Kör lastbil dag in och dag ut, just det på filmen har jag börjat störa mig på rejält.
Där det går ihop till en fil brukar jag lägga mig i mitten och sköra 50/50 i båda filerna ca 100 meter innan.
Många stör sig på det och man får helljus i backspegeln, men jag anser säkerheten först.
För det andra orkar jag inte ringa räddningstjänsten osv för att förklara varför det ligger X antal ton brandfarligt utspritt på vägen ifall lasten skulle börja läcka, skulle det börja brinna så vill inte jag vara där i alla fall.
Varför krångla till det i onödan liksom, så enkelt att undgå en olycka.
En annan modefluga är i storstäder, man kör på 70-80-90 sträckor och har lagom avstånd till bilen framför, då kommer nån och tränger sig in 2 meter framför en.
Skulle personen behöva bromsa så har han mig i röven hur lite eller mycket han nu vill, det går inte att stanna.
Polisen är också rena skräckexempel, en körde in framför mig på en 70sträcka, han la sig 1-2 meter framför mig och låg där som om inget hade hänt.
Jag tänkte att han skulle stoppa mig för att jag legat för nära honom, när det är han som kört in för nära mig.
Var riktigt sugen på att ta den diskussionen just då, men denne fortsatte i samma takt som inget hänt.
En annan gång skulle jag upp från Bjuv till Göteborg, då står mc-polisen i väggrenen och får för sig att köra ut mitt framför mig när jag kommer in 90. I nått sånär sista sekund så flyger han ut i väggrenen igen, inga blåljus eller något alls.
Glad påsk.