5671
Sök

Hjälp lösning bromsar bak saab 9-5 -99

671 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
hejsan bytte nyss klossar bak på bilen  via en guide jag såg på nätet och jag lyckades göra jobbet klart men när jag körde iväg så ligger bromsarna på och luktar bränt så vad göra...

ska till jobbet i morgon bitti så  köpte klossarna på biltema så det ska ju inte vara någon skillnad mot dom gamla vad jag kunde se  men det är knappt så bilen går att köra framåt:(

Skaune
15 februari 2012
karlsson_1984 skrev:
hejsan bytte nyss klossar bak på bilen  via en guide jag såg på nätet och jag lyckades göra jobbet klart men när jag körde iväg så ligger bromsarna på och luktar bränt så vad göra...

ska till jobbet i morgon bitti så  köpte klossarna på biltema så det ska ju inte vara någon skillnad mot dom gamla vad jag kunde se  men det är knappt så bilen går att köra framåt:(

Innan du bytte hade du ju utslitna beägg, de har du säkert haft länge o kolvarna står i utryckt läge, de måste motioneras upp, genom att trycka dom fram o tillbaka med lämpligt verktyg, tryck in, bromsa lätt med pedalen så de trycks ut o upprepa! Ibland e de oken som havererat, men du bör försöka motionera dom lite! i värsta fall kan du renovera kolvarna o byta gummit etc!

Sök