MammDiin skrev:
Mervolic skrev:
AD_ skrev:
Där ser man. Hade det någonstans i bakhuvudet. När du säger det så har jag hört att blåa glas dämpar "xenon effekten" lite därav kör jag med vita

Med xenon är det egentligen onödigt att köra med blåa glas, eftersom xenon i sig självt lyser så pass vitt/blått som man vill ha det. En del här på forumet kör ju dock med blåa glas ändå, just för att dem tycker att det är snyggt på deras bil, och då är det ju en helt annan sak.

Ofärgat glas är helt klart bäst om man är ute efter ljusstyrka. För blått glas filtrerar bort gult ljus.
Men inte passar blått glas med alla bilfärger. Däremot så är ofärgat glas rätt så neutralt och passar på allt utan att sticka ut för mycket.
Jag hade SIM extraljus med ofärgat glas, och dom lös mer gult än vitt. Och det verkar konstigt, men det måste bero på reflektorn, att den bryter ljuset på nåt sätt eller nånting.. För när man kolla in i ljuset, så var det vitt med lite lite gult i.
Men när man satt i bilen och körde med det på, då var med mer gult än vitt.
Jag har Blå NBB nu. Köpte blå först och främst för att jag fick en sån sinnessjukt bra deal på dom.
Men nu i efterhand är jag jäkligt glad att dom är blå. För att ljuset blir vitt med lite blått i. Men inte så mycket blått att det blir störande. Har 4300k. Ljuset blir ju inte 5000k, utan det kanske blir 4400k-4500k, svårt att säga, men det blir det ultimata ljuset för min del.
Plus att blåa är snyggare än ofärgat, DOCK beror det på montering och märke på extraljus.
Blå NBB är snyggare än ofärgat.
Blå 3003 är snyggare än ofärgat.
Blå Big Knick är snyggare än ofärgat.
Men däremot är blå SIM grymt mycket fulare än ofärgade SIM.
Ja du förstår.. ^^