Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p
  • 109 Följare
  • 167 824 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 juli 2013
strandberg31
23 november 2011 · 2 419 Inlägg

coils till 740 -90 passar på 940 också!

Allt är bättre med coils har du riktiga har du fjädringsväg fast att du sänkt den vilket du inte har med kapade fjädrar/sänk sats! de är smalare vilket gör att du får mer plats för hjulvinklar osv

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
850_GLT
24 november 2011 · 947 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:
Okey tack för svar. ska föröska hinna me o kika på de för nu börja tiden rinna ut o jag börja få smått panik. Står här utan garage, hjälp lr tillräcklig kunskap.
Nån som vil komma o hjälpa en dum blondin=p

kan komma å hjälpa dig snart, är snart ledig ett tag igen

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
timsi maskinist
24 november 2011 · 585 Inlägg

TT-Avant skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:
Okey tack för svar. ska föröska hinna me o kika på de för nu börja tiden rinna ut o jag börja få smått panik. Står här utan garage, hjälp lr tillräcklig kunskap.
Nån som vil komma o hjälpa en dum blondin=p

Minns att någon sa "jag fixar det själv". roll
Allt kunde i stort sett varit klart för lack nu..men vill man inte ha hjälp, så vill man inte.

själv göra, själv ha wink

du får väl strunta i vad sambon din säger och göra de i smyg wink

Cilla_VolvoBrud
28 november 2011 · 302 Inlägg

850_GLT skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:
Okey tack för svar. ska föröska hinna me o kika på de för nu börja tiden rinna ut o jag börja få smått panik. Står här utan garage, hjälp lr tillräcklig kunskap.
Nån som vil komma o hjälpa en dum blondin=p

kan komma å hjälpa dig snart, är snart ledig ett tag igen

Ja de voe snällt . Går i btar snart

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

mingan77 skrev:

Gbgarn skrev:
coilovers kan kosta mellan typ 3500 - 20+... beroende på kvalité, dem jag hade på min vita golf kostade 3000:- och dem funkade bra på vägen, satte som ett klistermärke, men ska man ha lit mer raceing/bana får man ju hosta upp en del
Kan dock inte priserna för volvo.

coils 1800kr på ebay smile  fast coils till volvo kostar betydligt mer, har bara sett en gång till volvo 940 serien

Japp de koste lite mer te 940. Men jag tror jag ändå vill ha vanlig sänksats m dämpare. De ger ingen skillnad så. Jag ska ´bara´ha bilen som köra hemmavid o ställa ut. Ingen tävlingsåkande lr nått. Mest för hemmahobby

men det är väl roligare o ha snygga coils som du själv kan ställa in hur lågt/hur hög du vill ha bilen ? mer detaljerat när man ställer ut med smile min bil visas upp mkt men kör alldagligt, ingen räcer där inte med 1.6SR smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

mingan77 skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

Japp de koste lite mer te 940. Men jag tror jag ändå vill ha vanlig sänksats m dämpare. De ger ingen skillnad så. Jag ska ´bara´ha bilen som köra hemmavid o ställa ut. Ingen tävlingsåkande lr nått. Mest för hemmahobby

men det är väl roligare o ha snygga coils som du själv kan ställa in hur lågt/hur hög du vill ha bilen ? mer detaljerat när man ställer ut med smile min bil visas upp mkt men kör alldagligt, ingen räcer där inte med 1.6SR smile

Jo men min kunskap säger nej där. Vad mäta? hur veta vad man ska ha istället? Hur bygga ihop? Komma de sitta ihop? För möe frågor för jag ska kunna räta ut dom tyvär. sad

tumstock smile svårare är det inte tongue bara gå efter sista gängan sen skruvar man kolla med tumstock så du får lika på alla 4
simpelt smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

mingan77 skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

Jo men min kunskap säger nej där. Vad mäta? hur veta vad man ska ha istället? Hur bygga ihop? Komma de sitta ihop? För möe frågor för jag ska kunna räta ut dom tyvär. sad

tumstock smile svårare är det inte tongue bara gå efter sista gängan sen skruvar man kolla med tumstock så du får lika på alla 4
simpelt smile

Nej jag mena hur man bygger egna coilovers=P

ah det är ju en annan 5a tongue

SpeedOfLight
28 november 2011 · 1 432 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=185166
Där har du en kille som byggde egna coils...

