Trimma en Golf 3 1.8 -97

Snitch Ointresserad.
9 februari 2012 · 936 Inlägg

cpu1337 skrev:

Hamalainen skrev:

cpu1337 skrev:

Står väll på massa sidor att ett luftfilter ger de?:-) tändstiftsidan hade diagram med ökningen så varför inte? Ljuger dom?

Snälla kan du inte länka därifrån du fått alla siffror? big_smile

Luftfiltret och avgaset behöver ingen länk de vet väll alla redan:-) tändstiften minns ja inte va dom heter för de va några år sen ja hitta sidan:-P

Du får inga 15 hästar med ett jävla luftfilter!

Så ja, dom ljuger, du får inte 15 hästar till av andra tändstift heller!

Teabag appreciation club.
D-alvarsson
9 februari 2012 · 550 Inlägg

haha härlig diskussion !
men som alla logiska tips här, dom tackar jag för ! smile
Cpu1337 du får gärna länka dessa delar du snackar om wink

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Hamalainen
10 februari 2012 · 33 Inlägg

cpu1337 skrev:

Hamalainen skrev:

cpu1337 skrev:

Står väll på massa sidor att ett luftfilter ger de?:-) tändstiftsidan hade diagram med ökningen så varför inte? Ljuger dom?

Snälla kan du inte länka därifrån du fått alla siffror? big_smile

Luftfiltret och avgaset behöver ingen länk de vet väll alla redan:-) tändstiften minns ja inte va dom heter för de va några år sen ja hitta sidan:-P

köp:
Four Stroke Performance Tuning
Modern Engine Tuning
Forced Induction Performance Tuning
Alla är skrivna av A. Graham Bell

Sedan kan du återkomma när du läst de böckerna å känner att du har lärt dig något smile

cpu1337
10 februari 2012 · 766 Inlägg

Hamalainen skrev:

cpu1337 skrev:

Hamalainen skrev:

Snälla kan du inte länka därifrån du fått alla siffror? big_smile

Luftfiltret och avgaset behöver ingen länk de vet väll alla redan:-) tändstiften minns ja inte va dom heter för de va några år sen ja hitta sidan:-P

köp:
Four Stroke Performance Tuning
Modern Engine Tuning
Forced Induction Performance Tuning
Alla är skrivna av A. Graham Bell

Sedan kan du återkomma när du läst de böckerna å känner att du har lärt dig något smile

Inte mitt fel om sidorna ljuger?:-)

Mack Forum- och sitemoderator
10 februari 2012 · 26 160 Inlägg

cpu1337 skrev:

Hamalainen skrev:

cpu1337 skrev:

Luftfiltret och avgaset behöver ingen länk de vet väll alla redan:-) tändstiften minns ja inte va dom heter för de va några år sen ja hitta sidan:-P

köp:
Four Stroke Performance Tuning
Modern Engine Tuning
Forced Induction Performance Tuning
Alla är skrivna av A. Graham Bell

Sedan kan du återkomma när du läst de böckerna å känner att du har lärt dig något smile

Inte mitt fel om sidorna ljuger?:-)

Men snälla, kom med nån länk då till dessa fantastiska grejer?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
kannebanne
10 februari 2012 · 2 046 Inlägg

http://www.risetrade.se/sv/produkter/sp … uftfilter/ Eftersom ni tjötat på killen med sportrör och filter.. 12 hk mer

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
kannebanne
10 februari 2012 · 2 046 Inlägg

kannebanne skrev:
http://www.risetrade.se/sv/produkter/sportluftfilter/raid-sportluftfilter/ Eftersom ni tjötat på killen med sportrör och filter.. 12 kW på en skoda..? Tror ni han nu??

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
a7x
10 februari 2012 · 91 Inlägg

cpu1337 skrev:

Hamalainen skrev:

cpu1337 skrev:

Luftfiltret och avgaset behöver ingen länk de vet väll alla redan:-) tändstiften minns ja inte va dom heter för de va några år sen ja hitta sidan:-P

köp:
Four Stroke Performance Tuning
Modern Engine Tuning
Forced Induction Performance Tuning
Alla är skrivna av A. Graham Bell

Sedan kan du återkomma när du läst de böckerna å känner att du har lärt dig något smile

Inte mitt fel om sidorna ljuger?:-)

Du tror väl också att hela USA skakar när aftonbladet skriver att någon incident skakat USA? lol

cpu1337
10 februari 2012 · 766 Inlägg

kannebanne skrev:
http://www.risetrade.se/sv/produkter/sportluftfilter/raid-sportluftfilter/ Eftersom ni tjötat på killen med sportrör och filter.. 12 hk mer

Ja se där:-) och jt skriver att deras system ger 15% ökad topp effekt 89+12=101+15%=116,15

D-alvarsson
10 februari 2012 · 550 Inlägg

intressant länk där,
försök o hålla god ton, här ska diskuteras inte tjaffsas wink

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Kibil
10 februari 2012 · 552 Inlägg

Jag skulle börjat med att få dit en kompressor, dels för att det finns mer plats på framsidan av motorn och för att det inte är jätte dyrt.... Går att hitta en G60 kompressor för max 1500 ifall man letar på dom lokala skrotarna... Annars kan det vara värt att plocka ur motorn från bilen och renovera allting som tex. kolvringar, lager mm.

Där har du en bra början som kräver en hel del läsande och fantasi. Skit i dom som säger öppet luftfilter och större avgas. Det är ingen utmaning för någon som tänker i större banor....

nesum
10 februari 2012 · 695 Inlägg

Kibil skrev:
Jag skulle börjat med att få dit en kompressor, dels för att det finns mer plats på framsidan av motorn och för att det inte är jätte dyrt.... Går att hitta en G60 kompressor för max 1500 ifall man letar på dom lokala skrotarna... Annars kan det vara värt att plocka ur motorn från bilen och renovera allting som tex. kolvringar, lager mm.

Där har du en bra början som kräver en hel del läsande och fantasi. Skit i dom som säger öppet luftfilter och större avgas. Det är ingen utmaning för någon som tänker i större banor....

Håller med, kompressor är nog de enda rätta. Finns juh en uppsjö av bra grejjer, även en massa bolt-on prylar till dessa motorer....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Hamalainen
10 februari 2012 · 33 Inlägg

cpu1337 skrev:

kannebanne skrev:
http://www.risetrade.se/sv/produkter/sportluftfilter/raid-sportluftfilter/ Eftersom ni tjötat på killen med sportrör och filter.. 12 hk mer

Ja se där:-) och jt skriver att deras system ger 15% ökad topp effekt 89+12=101+15%=116,15

Men det går inte att bara lägga ihop de å tro att du fått en ökning från 89 till 116 häst på ett jävla luftfilter å ett avgas.. Köp böckerna

D-alvarsson
10 februari 2012 · 550 Inlägg

kompressor alltså, men blir de inte samma påfrestning där som med turbo ? på ex stakar,vevar, ni fattar .)

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 februari 2012 · 7 234 Inlägg

LocKtar skrev:

D-alvarsson skrev:

LocKtar skrev:

Som föregående skrev, finns inget som kommer ge dej märkbar effekt. Byt avgassystem sätt på ett öppet luftfilter, då kommer det låta snabbare iaf..

Du ville ha enkla sätt att trimma din 1.8 sugis... byta avgas / luftfilter e det enklaste men ger föga...
Byta kammar kan du göra, porta toppen.. turbokonvertera? men då e det inte lika enkelt längre. annars finns det inget mer du kan göra än att byta motor eller bil.

De va ju kam, topp, portning osv som ja tänkte på smile
om nån har råd till en nybörjare, (ja lär mig bäst i praktiken så tänkte testa) smile
*på en skrot bil typ*

oK, du tänker såsmile

Fortfarande så råder jag dej att bygga på en annan motor, ang portning och byte av kammar så har jag ingen koll på vad för kammar som lämpar sej bra till din motor, portning lämnar man helst bort om det ska bli bli någon effektvinst påt...

Det kommer kosta BRA mycket mer än det kommer smaka.. men känner du att du vill lägga tiotusentals kronor på en sugis för att få 20-30 hästar mer så gör det... min erfarenhete säger byt bil om du vill trimma, och då gärna turbo. smile

hur tror du de du lämnar bort din topp till har lärt sig att porta ? inte av att lämna iväg toppen i alla fall !! Vettigaste är att läsa lite böcker sen prova sig fram, alla måste börja någonstans. Vad du kan göra är väl som sagt prova porta toppen, plana toppen och sen leta efter någon vassare kam. Vill man ha ut mer billigt tror ja de är mc förgasare( bra mycket billigare än något standalone sprut) som gäller och sen bygga ett eget insug. Extraktorgrenrör hjälper även till...

Antar att du inte vill överladda, då det i slutändan blir dyrt...  Om du nu mot förmodan vill göra det, tycker jag att en eaton m45 hade varit ett bra alternativ, finns på endel skrotar även billigt på ebay.de.. ska du göra detta hade jag sänkt kompet i maskinen en aning

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
D-alvarsson
10 februari 2012 · 550 Inlägg

ok nu kommer dessa svar jag letat efter, upsskattas mkt !!
jo mc förgasare har ja fått tips om smile=

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 februari 2012 · 7 234 Inlägg

D-alvarsson skrev:
ok nu kommer dessa svar jag letat efter, upsskattas mkt !!
jo mc förgasare har ja fått tips om smile=

mc förgasare till putsad topp och extraktor är nog en bra början smile lätta svänghjulet och i med en vassare kam sen så tror jag du kommer ha kul med din golf.

Men glöm ej att billigaste trimmet är lättning

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
D-alvarsson
10 februari 2012 · 550 Inlägg

ska ja tänka på wink tackar !

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang