit in till bagaget men det var pga en ny design på 2011 modellen.

Det verkar ju lovande, jag visste väl att nån hade lite koll. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
nilsson1988
9 november 2011 · 1 Inlägg

STOR VARNING FÖR BLUFF-FÖRETAG!!!

Jag läste detta innan jag handlade då jag var osäker... MEN, tog ändå 2 veckor att få dragkroken, trots att dom lovade 3 dygn eller frakten gratis??? Yeah right, ringde dom o snackade och killen kunde knappt Engelska... När jag fick dragkroken var lådan trasig och dragkroken söndrig!!! Tänkte reklamera den, men det gick tydligen INTE???  Elsatsen var någon billig kines-kopia på Jaeger, fast heter Jeeger...

Har pratat med ARN och kronofogden, men det är problem eftersom företaget inte finns i Sverige!!!

Skall i veckan till autoexperten och köpa en riktig Svensk kvalitetsdragkrok istället för Polsk skit från dragkroksbutiken.se

Blir så fruktansvärt förbannad att utländska företag google translatar sidor och slänger upp dem i Sverige... Sedan visar det sig i efterhand att man som konsument inte har ett enda villkor vad gäller retur eller reklamation... otroligt oseriöst!!!

Kan nån tipsa om hur man bäst går vidare vore jag tacksam!

Hool
9 november 2011 · 1 067 Inlägg

nilsson1988 skrev:
STOR VARNING FÖR BLUFF-FÖRETAG!!!

Jag läste detta innan jag handlade då jag var osäker... MEN, tog ändå 2 veckor att få dragkroken, trots att dom lovade 3 dygn eller frakten gratis??? Yeah right, ringde dom o snackade och killen kunde knappt Engelska... När jag fick dragkroken var lådan trasig och dragkroken söndrig!!! Tänkte reklamera den, men det gick tydligen INTE???  Elsatsen var någon billig kines-kopia på Jaeger, fast heter Jeeger...

Har pratat med ARN och kronofogden, men det är problem eftersom företaget inte finns i Sverige!!!

Skall i veckan till autoexperten och köpa en riktig Svensk kvalitetsdragkrok istället för Polsk skit från dragkroksbutiken.se

Blir så fruktansvärt förbannad att utländska företag google translatar sidor och slänger upp dem i Sverige... Sedan visar det sig i efterhand att man som konsument inte har ett enda villkor vad gäller retur eller reklamation... otroligt oseriöst!!!

Kan nån tipsa om hur man bäst går vidare vore jag tacksam!

Liten fråga..    Transportskador tar man väl upp med speditören? Inte säljarens som ska fixa det som sändes helt och kom fram trasigt.

Vad grundar du kinestillverkningen på?

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
RD_87 Skrotsamlare
9 november 2011 · 4 031 Inlägg

Jag skippade dem då kroken jag sökte inte var EU-godkänd. Med tanke på att deras support svarade på danska så blir jag inte så förvånad. Jag har kanske fördomar? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
PMPerformance
9 november 2011 · 2 266 Inlägg

RD_87 skrev:
Jag skippade dem då kroken jag sökte inte var EU-godkänd. Med tanke på att deras support svarade på danska så blir jag inte så förvånad. Jag har kanske fördomar? tongue

Kolla butiken nu, verkar som de flesta krokar inte är Eu godkänd inte ens 740/940 var godkända krokar

svetsdiff !!!
sunday
11 november 2011 · 1 Inlägg

Har själv en -00:a Durango med amerikanskt drag godkänt för 2000kg men har letat efter ett europeiskt drag för maxvikten 3.300kg. Har bara hittat ett: GDW #1072 TÛV-godkänt. Vill man inte handla i Danmark så går det bra att handla i Tyskland från t ex. www.aukup.de

Senast redigerat av sunday (11 november 2011)

dragkroksbutiken
16 november 2011 · 1 Inlägg

nilsson1988 skrev:
STOR VARNING FÖR BLUFF-FÖRETAG!!!

