4497
Sök

StåhlgrenDesign's Evo 8, Widebody TimeAttack

Efter att hela mitt liv strävat efter att köpa mig en Mitsubishi Lancer Evolution så blev jag äntligen ägare till en svart Evo 8:a den 10/12 2011. Och sedan dess har bilen gått igenom diverse modifikationer. Det har varit en resa... Visa mer

Virtuell Designer
389 391 Visningar
Uppdaterades senast 3 maj 2016
904 Inlägg
27 februari 2013
Forget_It skrev:
Tror nog att det är lite symboliskt o köra räcerstol bara där föraren sitter! Jag hade samma tanke till min S15. Gillar de upplägget.

1plus

AUTOTECH S60 power

Virtuell Designer
545 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
nosslin: Jag säger detsamma! smile Kommer ju vara gott om tid att träffas och pratas vid smile

G-Bruno, Blyfot, Damir:
Givetvis kommer det sitta en röd sparco som passagerarstol också framöver! smile
Har dock inte riktigt råd att lägga ut det nu innan Elmia.
Det skulle se rent äckligt ut med original stol bredvid denna! Har haft funderingar på att lackera original passagerarstol i svart. (Alltså de blåa tyginläggen) Men tror det också kommer se puckat ut. Så har en kompis som är villig att låna ut en begagnad röd Sparco under mässan om det skulle vara så. Dock är det en lite äldre modell. Så får se hur det blir smile

Ikrana:
Jo det blev riktigt tight och bra! smile Jo det stod på bruksanvisningen att man fick underhålla dom lite, men det är ju som allt annat smile
Klart att jag vill ha en kolfiberhuv!
Men original huv är ju i aluminium, så den är jäkligt lätt. Tror inte jag kommer byta till en kolfiberdraperad glasfiberhuv som de flesta är på marknaden nu, då de ofta väger lika mycket eller mer. Utan jag kommer söka efter någon i tunn kolfiber framöver smile

1 515 Inlägg
27 februari 2013
Kan rekommendera Seibons kolfiber huvar, skiljer sig en hel del viktmässigt mot originalet smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

88 Inlägg
27 februari 2013
Riktigt grymt bygge. Kommer kollas in på elmia:) Angående kolfiber huv så är mitt tips varis. Seibon har alltid varit tyngre än original på dom evorna jag haft medans varis varit lättare och har sjukt bra passform:)

1 515 Inlägg
27 februari 2013
r_win skrev:
Riktigt grymt bygge. Kommer kollas in på elmia:) Angående kolfiber huv så är mitt tips varis. Seibon har alltid varit tyngre än original på dom evorna jag haft medans varis varit lättare och har sjukt bra passform:)

Nu blev det dubbla budskap här 😜! Den jag har och några polare till, dock inte likadan modell men de var betydligt lättare än originalet hehe smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 391 Inlägg
27 februari 2013
blir äckligt fint med huvlåsen smile

Meeee

105 Inlägg
27 februari 2013
Audi_powah skrev:
Kan rekommendera Seibons kolfiber huvar, skiljer sig en hel del viktmässigt mot originalet smile

Tyvärr så är ju nästan alla Seibons Kolfiber huvar/delar i (WET) utförande bara draperad glasfiber men skall man spara lite extra vikt så skall man ju jaga deras eller andra tillverkares (DRY carbon) produkter och eventuellt bara klarlacka för att få den våta looken smile dock kostar det ju lite extra,

501 Inlägg
27 februari 2013
Eller så gør du det billigt och bra: bort med inre førstærkningarna på OEM huven så du bara har yttre førstærknings delarna kvar. Vips så har du tagit bort en massa vikt samt behåller lacken!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

18 Inlägg
27 februari 2013
Ang seibon så är det bara ett ynka lager kolfiber som de klätt en glasfiber-huv. Bara för syns skull med andra ord. Min seibon väger mer än originalet.

Virtuell Designer
545 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
Hehe ja nu blev det lite dubbla budskap wink
Har också hört att Seibon är tyngre än standard, där emot är det som Ikrana säger, till exempel att Seibon's "Dry" sortiment är lättare än standard huv! Men då får man hosta upp lite också.. smile
Detta är något jag skulle kunna tänka mig framöver, men får se lite vad framtiden har att ge.. smile
http://www.bluepower.se/sv/produkter/st … -hood.html

r_win:
Tack så mycket! Kom gärna fram och hälsa smile

robin_civic:
Tack! Ja det vart riktigt bra, underbar passform blev det också! smile

Vilot:
Den tanken har slagit mig! Men riktigt så extrem har jag inte blivit på att jaga kilon, ännu.. smile
Det får bli nästa vinters projekt!

105 Inlägg
27 februari 2013
Fet huv du! Dock kostar den ju en del, och det är ju pengar som kan gå till mer och roligare delar i framtiden. Väger inte Oem så mkt så är det ju mest en utseende sak.
Vill tilläga att jag inte alls är emot Seibons wetcarbon delar, men tjänar man inte någon vikt alls så kan det ju vara lite menlöst smile

1 515 Inlägg
27 februari 2013
Ikrana skrev:
Fet huv du! Dock kostar den ju en del, och det är ju pengar som kan gå till mer och roligare delar i framtiden. Väger inte Oem så mkt så är det ju mest en utseende sak.
Vill tilläga att jag inte alls är emot Seibons wetcarbon delar, men tjänar man inte någon vikt alls så kan det ju vara lite menlöst smile

Väger de lika mycket så tar man den snyggare såklart 😃

267 Inlägg
27 februari 2013
Orginal är helt klart snyggast! tongue Beror ju dock helt och hållet på vilken stil man vill ha på bilen smile

2 077 Inlägg
27 februari 2013
Så jävla fett Anton big_smile
Keep it up!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Virtuell Designer
545 Inlägg
28 februari 2013
Trådstartare
Ikrana:
Jo den är inte helt gratis tongue
Du har helt rätt! Så huv är inte största prio just nu. Finns mycket mer som måste prioriteras innan det smile

nkevo:
Jo original är snygg som den är, men jag tycker om volten-varianten också wink Så vi får väll se vart det tar vägen i framtiden smile

Adam:
Tack så mycket! big_smile

---------------

Liten mini-update!
Jag kom precis hem från en liten tripp till en lackeringsfirma som kommer att lackera mina breddare!
Så någon gång i mitten av nästa vecka kommer jag kunna hämta hem dem igen! big_smile
Kommer bli galet kul att se hur resultatet blir! smile

//Anton

Virtuell Designer
545 Inlägg
2 077 Inlägg
4 mars 2013
Yay :d

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

105 Inlägg
5 mars 2013
Ser bra ut, en fundering, hur skall du fästa breddningen som sitter på dörren? antar att du inte kommer skruva den eller? limmar eller plastar du den ?

Virtuell Designer
545 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Adam: big_smile

Mommo1990: Tack så mycket! smile

Ikrana: Tack! smile
Väldigt många fäster den med 3M:s dubbelhäftande tejp. Då det är "kanter" på baksidan för detta. Jag kommer köra med samma teknik, dock tror jag att jag kommer bygga ett fäste på dörren för en skruv som håller fast den ifall det skulle släppa smile

Sök