2276
Sök

Den stora extraljus tråden

7 482 Inlägg
30 juli 2012
benz_89 skrev:
Nu har man varit och hämtat ut ett extraljus som jag beställt samt köpt lite grejjer som är nödvändiga till monteringen, så snart kan extraljusbygget starta! Om jag inte nämnt det så tänkte jag testa 4st lågt monterade SIM Pencil med samma 75w xenon som jag körde med ifjol som jag var nöjd med för att se om jag kan få lite längre ljus smile  http://www1.garaget.org/gallery/images/ … bfe615.jpg

måste tyvärr säga att jag föredrar de runda stagen wink mkt stabilare wink

det närmar sig monternig wink kanske senare i höst åker det på 2 till wink

512 Inlägg
30 juli 2012
TouchOfRed skrev:
Specialraggarn skrev:
TouchOfRed skrev:

Men hindrar man dom från att sno dom, så förstör dom ist..

Spenderar hellre 2 minuter varje gång för att lossa å sätta på dom ist  smile

Och bära med dom eller vadå? tongue

Har insynsskydd i bilen. Och tonat.

Brukar lägga dom i bagaget eller ta med dom in. Förstör dom rutorna för några extraljus så e dom helt pantade..

tongue

733 Inlägg
30 juli 2012
granadadr skrev:
benz_89 skrev:
Nu har man varit och hämtat ut ett extraljus som jag beställt samt köpt lite grejjer som är nödvändiga till monteringen, så snart kan extraljusbygget starta! Om jag inte nämnt det så tänkte jag testa 4st lågt monterade SIM Pencil med samma 75w xenon som jag körde med ifjol som jag var nöjd med för att se om jag kan få lite längre ljus smile  http://www1.garaget.org/gallery/images/ … bfe615.jpg

Hittade bara dessa som var tillräckligt långa:P dom duger säkert! wink

7 482 Inlägg
30 juli 2012
benz_89 skrev:
granadadr skrev:
benz_89 skrev:

hoppas det,, kan iaf ge dig ett tipps,, jag köpte de runda på OK wink

365 Inlägg
30 juli 2012
Hoppas någon tidning testar Bosch's nya pilot 225 i år, för remt utseendemässigt så är dom klart godkända smile

http://www.thornermaskin.se/WebRoot/Ballou/Shops/thornermaskin_002E_se/4FD7/4B1B/F9D4/F2B2/55BB/0A0C/05E8/FDD1/Pilot_225.jpg

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

733 Inlägg
30 juli 2012
granadadr skrev:
benz_89 skrev:
granadadr skrev:

Okej, den enda bilen jag haft runda stag på var på c-klass mercan jag hade, och det var konstruerat så att man skulle dra åt en liten insexskruv på dom men jag måste säga att dom stagen var totalt värdelösa man fick dra åt dom hela tiden för att skruven vill gängas upp tongue Minns dock inte vart jag köpte dom. Efter det har jag bara kört platta stag och det har funkat utmärkt för min del cool

7 482 Inlägg
30 juli 2012
benz_89 skrev:
granadadr skrev:
benz_89 skrev:

Okej, den enda bilen jag haft runda stag på var på c-klass mercan jag hade, och det var konstruerat så att man skulle dra åt en liten insexskruv på dom men jag måste säga att dom stagen var totalt värdelösa man fick dra åt dom hela tiden för att skruven vill gängas upp tongue Minns dock inte vart jag köpte dom. Efter det har jag bara kört platta stag och det har funkat utmärkt för min del cool

på de jag har har man en en liten mutter som pressar ihop staget så det sitter fast,, MKT bättre,, har oxå haft sånna som du säger,, insexan blir dålig å dyl,, nää usch

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
30 juli 2012
granadadr skrev:
benz_89 skrev:
granadadr skrev:

på de jag har har man en en liten mutter som pressar ihop staget så det sitter fast,, MKT bättre,, har oxå haft sånna som du säger,, insexan blir dålig å dyl,, nää usch

Angående stag så kör jag själv med uträtade slangklämmor som stag, lätt att justera höjdnivån, bara fram med slangklämmeskruvmejseln..(vilket j*kla ord) och skruva.. Bidrar med bild på min slit o släng bil även kallad `stridsvagnen`  https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105832/105832-4daa2b60a528b895f17c9540e3223e4b.jpg

"My drinkingteam has a racingproblem"

733 Inlägg
30 juli 2012
Ingen dum idee, vet att brorsan hade så med slangklammer medans det satt extraljus på mercan jag har nu smile
Senast redigerat av benz_89 (30 juli 2012)

1 004 Inlägg
30 juli 2012
benz_89 skrev:
Ingen dum idee, vet att brorsan hade så medans det satt extraljus på mercan jag har nu smile

Kanske inte så vackert men det är praktiskt iaf!

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
30 juli 2012
REG-SKYLTEN skrev:
benz_89 skrev:
Ingen dum idee, vet att brorsan hade så medans det satt extraljus på mercan jag har nu smile

Funktion går oftast före design? wink Det gäller iaf mina hemmagjorda stag smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

1 004 Inlägg
30 juli 2012
AD_ skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
benz_89 skrev:

Funktion går oftast före design? wink Det gäller iaf mina hemmagjorda stag smile

Ja så resonerar jag med, iallafall på den här bilen..

3 151 Inlägg
31 juli 2012
Waahlvik skrev:
tja, nu har jag 3st bosch big knickare med 100 watts lampor ( vitt glas )

har fått tag i bosch navigator blue, 3st ( också ) och 100 wattare i dom också för ett bra pris, är de värt å byta? ska förövrigt sälja mina big knickare till syrrans kille så... vill inte ha xenon då jag inte har råd med de

Navigator är ju Bosch "bättre" alternativ, så dem borde ju vara bättre. Men sedan är det ju en smaksak hur dem lyser. Jag skulle ha bytt, men det är jag det...

733 Inlägg
31 juli 2012
Waahlvik skrev:

har fått tag i bosch navigator blue, 3st ( också ) och 100 wattare i dom också för ett bra pris, är de värt å byta? ska förövrigt sälja mina big knickare till syrrans kille så... vill inte ha xenon då jag inte har råd med de

Navigatorer hade suttit fint på 123:an din cool

Meldem
4 137 Inlägg
31 juli 2012
benz_89 skrev:
Waahlvik skrev:

Navigatorer hade suttit fint på 123:an din cool

Har hört att Navigator ska ha en jäkla bra spridning på ljuset smile

Meldem
4 137 Inlägg
31 juli 2012
AD_ skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
benz_89 skrev:

Samma här, fast dom är både snygga och bra hehe smile

Meldem
4 137 Inlägg
31 juli 2012
Jag är sugen på att göra nåt nytt med mina extraljus, nån som har tips på vad? Vad som helst.. smile
Kan be farsan ta hem en pinnsvets så jag kan svetsa om så behövs.. smile

3 151 Inlägg
31 juli 2012
TouchOfRed skrev:
Jag är sugen på att göra nåt nytt med mina extraljus, nån som har tips på vad? Vad som helst.. smile
Kan be farsan ta hem en pinnsvets så jag kan svetsa om så behövs.. smile

Lägg upp en bild så man vet hur det ser ut nu?

3 151 Inlägg
31 juli 2012

Sätt dit två till? Eller en till, så får du ju fyra i rad som du tycker är snyggt?

Sök