Jag läste detta innan jag handlade då jag var osäker... MEN, tog ändå 2 veckor att få dragkroken, trots att dom lovade 3 dygn eller frakten gratis??? Yeah right, ringde dom o snackade och killen kunde knappt Engelska... När jag fick dragkroken var lådan trasig och dragkroken söndrig!!! Tänkte reklamera den, men det gick tydligen INTE???  Elsatsen var någon billig kines-kopia på Jaeger, fast heter Jeeger...

Har pratat med ARN och kronofogden, men det är problem eftersom företaget inte finns i Sverige!!!

Skall i veckan till autoexperten och köpa en riktig Svensk kvalitetsdragkrok istället för Polsk skit från dragkroksbutiken.se

Blir så fruktansvärt förbannad att utländska företag google translatar sidor och slänger upp dem i Sverige... Sedan visar det sig i efterhand att man som konsument inte har ett enda villkor vad gäller retur eller reklamation... otroligt oseriöst!!!

Kan nån tipsa om hur man bäst går vidare vore jag tacksam!

Hello Nilsson,

Unfortunately my Swedish is not that good, so I reply in English.
So far as my Google translate can help me, I understand you have a problem with our webshop, or something you ordered at our webshop.

First of all, I would like to make you an apology if something went wrong with your order, or your towbar was damaged during transport. If our customer service was not able to help you with this, it's very dissatisfying.

Originally dragkroksbutiken is a dutch webshop concept. We have (towbar) webshops all over Europe. Because we purchase very large amount of towbars, we can offer a good price. We do not work with polish or other east-european suppliers. So I'm very curious about the wiring kit you received.

It's not my goal to spam in this forum, but I want to emphasize, we are a normal company, with fair conditions and we really want to help you with this. Please send me a PM with your ordernumber, and I will make sure we solve your problem.

If other people have any questions, use the PM as well. Anyone is a valuable customer to us.

Thanks,
T. Bastiaans / Dragkroksbutiken.se

jimbonelly
18 januari 2012 · 1 Inlägg

Samma sak gäller för dragkrokslagret.se de har gått under många namn,de skriver själva att dem inte har några dåliga reklamationer o rykten.Men de e ju för att dem just öppnat!!

Dem har under några år bytt namn för att försöka fortsätta att sälja sin skit.
De har gått under namnen ettdrag,dragkroksexperten,dragkrok.net,dragkrokslagret,DKE kanske finns det fler.
När du handlar så är dem trevliga men så fort de gäller en reklamation så svarar dem ej!!
Jag fick hjälp av Lars Persson på dragkulan.se som bytte ut min elsats som var monterad av Halmstad firman ovan,De hade monterat en Brink krok på min Bmw 5 serie med M paket som inte ens passade bilen,den var inte ens godkänd till min bil,stötfångaren gick ej att montera tillbaka då kroken var för stor,så den satt bristfälligt,istället för orginal plastpluggar hade Daniel dragit dit stötfångaren med plåt skruv,(har bilder på detta om ni vill ha)och enligt rykten så skall han upp i rätten i just ett liknande ärende!! Läs om dessa företag o kolla noga vad dem säljer!! Som Lars Persson på dragkulan.se säger så är det ju inte svårt att konkurrera när man sätter dit en elsats för 300kr istället för 2800kr,Men  Lars e inte så bra på att marknadsföra sig! men lever tydligen på sitt goda rykte o fina resentioner bla i Teknikens världs tidning där dem en gång gjorde ett reportage om honom.Ett skräck exempel var en X6 som de monterat på i Jönköping där dem kopplat rätt på baklysena utan relä o bränt boxar för 13000kr,de lönar sig att blogga o se till att få rätt elsats!!  De kan vara dyrt att vara dumsnål.  /Jimbon

turbomaniac
13 juli 2012 · 16 Inlägg

Kan lägga in ett stort varningens finger för dragkrokslagret.se beställde en avtagbar krok från dem till min Audi.
Ett westfalia som ska vara Audi orginal allt frid å fröjd dragkrok kom efter ca 10 dagar, monterar drag å elsats
allt passar tills jag ska montera tilbaka själva kofångaren då visar det sig att jag fått fel drag tydligen till en
framhjulsdriven sedan trotts jag bestält till en avant quattro.
Ringer direkt och påtalar mitt problem först kan dem inte förstå hur det inte kan passa
-Det ska passa din bil får man till svar
Efter lite ordväxling samt att jag mailat bilder på hur det ser ut så skall de skicka retursedlar och skicka
ett nytt drag.
Detta är i slutet på Maj.
En vecka senare har jag fortfarande inte fått några retursedlar ringer då igen och de ska maila mig omgående
visar sig då att de har fel mailadress.
Har nu min dumme faan skickat iväg draget i fredags (6/7) och nu får jag inte tag på dom jävlarna så nu får man
väll se sig i himlen efter nytt drag
Så passa er för Dragkrokslagret.se

Dragkrokslagret
19 juli 2012 · 3 Inlägg

RD_87 skrev:
Jag skippade dem då kroken jag sökte inte var EU-godkänd. Med tanke på att deras support svarade på danska så blir jag inte så förvånad. Jag har kanske fördomar? tongue

Vill påpeka att ALLA dragkrokar vi säljer via dragkrokslagret.se är EU-godkända och och godkände för besiktning i Sverige.

Dragkrokslagret
19 juli 2012 · 3 Inlägg

jimbonelly skrev:
Samma sak gäller för dragkrokslagret.se de har gått under många namn,de skriver själva att dem inte har några dåliga reklamationer o rykten.Men de e ju för att dem just öppnat!!

Dem har under några år bytt namn för att försöka fortsätta att sälja sin skit.
De har gått under namnen ettdrag,dragkroksexperten,dragkrok.net,dragkrokslagret,DKE kanske finns det fler.
När du handlar så är dem trevliga men så fort de gäller en reklamation så svarar dem ej!!
Jag fick hjälp av Lars Persson på dragkulan.se som bytte ut min elsats som var monterad av Halmstad firman ovan,De hade monterat en Brink krok på min Bmw 5 serie med M paket som inte ens passade bilen,den var inte ens godkänd till min bil,stötfångaren gick ej att montera tillbaka då kroken var för stor,så den satt bristfälligt,istället för orginal plastpluggar hade Daniel dragit dit stötfångaren med plåt skruv,(har bilder på detta om ni vill ha)och enligt rykten så skall han upp i rätten i just ett liknande ärende!! Läs om dessa företag o kolla noga vad dem säljer!! Som Lars Persson på dragkulan.se säger så är det ju inte svårt att konkurrera när man sätter dit en elsats för 300kr istället för 2800kr,Men  Lars e inte så bra på att marknadsföra sig! men lever tydligen på sitt goda rykte o fina resentioner bla i Teknikens världs tidning där dem en gång gjorde ett reportage om honom.Ett skräck exempel var en X6 som de monterat på i Jönköping där dem kopplat rätt på baklysena utan relä o bränt boxar för 13000kr,de lönar sig att blogga o se till att få rätt elsats!!  De kan vara dyrt att vara dumsnål.  /Jimbon

Hej Michael Hakenäs.

Vi tycker det är mycket tråkigt att du är missnöjd med vår service. Men, som du säkert kommer ihåg så erbjöd vi oss att montera av dragkroken och montera en annan dragkrok inklusive en annan elsats än den du valde från början. Naturligtvis till en annan kostnad då det inte rör sig om samma material. Detta gick du inte med på. Du hittade då på att du hade sålt bilen och att dragkroken var tvungen att monteras bort och att du ville ha alla pengarna tillbaka. Slutligen kom vi överens om en ersättning som utbetalades till dig samt att vi tog tillbaka dragkroken.

