zemet skrev:
Jag skulle vilja veta hur nära barnvagnen det verkligen var personen sladdade.
Förra sommaren så åkte jag och min bror och sladdade på en stor grusplan. Glimmingen i Uddevalla för dom som vet hur det ser ut där.
Det är en stor grusparkering som används att ställa upp bilar osv på när bla VM i motorcross går där.
Jag och min bror var där iaf och sladdade, flera hundra meter till närmaste bil/byggnad/person. Ändå kommer det två stycken gubbar i 50 års åldern och stannar oss ock skriker om att det finns barn i närheten osv.
Ena gubbjävlen slog sin näve i taket på min bil och då var det nära att jag tog fram järnröret och slog tillbaka.
När jag reagerade så starkt och skrek tillbaka och var mer hotfull är gubbjäveln så backade han snabbt iväg och krymte ihop och gav sig iväg, men inte utan den obligatoriska kommentaren "Nästa gång jag ser er här så ringer jag polisen"
För att klargöra så riskerade jag och min bror varken liv lem eller egendom och orsakade endast oljud i form av motorer som varvas. Detta brevid en crossbana och gokartbana så Oljud och motorljud hör ju till på den platsen.
Jag kan mycket väl tänka mig att denna privatperson gick 50-100 meter bort och bara fick samma typ av dampanfall som jag och min bror råkade ut för.
Om han verkligen sladdade så att han var bara någon meter ifrån barnvagnen så skulle denna personen ha ordentligt med stryk tycker jag men frågan är om det verkligen var så.
Jag kan för övrigt tilllägga så alla vet detta: Det är inte olagligt att sladda på tex ICA eller biltema parkeringen sålänge man inte riskerar liv eller egendom. Så kommer det en gubbe och skriker om polisen osv så upplys honom då att det inte är olagligt och att han kan ta sig i röven.