3208
Sök

Sladdade/lekte med bilen och fick nyckeln omhändertagen av privatperson som lämnade över den till polis

1 532 Inlägg
19 november 2012
Caffe skrev:
Dirtymike skrev:
Jag är 27år började köra traktor när jag var 6år och började köra en moddad Volvo 240 automat när jag var 8år.
Jag har lärt mig o sladda på enskild grusväg med vägbommar sladdar än idag där inga människor eller annan egendom kan bli skadad.

Fast du brukar vara jävligt snabb på att berätta om hur du har sönder andras bilar för att de kallade dig dumma saker eller att om någon försöker ta dina bilnycklar så ska du slå dem sönder och samman. Skulle vara intressant att se dig möta någon likasinnad... Då slutar ni inte förens den andra är död eller?

Har söndet andras bilar?
Den som rör min bil eller skulle ens ta mina bilnycklar får smaka o det är jag seriös om.
Jadu den dagen den sorgen.
Min bil är min egendom.
Tänker du inte så kan man ju lika gärna lämna över bilen lixom.
Man ska inte ta vad för skit som helst.

Dumpersförare.
970 Inlägg
19 november 2012
Dirtymike skrev:
Caffe skrev:
Dirtymike skrev:
Jag är 27år började köra traktor när jag var 6år och började köra en moddad Volvo 240 automat när jag var 8år.
Jag har lärt mig o sladda på enskild grusväg med vägbommar sladdar än idag där inga människor eller annan egendom kan bli skadad.

Fast du brukar vara jävligt snabb på att berätta om hur du har sönder andras bilar för att de kallade dig dumma saker eller att om någon försöker ta dina bilnycklar så ska du slå dem sönder och samman. Skulle vara intressant att se dig möta någon likasinnad... Då slutar ni inte förens den andra är död eller?

Har söndet andras bilar?
Den som rör min bil eller skulle ens ta mina bilnycklar får smaka o det är jag seriös om.
Min bil är min egendom.

Det hade bara drabbat dig sj ändå. varför sätta sig i skiten och åka på massa skadestånd och annat för. jag bara säger det.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

3 466 Inlägg
19 november 2012
linuslinje skrev:
M_icke_ skrev:
linuslinje skrev:
Varför inte bara gå undan, ta upp telefonen, ring polisen?....

För att efter dom 2timmarna det tar innan polisen kommer har den sladdande idioten hunnit långt därifrån och kan inte lagföras. Dessutom kan han om man har otur ha kört ihjäl både en och annan.

Nej, polisstationen låg 30 meter därifrån och var öppen, det var även dit som målsägande gick dit med nyckeln.
Han hade lika gärna kunnat gå dit och sagt till.

http://www.vk.se/742016/viktigt-med-tydliga-signaler
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas … ll-polisen

Men nyckeln binder både förare och fordon till platsen på ett helt annat sätt än vittnesuppgifter.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 653 Inlägg
19 november 2012
Dirtymike skrev:
Caffe skrev:
Dirtymike skrev:

Har söndet andras bilar?
Min bil är min egendom.

Är det värt att puckla på någon och bli dömd för misshandel, för att den personen ryckt nycklarna från dig?
Jag skulle tro att skadeståndet du blir skyldig den personen uppgår långt över värdet på din ls400, tänk ett steg längre innan du börjar slå ner folk hur som hälst...

Man ska självklart inte ta vilken skit som hälst, men du behöver heller inte sätta dig i den..

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

543 Inlägg
19 november 2012
Orkar inte läsa hela tråden då första 2 sidorna känns mest som pajkastning..

Men personer som sladdar i närheten av både vuxna och barn måste ha något fel i huvudet.
Ingen kommer någonsin tycka att ni är häftiga förutom små moppepojkar.

Senast ihelgen höll en gravidkvinna på att bli påkörd av några norrtäljepuckon som var ute och sladdade..
Verkar vara något som är poppis bland såna som inte fått mer än moppefjun på överläppen..

http://norrteljetidning.se/nyheter/1.18 … skulle-do-

Trött och bitter?? javisst!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
19 november 2012
tobbeh78 skrev:
Orkar inte läsa hela tråden då första 2 sidorna känns mest som pajkastning..

Men personer som sladdar i närheten av både vuxna och barn måste ha något fel i huvudet.
Ingen kommer någonsin tycka att ni är häftiga förutom små moppepojkar.

Senast ihelgen höll en gravidkvinna på att bli påkörd av några norrtäljepuckon som var ute och sladdade..
Verkar vara något som är poppis bland såna som inte fått mer än moppefjun på överläppen..

http://norrteljetidning.se/nyheter/1.18 … skulle-do-

Jävla idioter!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 005 Inlägg
19 november 2012
M_icke_ skrev:
linuslinje skrev:
M_icke_ skrev:

För att efter dom 2timmarna det tar innan polisen kommer har den sladdande idioten hunnit långt därifrån och kan inte lagföras. Dessutom kan han om man har otur ha kört ihjäl både en och annan.