Värt att notera är dock att den Thule-dragkroken som monterades faktiskt är tillverkad för BMW 5-serie och passar din bils chassie, är godkänd osv... Den andra modellen kräver en större håltagning i bakspoilern och en extra lucka, varpå vi rekommenderade Thule-dragkroken.

Ang. elsatsen vet jag inte var du har fått uppgifter om 300:- från??? Vårat inköpspris överstiger den summan, och då köper vi över 10,000 elsatser per år. Elsatsen som installerades på din bil är tillverkad med komponenter från Tyska Jaeger, är anpassad för fordon med can-bus system och mycket smidig att installera. Dessutom har den otroligt hög tillförlitlighet och hållbarhet. Efter 2 år har vi endast 0,03% reklamationer med denna elsatsen, mao. verkar det som om 99,7% av kunderna är nöjda med den!

Ang. Lars Persson vill jag meddela att vi har flera kunder som anlitat honom vid tidigare skede och sedan haft rejäla problem med elen. Till exempel en kille med en BMW X5 som hela instrumenteringen släcktes ner, eller en annan där check-kontroll lampan började lysa efter en vecka. Dessa två reklamationer har Lars Persson uppenbarligen skitit i då kunderna varken har fått nya elsatser eller kompensation i ekonomisk form.

Ang. vagnsbultar vet jag inte heller var detta kommer ifrån?

Vi utför i dagsläget över 2000 monteringar per år och säljer över 15000 dragkrokar, det är extremt sällan vi har missnöjda kunder och det är tråkigt att du går in och skriver i forum när vi tom. utbetalat ersättning till dig och löst problemet till allas belåtenhet.

Förresten tycker jag det är intressant att Lars Persson är tvungen att hitta på historier och snacka skit för att få kunder. Vi däremot tom. rekommenderar Lars Persson och har under det senaste året säkerligen "skickat" över 20 kunder till LP eftersom vi inte haft tid att utföra monteringen.

Ang. våra priser så är det precis som med allt annat, vi köper extremt stora volymer och har därför mycket goda rabatter vilket i sin tur gynnar kunder.

Mvh David, Montör - Dragkrokslagret

Dragkrokslagret
19 juli 2012 · 3 Inlägg

turbomaniac skrev:
Kan lägga in ett stort varningens finger för dragkrokslagret.se beställde en avtagbar krok från dem till min Audi.
Ett westfalia som ska vara Audi orginal allt frid å fröjd dragkrok kom efter ca 10 dagar, monterar drag å elsats
allt passar tills jag ska montera tilbaka själva kofångaren då visar det sig att jag fått fel drag tydligen till en
framhjulsdriven sedan trotts jag bestält till en avant quattro.
Ringer direkt och påtalar mitt problem först kan dem inte förstå hur det inte kan passa
-Det ska passa din bil får man till svar
Efter lite ordväxling samt att jag mailat bilder på hur det ser ut så skall de skicka retursedlar och skicka
ett nytt drag.
Detta är i slutet på Maj.
En vecka senare har jag fortfarande inte fått några retursedlar ringer då igen och de ska maila mig omgående
visar sig då att de har fel mailadress.
Har nu min dumme faan skickat iväg draget i fredags (6/7) och nu får jag inte tag på dom jävlarna så nu får man
väll se sig i himlen efter nytt drag
Så passa er för Dragkrokslagret.se

Hej.

Du är välkommen att kontakta oss vardagar efter 13:00 så ordnar vi detta snarast.

Mvh David - Dragkrokslagret.se

came
11 mars 2017 · 3 Inlägg

Själv fick jag ett begagnat drag levererat från dragkrokslagret. Inte OK på något sätt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 mars 2017 · 17 477 Inlägg

Låter denna tråd vara kvar då motparten uppenbarligen kan läsa detta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang