2236
Sök

Volvo 940 Exteriör, Styling mm. Första Bilen!

Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson

Turboknuff finns det gott om plats för!
330 947 Visningar
Uppdaterades senast 11 oktober 2014
Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
27 december 2012
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:

Ja, det blir väll det så småningom. Först ska jag satsa på Sänkning med nya dämpare, nytt avgassystem och lite exteriör.

Med rallystolar och moccaratt kommer det bli ett grymt kontor! big_smile Sänkningen gör grymt mycket, även avgassystemet smile
Vad hade du tänkt dig för exteriöra ändringar? smile

Ny framläpp (Volvo add-on), Dyrkjolar (Add-on), ny bakstötfångare (Min är sågad, fixar det efter avgassystem). Lite diskreta men snygga saker. Ska lämna in lite småsaker på lack snart (ögonlock, lyktlister utan hål, ventilkåpa, mm.)

Här är stolarna jag funderar på: 1. http://www.raidopower.se/rp-futura-raci … tol/1058-0
                                               2. http://www.realcar.se/product.php?id_product=24536

Sen ska man ju ha lite kul också när man har skaffat körkort tongue

Addon är riktigt fina doningar! big_smile Ventilkåpan är jag oxå sugen på att lacka på min smile
Angående stolarna så hade jag tagit dom på realcar, riktigt balla och bra pris med! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

484 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:
Med rallystolar och moccaratt kommer det bli ett grymt kontor! big_smile Sänkningen gör grymt mycket, även avgassystemet smile
Vad hade du tänkt dig för exteriöra ändringar? smile

Ny framläpp (Volvo add-on), Dyrkjolar (Add-on), ny bakstötfångare (Min är sågad, fixar det efter avgassystem). Lite diskreta men snygga saker. Ska lämna in lite småsaker på lack snart (ögonlock, lyktlister utan hål, ventilkåpa, mm.)

Här är stolarna jag funderar på: 1. http://www.raidopower.se/rp-futura-raci … tol/1058-0

Addon är riktigt fina doningar! big_smile Ventilkåpan är jag oxå sugen på att lacka på min smile
Angående stolarna så hade jag tagit dom på realcar, riktigt balla och bra pris med! big_smile

Ja, känns nog bäst med stolarna från Realcar då jag är sponsrad av dem och jag har lätt att prova grejerna innan. Med den andra stolen måste jag upp i Stockholm för att provsitta sad
Med Realcar stolen behöver jag bara åka 1 mil till Helsingborg smile + Stolen från realcar är en kopia av en Porsche stol... det är aldrig fel smile

1 481 Inlägg
27 december 2012
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:

Ja, känns nog bäst med stolarna från Realcar då jag är sponsrad av dem och jag har lätt att prova grejerna innan. Med den andra stolen måste jag upp i Stockholm för att provsitta sad
Med Realcar stolen behöver jag bara åka 1 mil till Helsingborg smile + Stolen från realcar är en kopia av en Porsche stol... det är aldrig fel smile

Ush! Åka till Sthlm för att testa en stol... Då hade det fått vara typ Ferraristolar för en 50lapp :p
Riktigt gött med sponsor! Det skulle man haft :p

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

484 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Ush! Åka till Sthlm för att testa en stol... Då hade det fått vara typ Ferraristolar för en 50lapp :p

Fråga om sponsorer. Har hört andra här på forumet som har fått KL Racing som sponsor bara genom att förklara lite om sitt projekt osv. Prova mejla / prata med företag. De kan inte säga värre saker än "Nej".

1 481 Inlägg
27 december 2012
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:

Fråga om sponsorer. Har hört andra här på forumet som har fått KL Racing som sponsor bara genom att förklara lite om sitt projekt osv. Prova mejla / prata med företag. De kan inte säga värre saker än "Nej".