Nej, polisstationen låg 30 meter därifrån och var öppen, det var även dit som målsägande gick dit med nyckeln.
Han hade lika gärna kunnat gå dit och sagt till.

http://www.vk.se/742016/viktigt-med-tydliga-signaler
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas … ll-polisen

Men nyckeln binder både förare och fordon till platsen på ett helt annat sätt än vittnesuppgifter.

Det han gjorde var olagligt då hotet redan var över, det hade räckt med att tillkalla hjälp. Det är det vi har poliser till.

Truckförare
21 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Det jag märkt mycket nu i denna tråd jag skapade är att många ser dom materiella sakerna verkar vara allas käraste ägodel, visst men vad jag har förståt av alla år man haft körkort och det hänt något med bilen så täcker försäkringsbolag sånna saker, men nånting som det inte finns nått som kan ersätta är antingen förlusten av nära och kära och i vissa fall kanske inte ens delar av kroppen.

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
19 november 2012
linuslinje skrev:
Det han gjorde var olagligt då hotet redan var över, det hade räckt med att tillkalla hjälp. Det är det vi har poliser till.

Hur vet vederbörande att hotet är över? Föraren kan lika gärna ta samma sväng igen.

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 november 2012
Hur många kollar just nu Garaget-medlemmar som bor i Norrtälje och som kör "en äldre Volvo sedan"? <-korrekt citerat förövrigt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

KHRacing
20 november 2012
zemet skrev:
Jag kan för övrigt tilllägga så alla vet detta: Det är inte olagligt att sladda på tex ICA eller biltema parkeringen sålänge man inte riskerar liv eller egendom. Så kommer det en gubbe och skriker om polisen osv så upplys honom då att det inte är olagligt och att han kan ta sig i röven.

FEL.
  du måste ha tillstånd för att utöva motoraktiviteter, precis som en bilträff med stillastående bilar kräver tillstånd utav berörda myndigheter.  I Sverige får exempelvis inte fler än 5 (tror jag det är) person samlas utan tillstånd m.m m.m m.m

för att sladda på ICA (säger vi) så krävs:

ICA´s säkerhetsansvariges godkännande
ICA´s ledning för Sverige godkännande
Polisgodkännande (ej säkert det krävs tillstånd, men platsen för motorutövandet måste inspekteras.
Vakter måste utplaceras.
stolpar m.m måste skyddas in
Länstyrelsen måste godkänna
Miljönämnden i den berörda kommunen måste godkänna
Du måste ha en mototävlingsförsäkrning då din trafikförsäkrning EJ gäller..

Vill du ha flera argument ?

4 262 Inlägg
20 november 2012
KHRacing skrev:
zemet skrev:
Jag kan för övrigt tilllägga så alla vet detta: Det är inte olagligt att sladda på tex ICA eller biltema parkeringen sålänge man inte riskerar liv eller egendom. Så kommer det en gubbe och skriker om polisen osv så upplys honom då att det inte är olagligt och att han kan ta sig i röven.

FEL.
  du måste ha tillstånd för att utöva motoraktiviteter, precis som en bilträff med stillastående bilar kräver tillstånd utav berörda myndigheter.  I Sverige får exempelvis inte fler än 5 (tror jag det är) person samlas utan tillstånd m.m m.m m.m

Polisgodkännande (ej säkert det krävs tillstånd, men platsen för motorutövandet måste inspekteras.
Vakter måste utplaceras.

Jag får anse mig överbevisad. Men polisen gjorde inget åt det och sladdar där själva så får väll vara glad att polisen inte bryr sig där jag bor isåfall:)

KHRacing
20 november 2012
zemet skrev:
Jag får anse mig överbevisad. Men polisen gjorde inget åt det och sladdar där själva så får väll vara glad att polisen inte bryr sig där jag bor isåfall:)

för de mesta så skiter de i det o det är upp till den som äger området att anmäla skadan :-)

Avstängd
10 388 Inlägg
20 november 2012
zemet skrev:
KHRacing skrev:
zemet skrev:

FEL.

Vakter måste utplaceras.

Kan ju vara av den enkla anledningen att polisen ser det som att det är bättre "ni" är där, där det (just då, får man hoppas) inte är någon som "inte är med på det" och "ni" då inte heller kan ställa till det för utomstående

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 532 Inlägg
20 november 2012
Thullen skrev:
Dirtymike skrev:
Caffe skrev:

Har söndet andras bilar?
Min bil är min egendom.

Är det värt att puckla på någon och bli dömd för misshandel, för att den personen ryckt nycklarna från dig?
Jag skulle tro att skadeståndet du blir skyldig den personen uppgår långt över värdet på din ls400, tänk ett steg längre innan du börjar slå ner folk hur som hälst...

Man ska självklart inte ta vilken skit som hälst, men du behöver heller inte sätta dig i den..

Man behöver inte puckla på nån.
Jag skiter i hur mkt min bil är värd det är principen att man inte har sönder eller tar någon annans egendom.

Jag har aldrig varit i situationen som detta handlar om så kan inte säga hur jag skulle reagera.
MEN jag kan säga så här att han hade inte kunnat ta min bilnyckel ialla fall.
Jag är hur snäll som helst sålänge ingen gör mig något.