Men nu avslutar jag min prem här iaf, tycker inte projektet verkar ens röra på sig och det som verkade intressant ifrån början har nu svalnat. Tack å Hej... Good luck in the future

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
SportPilot Ubåtsingenjör
28 november 2011 · 7 228 Inlägg

jäklar vad det traggas om coilovers här yikes

Någon uppdate på vad som hänt med bilen ? eller står det stilla ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
volvoentusiasten
28 november 2011 · 4 005 Inlägg

CHEEVA skrev:
jäklar vad det traggas om coilovers här yikes

Någon uppdate på vad som hänt med bilen ? eller står det stilla ?

Håller med, wtf?

+
För 2-3 år sen hade jag inte bytt ett bromsbelägg ens, visste inte ens hur det satt fast.
Nu håller jag på och stoppar i en 454 i en 940, wtf.

Man lär sig så länge man lever, det gäller att ha intressem vilja och lite mod. Samt en slägga och 55-6.

Jobba på nu Cilla smile Bara komma ner till Strängnäs om du behöver garage

timsi maskinist
29 november 2011 · 585 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

timsi skrev:

TT-Avant skrev:

Minns att någon sa "jag fixar det själv". roll
Allt kunde i stort sett varit klart för lack nu..men vill man inte ha hjälp, så vill man inte.

själv göra, själv ha wink

du får väl strunta i vad sambon din säger och göra de i smyg wink

Ursäkta Han e inte min sambo. Jag e singel o vill varken ha kille... lr tjej just nu =P

jaha oj, trodde de men de ber jag om ursäkt för smile varför gör ni inte upp ett sammarbete och dela upp arbetet å så? smile

Cilla_VolvoBrud
30 november 2011 · 302 Inlägg

CHEEVA skrev:
jäklar vad det traggas om coilovers här yikes

Någon uppdate på vad som hänt med bilen ? eller står det stilla ?

Jo jag vet de traggas ite om coilovers. Jag tycker de blir för stort. Men inte folket omkring. Sj anser jag de int ha så stor betydelse.
Nje lite still står de för jag ha inget garage. Men i helgen åker motorn ur. Sen så ska jag dubbelkolla me lackeraren vilket datum o så.

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
ToXtreme
30 november 2011 · 3 627 Inlägg

Shit.. känns som om helgens storm på något vis lyckats sprida sig över internet också för har var det bannemig ett blåsväder!

Tråkigt att ni avbryter ett samarbete men funkade det inte så är det ju det bästa att göra.

Sen så behöver man ju faktiskt inte ha kunskap om allt, i princip allt går att läsa sig till om man bara googlar lite. Är själv självlärd från grunden och har i princip aldrig haft någon som visat mig hur man gör så det är inga som helst problem att fixa det själv utan en kunnig person. Däremot tar det längre tid då det lätt blir fel och man får göra om och så vidare.

Menmen, lycka till med projektet när det nu drar igång igen smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Cyklop
4 december 2011 · 1 277 Inlägg

om du nu inte ska ha några coilovers, finns för övrigt att köpa på L-M-R.se passar i orginal infästning, så rekomenderar jag att köpa chassisats från t ex cassIT.se då dom är väldigt prisvärda och satsen kostar runt 4000 :-

MVH

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
4 december 2011 · 2 390 Inlägg

Nu har ja inte orkat läsa alla inlägg, verkar vara mer prat om annat och vad dom vill ha.. Så säg mig vad är det du exakt är ute efter ? big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Cyklop
4 december 2011 · 1 277 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

cykelpump skrev:
om du nu inte ska ha några coilovers, finns för övrigt att köpa på L-M-R.se passar i orginal infästning, så rekomenderar jag att köpa chassisats från t ex cassIT.se då dom är väldigt prisvärda och satsen kostar runt 4000 :-

MVH

Jo men de finns bra framtill där va jag kunde se. Ha ev hittat ett sett runt om. ska kika lte på  utlandet. Fått lite tips

Japp de ha jag sett att dom har men dom ha bara 40/40 säkning vill ha 60/40.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/vol … 60_40.html


endast fjädrar men det var bra pris och är 60 40

Cilla_VolvoBrud
5 december 2011 · 302 Inlägg

_Performance_ skrev:
Nu har ja inte orkat läsa alla inlägg, verkar vara mer prat om annat och vad dom vill ha.. Så säg mig vad är det du exakt är ute efter ? big_smile

Ja vad e jag ute efter?? Jo en snygg bil som syns o går hyfstat bra. typ 300hk e la tanken.

Sen så e jag så j*la kluven när de gäller coils o vanlig sänkning me dämpare. När jag väl vestämmt mig för ena kommer nån o nästan övertygar mig om de andra o när jag betämmt mig för de kommer nästa O så bollar den bollen.  O allt e ju en prifråga oxå på 5tusen lr 14tusen. Endel säger bygg sj. Men jag litar int på den kunskapen hos mig att de blir bra o då e jag helt plötsligt okunnig o int villigatt sattsa på bilen....
Så tipsa mig gärna

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cyklop
5 december 2011 · 1 277 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

cykelpump skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

Jo men de finns bra framtill där va jag kunde se. Ha ev hittat ett sett runt om. ska kika lte på  utlandet. Fått lite tips

Japp de ha jag sett att dom har men dom ha bara 40/40 säkning vill ha 60/40.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/vol … 60_40.html


endast fjädrar men det var bra pris och är 60 40

Oki=) tanx. tror de blir vanlig sänkningsats me bra dämpare istället för coils

Låter som en bra ide då du sparar mycket pengar att hitta på andra saker att göra med bilen.

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
5 december 2011 · 2 390 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

_Performance_ skrev:
Nu har ja inte orkat läsa alla inlägg, verkar vara mer prat om annat och vad dom vill ha.. Så säg mig vad är det du exakt är ute efter ? big_smile

Ja vad e jag ute efter?? Jo en snygg bil som syns o går hyfstat bra. typ 300hk e la tanken.

Sen så e jag så j*la kluven när de gäller coils o vanlig sänkning me dämpare. När jag väl vestämmt mig för ena kommer nån o nästan övertygar mig om de andra o när jag betämmt mig för de kommer nästa O så bollar den bollen.  O allt e ju en prifråga oxå på 5tusen lr 14tusen. Endel säger bygg sj. Men jag litar int på den kunskapen hos mig att de blir bra o då e jag helt plötsligt okunnig o int villigatt sattsa på bilen....
Så tipsa mig gärna

Coils är ju snyggt i sig om man verkligen vill ha en låg bil och så lite mellanrum mellan däck och skärmkant. Vet dom som har 60/40 sänkning och 19 tummare och får det att se jävligt snyggt ut. Pengar och kunskap styr allt så är det ju. Jag personligen kommer köpa mig en 940 snart och det kommer bli 60/40 sänkning på den med andra dämpare. Ett billigt och bra alternativ, Och vill man ha värre sen så är det ju bara byta upp sig.  Så jag tycker verkligen kör på andra dämpare och 60/40 sänkning från klracing som nån länkade, så har du mycket pengar kvar och lägga på annat roligt wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Cyklop
7 december 2011 · 1 277 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:
Tack till Er båda här ovan.  Blir 60/40 sänkning. ska bara leta dämpare som fiunkar bra utan att bli stötiga o försämra bilen

då rekomenderar jag bilsteins sportdämpare, B8 heter dom tror jag, kostar runt 980 kr st bak å 1200 tror jag till fram, bättre väghållning men ändå inte extremt stötiga

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang