Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!
Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
Nu va de dags igen, har funderat lite på hur jag skulle få till en bra lösning med växelspaken i nya tunneln.. men har kommit fram till en bra lösning, var å skaffa ett gammalt spakställ till en m45 låda eller liknande, slipade loss skålen till växelspaken å där fick jag min spakhållare, nu är det bara att skära ut ett hål för den i nya locket till kardantunneln, borrade upp hålen från M6 till M8 för att det ska "hålla" bättre, kanske onödigt, men den ska ju slitas i å dras i heta stunder...
Sen sprang jag på en kille som kan ordna begagnade slicks till bilen, dom har gått i Porsche Cup. även deras begagnade bromsbelägg kunde han ordna. är det något att ha är det ju kanon för min del.
Ni kommer å se lite hur jag tänkt mig vart ratten ska hamna, om man tittar noga så har jag även gjort en provisorisk växelspak för å se hur de blir...
Allt för ikväll, ville dela med mig i alla fall... over and out.. / Strömberg.
så länge du inte åker av sitter du säkert skönt så men åker du av så sitt rakt i ryggen annars pressar bältet ner dig i stolen med dåliga rygg koter som följd. och det vill vi icke ha.
så länge du inte åker av sitter du säkert skönt så men åker du av så sitt rakt i ryggen annars pressar bältet ner dig i stolen med dåliga rygg koter som följd. och det vill vi icke ha.
Stolen sitter rakt monterat i sina fästen, skulle jag sitta rakare i ryggen så hamnar ju sitsen i nerförsbacke om du fattar.. så de vete fan om de blir så bra...har du någon bra bild på hur du menar att de ska vara??
så länge du inte åker av sitter du säkert skönt så men åker du av så sitt rakt i ryggen annars pressar bältet ner dig i stolen med dåliga rygg koter som följd. och det vill vi icke ha.
Stolen sitter rakt monterat i sina fästen, skulle jag sitta rakare i ryggen så hamnar ju sitsen i nerförsbacke om du fattar.. så de vete fan om de blir så bra...har du någon bra bild på hur du menar att de ska vara??
har tyvärr ingen bild:( men stols ryggen ska vara så rak som möjligt. finns flera som suttit bakåtlutade i telexempel rallycross bilar och då har det blivit kotkomprimmering som följd tack vare att bältet pressar ner dig i stolen.
ja verkligen så ger det mig motivation! det som är lite surt är att jag ska hinna med mycket annat nu här i vår:(
Omprioritering bara....
haha ja egentligen är det ju det men får se vad som hinns med hade vart kul å fått tagit sig en tur här i sommar men det beror ju på hur långt jag kommer med karossen nu i vår... ska ju se bra ut med:)
Awsome Ska försöka få lite mer tid till garaget framöver så jag hinner få ihop bilen till sommaren så jag kan jaga dig lite på banorna
tycker jag låter som en mycket bra idé.. kolla i backspegeln ofta bara, å håll åt höger när jag blåser om... haha.. så får du lyssna på skönsång från 5:an i sidpipan..
Underbart bygge! Ska själv dra igång med en 240 v8 konvertering till sommaren! Och detta fick mig helt klart väldigt inspirerad trots att motorbyte & lite småfix är långt ifrån detta! Men man måste som sagt börja någonstans!
ska svara på era frågor om en stund.. men nu måste någon komma med vit tröja med konstiga armar på snart.. för nu gick fan lös i garaget med plasman å vinkelharry.. satan oxå... mer as stora hål.. återkommer med bilder sen.. hehe..
ska svara på era frågor om en stund.. men nu måste någon komma med vit tröja med konstiga armar på snart.. för nu gick fan lös i garaget med plasman å vinkelharry.. satan oxå... mer as stora hål.. återkommer med bilder sen.. hehe..
hoppas på att det kommer bilder ikväll;) vill se va du nu hittat på:)