Henkix skrev:
testa o koppla direktström på huvudpumpen o se om den startar
Tjena, har jobbat lite hit och dit och hållt på med andra 740in då, men uppdaterar

Prövade göra som du säger, Henkix. Jag hittade ett forum där en sa att man kunde "tjuvköra" pumpen. Tog dän reläet och dess hållare från dess plats och kopplade kablarna direkt på stiften på bränslepumpsreläet. Kopplade sedan en vanlig elkabel mellan 30 och 87/1 och mellan 30 och 87/2, som då alltså ger direktström till pumparna så fort batteriet är ikopplat. Prövade sedan att starta, MEN. Då började det läcka bensin från huvudpumpen..prövade massa gånger och kunde inte begripa varför han inte fick soppa till motorn, tills typ dan efter då jag såg att en kontakt från reläet till
huvudpumpen (dvs det var bara förpumpen som hade pumpat) var urtagen av mig i felsökningssyfte [facepalm].
Menmen, hade då lovat bort bilen till en polare som vill ha en förstabil att skruva med. ^^
Iallafall, sa till honom att det troligen bara är att tjuvköra pumpen med kabeln i, så borde bilen kicka igång.
MEN. Om den skjuter fram soppa hela tiden när batteriet är ikopplat, så är väl inte det optimalt kanske, eller?
Får väl återkomma när han får liv i bilen ^^
Se hur mycket han kör slut på den och hur han fixade det =P