Precis! smile Har tänkt göra det smile Får ta och maila runt lite smile)

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

484 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Gör det smile
Jag kommer nog inte ha 4 punktsbälte i bilen iaf. Känns lite onödigt att riva ut baksäte. Kommer inte se snyggt ut sad

1 481 Inlägg
27 december 2012
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:

Gör det smile
Jag kommer nog inte ha 4 punktsbälte i bilen iaf. Känns lite onödigt att riva ut baksäte. Kommer inte se snyggt ut sad

Går att sätta fästena i golvet, men rekomenderar det inte! Bältena ska vara anpassade till stol och person, finns hur mycket som helst att läsa om det smile
Kanske blir rallystolar i min med, men jag kommer att åka med originalbältena smile Dock mycket fränare med 4 punkts wink

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

718 Inlägg
27 december 2012
Riktigt fint med nya grejer alltså!
Kul att följa dig.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime

484 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
mmathson skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Gör det smile

Går att sätta fästena i golvet, men rekomenderar det inte! Bältena ska vara anpassade till stol och person, finns hur mycket som helst att läsa om det smile
Kanske blir rallystolar i min med, men jag kommer att åka med originalbältena smile Dock mycket fränare med 4 punkts wink

Ja, det är ju det. Men också olagligt om du inte har fullbur. + man klarar sig bra med original bälten.

484 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
epafolle skrev:
Riktigt fint med nya grejer alltså!
Kul att följa dig.

Tackar smile Kul att så många vill följa.

484 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Börjar nu fundera på om man ska köpa "Dyrkjolarna" innan man ska lämna in saker på lackering. Lackeringen blir inte så mycket dyrare och jag vill ju ha Dyrkjolar på bilen, eller ska man spara de 1700:- och lägga de på sänkning och köpa dyrkjolar senare? ¨
Eller ska jag vänta med lackering och köpa sänkningssats med nya dämpare?
Mycket svårt val. hmm
Senast redigerat av mmathson (28 december 2012)

1 481 Inlägg
28 december 2012
Jag vet inte heller vad jag hade valt hmm
Men du vet att du måste kapa i stänkskydden fram för att få på kjolarna va? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
28 december 2012
mmathson skrev:
Börjar nu fundera på om man ska köpa "Dyrkjolarna" innan man ska lämna in saker på lackering. Lackeringen blir inte så mycket dyrare och jag vill ju ha Dyrkjolar på bilen, eller ska man spara de 1700:- och lägga de på sänkning och köpa dyrkjolar senare? ¨
Mycket svårt val. hmm

Om du vill åka med bilen lågt så är det ingen idé att köpa sänksats, för den blir löjligt hög med de också faktiskt, riktigt besviken på sänksatser till Volvobilar. De är bara kapa! wink

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

484 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
JM-Racing skrev:
mmathson skrev:
Mycket svårt val. hmm

Om du vill åka med bilen lågt så är det ingen idé att köpa sänksats, för den blir löjligt hög med de också faktiskt, riktigt besviken på sänksatser till Volvobilar. De är bara kapa! wink

- Jimmy.

Jag vill ha bilen lite lägre och får den lite styvare. Vad rekomenderar du? Vill inte spendera enormt mycket pengar på det. 5000;- är en hyfsat bra budget för mig.

484 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
Jag vet inte heller vad jag hade valt hmm
Men du vet att du måste kapa i stänkskydden fram för att få på kjolarna va? smile

Japp, man måste kapa. Men det är inte så svårt att fixa smile Har man vilja går det tongue

484 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Update!
Var ute och Övningskörde ganska länge idag då vi hade vissa ärenden i Helsingborg smile Ratten känns riktigt bra och gör att bilen känns sportigare.
Nu har jag tänkt att visa bild på före och efter med den nya ratten.

Före:
Detta var innan jag hade satt in mätarna.
https://www1.garaget.org/archive/174/173228/285112/285112-2724200.jpg

Efter:
Jag vet att det är en jättedålig bild men försök att se vad det är tongue
(OBS: Notera skorna tongue)
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-6c5ade90694537795899e405f759a5e6.jpg

En bild ut från förarplatsen... man får väll bli riktigt nördig och köpa förarhandskar också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-7b967aa0e62c7e2ced5504a5e3680b0f.jpg

Nu får man se hur jag gör med nästa del i Projektet smile
Senast redigerat av mmathson (28 december 2012)

1 481 Inlägg
28 december 2012
Ser goooo ut! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

310 Inlägg
28 december 2012
Så nu har man läst igenom hela tråden och det verkar vara ett gött projekt tills du blir 18:) kommer följas!

484 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
mhylander skrev:
Så nu har man läst igenom hela tråden och det verkar vara ett gött projekt tills du blir 18:) kommer följas!

Projektet kommer ej sluta vid 18 års ålder. Bilentusiast som man är blir man aldrig klar tongue

310 Inlägg
28 december 2012
Aa okej. Det e så rätt så:) går inte en dag utan men håller på med sin bil wink

Sök