Skulle vilja veta hur det har gått för pappan och bilföraren nån som vet?

957 Inlägg
20 november 2012
Min bil det är jag som har köpt den och betalar av den och allt det där skiten  och så ska någon jävel komma och ta min bil nyckel för jag har dummat mig lite emd bilen  piffffffffff Han/hon kan försöka  iallfall mend et kommer inte sluta lycklig för den personens del det kan man lungt säga. Låtsas poliser är man tröt på

1 653 Inlägg
20 november 2012
Dirtymike skrev:
Thullen skrev:
Dirtymike skrev:
Har söndet andras bilar?
Min bil är min egendom.

Jag skiter i hur mkt min bil är värd det är principen att man inte har sönder eller tar någon annans egendom.

Jag har aldrig varit i situationen som detta handlar om så kan inte säga hur jag skulle reagera.

Lite det jag menar, det är lätt att vid tangentbordet säga att "om någon rör min bil ska de få smaka" (vilket jag tolkar som "smaka på stryk"..), men när det väl kommer till kritan är det kanske inte alls så du reagerar.

Och om det hade vart som scenariot med pappan tråden handlar om så hade ju du som bilförare redan retat upp den personen, dvs du hade gjort denne något först, så du hade ju inte blivit "påhoppad" utan anledning.
Som du själv säger "så länge ingen gör mig något", men om du gjorde något mot någon annan (nästan kört över deras barn t.ex som i detta fall), ska inte de reagera på samma sätt som du säger menar du?

Och samma sätt som att ingen ska ha sönder eller ta någons egendom ska innehavaren av denna egendom inte utsätta någon annan för fara, det handlar om att ha respekt för varandra.

faktum är att jag ändå är lite fashinerad hur pappan lyckades ta nyckeln från föraren, jamena då ska han häva sig in i bilen, sträcka sig över föraren, vrida av tändningen och dra ut nyckeln. detta samtidigt som föraren ifråga garanterat gör någon form av motstånd för att hindra pappan att göra detta. så till vida de inte stog utanför bilen och tjafsade och föraren står och viftar med nyckeln så det bara är att rycka den ur näven på han..
Senast redigerat av Thullen (20 november 2012)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 532 Inlägg
20 november 2012
Thullen skrev:
Dirtymike skrev:
Thullen skrev:

Lite det jag menar, det är lätt att vid tangentbordet säga att "om någon rör min bil ska de få smaka" (vilket jag tolkar som "smaka på stryk"..), men när det väl kommer till kritan är det kanske inte alls så du reagerar.

Och om det hade vart som scenariot med pappan tråden handlar om så hade ju du som bilförare redan retat upp den personen, dvs du hade gjort denne något först, så du hade ju inte blivit "påhoppad" utan anledning.
Som du själv säger "så länge ingen gör mig något", men om du gjorde något mot någon annan (nästan kört över deras barn t.ex som i detta fall), ska inte de reagera på samma sätt som du säger menar du?

Och samma sätt som att ingen ska ha sönder eller ta någons egendom ska innehavaren av denna egendom inte utsätta någon annan för fara, det handlar om att ha respekt för varandra.

faktum är att jag ändå är lite fashinerad hur pappan lyckades ta nyckeln från föraren, jamena då ska han häva sig in i bilen, sträcka sig över föraren, vrida av tändningen och dra ut nyckeln. detta samtidigt som föraren ifråga garanterat gör någon form av motstånd för att hindra pappan att göra detta. så till vida de inte stog utanför bilen och tjafsade och föraren står och viftar med nyckeln så det bara är att rycka den ur näven på han..

Jag själv skulle aldrig sträcka mig un i en bil o ta en nyckel för idag vet man aldrig om personen i bilen har kniv eller skjutvapen.

Jag har haft folk som slitit upp min dörr o börjat bråka o jag har fått smällar men alltid gått vinnande ur det.
Man måste alltid respektera varann men mkt hänger även i hur känslig man är som person.
Typ gravida tjejen som säger att hon slängt sig i ett dike typ o gått hem o bölat i telefon till sin mamma o blivit chokad.
Varför inte bara ringa polisen.
Stod ju nere i kommentarerna att polisen typ inte brydde sig längre, kanske inte så konstigt om folk ringer in för en rivstart eller lilla minsta däckskrik.

Ofta alla dessa som klagar för det mesta gamla gubbar har själva åkt runt och varit värsta ligisterna när dom var i unga åldrar.
Sen är det ju den andra % som aldrig nånsin i hela sitt liv slagit ihjäl en mygga ens som tycker att allt är farligt som klagar hela tiden.

138 Inlägg
20 november 2012
Räknas inte de som hemfridsbrott även fast de är i bilen de gäller nu? Sen måste ju personen med barnvagn gjort sig skyldig till stöld när han tog nyckeln. I mina ögon så begick alltså den personen 2 brott själv. Jag ser inte hur 1 fel ursäktar 2 nya fel/brott

Avstängd
10 388 Inlägg
20 november 2012
Lite som att brotta ner en inbrottstjuv och hålla fast denna..."!oh oh oh! Misshandel och frihetsberövande!"...mjo...eller hur det nu var.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök