Dirtymike skrev:
Thullen skrev:
Dirtymike skrev:
Har söndet andras bilar?
Den som rör min bil eller skulle ens ta mina bilnycklar får smaka o det är jag seriös om.
Jadu den dagen den sorgen.
Min bil är min egendom.
Tänker du inte så kan man ju lika gärna lämna över bilen lixom.
Man ska inte ta vad för skit som helst.
Är det värt att puckla på någon och bli dömd för misshandel, för att den personen ryckt nycklarna från dig?
Jag skulle tro att skadeståndet du blir skyldig den personen uppgår långt över värdet på din ls400, tänk ett steg längre innan du börjar slå ner folk hur som hälst...
Man ska självklart inte ta vilken skit som hälst, men du behöver heller inte sätta dig i den..
Man behöver inte puckla på nån.
Jag skiter i hur mkt min bil är värd det är principen att man inte har sönder eller tar någon annans egendom.
Jag har aldrig varit i situationen som detta handlar om så kan inte säga hur jag skulle reagera.
MEN jag kan säga så här att han hade inte kunnat ta min bilnyckel ialla fall.
Jag är hur snäll som helst sålänge ingen gör mig något.
Skulle vilja veta hur det har gått för pappan och bilföraren nån som vet?
Lite det jag menar, det är lätt att vid tangentbordet säga att "om någon rör min bil ska de få smaka" (vilket
jag tolkar som "smaka på stryk"..), men när det väl kommer till kritan är det kanske inte alls så du reagerar.
Och om det hade vart som scenariot med pappan tråden handlar om så hade ju du som bilförare redan retat upp den personen, dvs du hade gjort denne något först, så du hade ju inte blivit "påhoppad" utan anledning.
Som du själv säger "så länge ingen gör mig något", men om du gjorde något mot någon annan (nästan kört över deras barn t.ex som i detta fall), ska inte de reagera på samma sätt som du säger menar du?
Och samma sätt som att ingen ska ha sönder eller ta någons egendom ska innehavaren av denna egendom inte utsätta någon annan för fara, det handlar om att ha respekt för varandra.
faktum är att jag ändå är lite fashinerad hur pappan lyckades ta nyckeln från föraren, jamena då ska han häva sig in i bilen, sträcka sig över föraren, vrida av tändningen och dra ut nyckeln. detta samtidigt som föraren ifråga garanterat gör någon form av motstånd för att hindra pappan att göra detta. så till vida de inte stog utanför bilen och tjafsade och föraren står och viftar med nyckeln så det bara är att rycka den ur näven på han..