2046
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
25 april 2014
En fantastisk parkering! Inte en ruta i sikte på flera meter! tongue

http://i288.photobucket.com/albums/ll173/peter_v2/bild_zps08bd4acc.jpg
Senast redigerat av FordRSC (25 april 2014)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

7 486 Inlägg
26 april 2014
FordRSC skrev:
En fantastisk parkering! Inte en ruta i sikte på flera meter! tongue

http://i288.photobucket.com/albums/ll173/peter_v2/bild_zps08bd4acc.jpg

jag tycker det var bra gjort :9 för vad tror du hade hänt om pansisen försökt knöka in sig på en parkeringsruta? jo SKADOR på andra bilar hade uppkommit wink wink cooltongue

Dr. Mörker
211 Inlägg
26 april 2014
Förra veckan hade jag herr Grispolis i häcken. Hade jag legat lika nära så hade mitt körkort plus en saftig påminnelse varit min belöning. I går hände samma sak herr Grispolis lägger sig så nära att hans strålkastare inte syns i backspegeln på min 9000. Tänkte ska jag sätta foten på bromsen så herr polis spiller sitt kaffe på pungen eller?. Då bestämmer sig herr Polis för att köra om i backkrön samt skymd sikt och låta mötande trafik flytta på sig. Inga blåljus eller annat för att verka ha bråttom utan bara vara allmänt dum. Trodde herr Polis skulle vara ett föredöme i trafiken.

7 486 Inlägg
26 april 2014
iron_angel skrev:
Förra veckan hade jag herr Grispolis i häcken. Hade jag legat lika nära så hade mitt körkort plus en saftig påminnelse varit min belöning. I går hände samma sak herr Grispolis lägger sig så nära att hans strålkastare inte syns i backspegeln på min 9000. Tänkte ska jag sätta foten på bromsen så herr polis spiller sitt kaffe på pungen eller?. Då bestämmer sig herr Polis för att köra om i backkrön samt skymd sikt och låta mötande trafik flytta på sig. Inga blåljus eller annat för att verka ha bråttom utan bara vara allmänt dum. Trodde herr Polis skulle vara ett föredöme i trafiken.

hahah den var rolig,, de är svin å tror sig äga allt

Dr. Mörker
211 Inlägg
27 april 2014
granadadr skrev:
iron_angel skrev:

hahah den var rolig,, de är svin å tror sig äga allt

Ibland kan man undra hur tusan dom kunde få bli godkända poliser.

112 Inlägg
27 april 2014
Folk som inte respekterar last zoner utan tror att de kan stå där parkerade!
Alla som kör taxi förbannade idioter säger jag bara.
Folk som inte bryr sig om 30 skyltar utanför skolor och dagis.
Blinkers ska det vara så svårt att visa vart fan man ska? Förra sommarn bråkade jag med en äldre herre som tyckte jag var en idiot som nästa krockade med honom och jag sa till honom att jag kan mer än gärna bryta av blinkersspaken i hans bil då han ändå inte visste vad den var ämnad för då höll han tyst och åkte.

Please be patient, monkey learning to drive!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
27 april 2014
Kom i en rondell igår. Jag ligger i det vänstra körfältet och ska rakt fram. Det högra går endast till höger. Så är det även på nästa utfart. Iaf. jag blinkar glatt och ska in i min högra fil dvs ut ur rondellen. Glatt ihågen var de en småbarns pappa som bara körde rakt ut för sin väjningsplikt utan att titta ett styft.  Vet inte om jag hade igång min kamera dessvärre. annars hade det varit på film.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 april 2014
- Busshållplatser av timglasform.

- Fartkameror

- Farthinder

- Att hamna bakom en A-traktor eller dylikt där omkörning inte är möjlig.

- Att trafikljusen här i Sundsvall verkar har ingått en sammansvärjning mot mig där man beslutat att alltid slå om till rött när jag närmar mig.

- Att gångtrafikanter har företräde vid övergångsställen.

- 2+1-vägar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 160 Inlägg
29 april 2014
alla traktorförare som tror  att trafikreglerna inte gäller dom .bredd belysning  mm

Evildan
29 april 2014
horbybonnen skrev:
alla traktorförare som tror  att trafikreglerna inte gäller dom .bredd belysning  mm

Som extrabonus denna årstid, dom ids inte enligt lag avlägsna lera och jordkokor från sina däck innan dom kör ut på allmän väg.

309 Inlägg
29 april 2014
Evildan skrev:
horbybonnen skrev:

Som extrabonus denna årstid, dom ids inte enligt lag avlägsna lera och jordkokor från sina däck innan dom kör ut på allmän väg.

Eller kör med dubbelmotntage så man nästan får köra i diket när man ska köra om....mad

Forummoderator
26 474 Inlägg
29 april 2014
PETROLHEAD skrev:
Evildan skrev:
horbybonnen skrev:

Eller kör med dubbelmotntage så man nästan får köra i diket när man ska köra om....mad

Eh..då brukar i alla fall jag vänta till bättre lägen att köra om..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
29 april 2014
PETROLHEAD skrev:
Evildan skrev:
horbybonnen skrev:

Du skall väl inte köra om på insidan. wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Muttley
29 april 2014
Märkte idag.  Köpt ny båttrailer för att kunna köra 80Km/h   Kör på 50 väg i 50 km/h med båten på släpen (lastade om idag)    Men kommer ändå en nöt som nosar propellern.   Känns ju rätt onödigt kan jag tycka,  för de är inte de billigaste att byta ut.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
29 april 2014
Sånna som inte klarar av att hålla jämn hastighet.
Som tex idag påväg hem från jobbet, där är 80km/h det mesta av vägen men vid varje uppförsbacke så är det antingen en liten koreansk skolåda eller en gammal gubbe i en 740 som inte klarar av att trycka till lite på gasen då så att man fortsätter i 80km/h utan då segnar allt ner till ca 50-60km/h, Samma sak i alla svängar med....

Ett tag funderade jag på att skjuta på med frontbågen men då hade jag antagligen klättrat över deras bilar istället.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
29 april 2014
Pierre_r skrev:
Som tex idag påväg hem från jobbet, där är 80km/h det mesta av vägen men vid varje uppförsbacke så är det antingen en liten koreansk skolåda eller en gammal gubbe i en 740 som inte klarar av att trycka till lite på gasen då så att man fortsätter i 80km/h utan då segnar allt ner till ca 50-60km/h, Samma sak i alla svängar med....

Ett tag funderade jag på att skjuta på med frontbågen men då hade jag antagligen klättrat över deras bilar istället.

Jaa, det är frustrerande. Sånt där händer var och varannan dag till eller från jobbet. Är det 90 på vägen så segnar dom ner till 70-75.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

336 Inlägg
29 april 2014
Pierre_r skrev:

Sen har vi de som är alldeles för bra på att hålla jämn hastighet...

Kom här om veckan ifatt nån Peugeot som låg och segade i 40-45 km/h på 70-väg. På väg in i ett samhälle blev det 50, han håller kvar på sina 40-45 km/h. Inne i samhället var det 30 km/h som gällde och han fortsätter i samma takt. Jag kom efter eftersom jag höll mina 30 km/h, men när det sen gick över till 50 km/h en kort sträcka för att sedan övergå till 70 km/h så dröjde det inte länge innan jag kom ifatt honom igen, i samma hastighet som tidigare. Här kunde jag köra om, men det skulle inte förvåna mig om han låg i samma tempo även på 100-vägen längre fram... roll

Just turbo power, no real shit.

2 074 Inlägg
30 april 2014
AChr skrev:
Pierre_r skrev:

Sen har vi de som är alldeles för bra på att hålla jämn hastighet...

Kom här om veckan ifatt nån Peugeot som låg och segade i 40-45 km/h på 70-väg. På väg in i ett samhälle blev det 50, han håller kvar på sina 40-45 km/h. Inne i samhället var det 30 km/h som gällde och han fortsätter i samma takt. Jag kom efter eftersom jag höll mina 30 km/h, men när det sen gick över till 50 km/h en kort sträcka för att sedan övergå till 70 km/h så dröjde det inte länge innan jag kom ifatt honom igen, i samma hastighet som tidigare. Här kunde jag köra om, men det skulle inte förvåna mig om han låg i samma tempo även på 100-vägen längre fram... roll

Lite tvärt om för mig idag...

En som segade på i 60-75 på 80-väg, och sen när det blev lite tätare bebyggelse och 40 i begränsning så fortsätter hen i sina 60 en bra bit.
Därefter blir det 80-väg igen och kommer en lång raka där jag gasar upp till 89 för att köra om hen som håller sina stadiga 65. Men då när man nästan är jämsides så verkar hen ha hittat gaspedalen och verkar vara så nöjd med sitt fynd att hen inte tänker släppa den igen, fastän det är en lastbil jämnsides. Så då segar man sig långsamt förbi och knappt så man hinner förbi innan det kommer mötande emot.

157 Inlägg
30 april 2014
Det var en livsfarlig pensionär på E4 mellan Rosersberg och Märsta som låg med sin smart i 60! km/h där det är 110.  Kanonbra väder och det blåser inte ens!!  mad

Audi A4 1.8t Quattro

Dr. Mörker
211 Inlägg
30 april 2014
Varför ska man promt om med sin fina Landrover när man inte kan hålla hastigheten utan pillar och fipplar på annat som finns i bilen inklusive kärringen?? Vilket innebar att jag fick köra om honom sedan när det blev 100 igen.

Sök