2376
Sök

Sponsring innom billjud?

409 Inlägg
28 november 2012
Örjans bil var definitivt en av anledningarna till att jag åkte till Elmia 2012, långt ifrån enda anledningen men fortfarande en stark anledning.

"Kooz-bilar" intresserar mig inte ett dugg men jag kanske är annorlunda :-)

9 130 Inlägg
28 november 2012
jonash skrev:
Evildan skrev:
Boyakacsha skrev:
Som sagt, om du köper många produkter av samma butik så är paketpris/rabatt inte omöjligt att få :-)

edit:
Vad menar du med detta? Försöker inte vara näsvis, förstår bara inte.

Som jag läser det:
Örjans bilar spelar förbannat bra men är inte riktigt något publiken även kommer för att se?

Jag menar att Örjans bilar (läs, det som inte är stereon) är inget som nån betalar en entré för att se.

De betalar för att se ljudbygget, men en Passat som är 15-20 år gammal lkommer aldrig vara nåt som drar folk bara för bilens skull. Folk betalar dock för att se en Kooz-bil eller liknande.

Ni fattar vad jag menar.

Betalar hellre för att se Örjans bilar än Kooz. Har aldrig tyckt att Kooz byggt snygga bilar.....

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 november 2012
Tror ni missar Jonas poäng... Örjans bilar bygger på att de har en stereo, utställningsbilar klarar sig utan en stereo.

Sen kan jag tycka att Örjans byggen är ROLIGA för att de är så udda, men snygga??? Nja! Fast det betyder inte att hantverket bakom dem är mindre imponerande.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 november 2012
ExtraKim skrev:
Tror ni missar Jonas poäng... Örjans bilar bygger på att de har en stereo, utställningsbilar klarar sig utan en stereo.

Sen kan jag tycka att Örjans byggen är ROLIGA för att de är så udda, men snygga??? Nja! Fast det betyder inte att hantverket bakom dem är mindre imponerande.

Exakt! Frågar ni Bilsport om de skall ha in Örjan eler Kooz på mässan så får ni 1000 av 1000 gånger samma svar: "kooz får stå inne på fin plats, Örjan ute"

Men det hela beror ju på vad man är ute efter! Nu tog jag Lukas som ett exempel, ni kan välja valfri showbil för ett gäng hundra tusen (om det ens räcker), typ nån fin Mustang Cab från -67, om det gör det enklare för er att begripa vad jag menade. smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Random Hero
4 047 Inlägg
28 november 2012
tänk om du lagt all den energin du lagt i denna tråden på att kika runt på olika företag och disskutera rabatter/delspons....

Dog food lid. Backwards

409 Inlägg
28 november 2012
jonash skrev:
Men det hela beror ju på vad man är ute efter!

Exakt..?

16 197 Inlägg
29 november 2012
ExtraKim skrev:

sen finns de ju många utställnings bilar där man undrar varför dom ens har stereo.. allt är helt fel byggt å de låter "kattskit".. stereon ä byggd för att de ska SE coolt ut.. de har jag aldrig riktigt fattat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
29 november 2012
evilaudio skrev:
ExtraKim skrev:

sen finns de ju många utställnings bilar där man undrar varför dom ens har stereo.. allt är helt fel byggt å de låter "kattskit".. stereon ä byggd för att de ska SE coolt ut.. de har jag aldrig riktigt fattat.

Det är du långt ifrån ensam om.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
29 november 2012
Joelpettersson skrev:
jo men precis! jag var lite inne på att beställa ett komplett ljud av bara billiga högtalare tex märket hertz och bevisa att även billiga saker kan låta helt okey och att det inte är priset som avgör.

Om det är bara billiga grejer så äre väl te x GAS eller jula eller biltema ^^

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?

493 Inlägg
29 november 2012
skoda104 skrev:
Joelpettersson skrev:
jo men precis! jag var lite inne på att beställa ett komplett ljud av bara billiga högtalare tex märket hertz och bevisa att även billiga saker kan låta helt okey och att det inte är priset som avgör.

Det klassar inte ens in på billigt, det är typ gratis!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

493 Inlägg
29 november 2012
skoda104 skrev:
Joelpettersson skrev:

Det klassar inte ens in på billigt, det är typ gratis!

Sponsor:

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
29 november 2012
Det viktigaste ja vill inflika är:
Sponsring = företaget tar av egen kassa för att ge dig bra pris
Samarbetspartner = företaget ger viss % rabatt och kostar dom inget mer än att dom får reklam mot att sälja saker utan vinst

Därför misstolkas det ofta när folk frågar om dom kan få sponsring.

Och jar en av dom få som är helsponsrad i sverige och kan säga att det har kostat mig x antal tusen byggtimmar och pengar.
Framgång får man inte, det jobbar man sig till..
Mitt första bygge sökte ja samarbetspartners och fick några med 15%. Kanon tyckte jag!
Nu när jag har helspons på allt så kostar mina byggen ännu mer att bygga än innan jag va helsponsrad.
Låter skumt men man får en viss press att alltid kunna leverera för att stanna kvar

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 november 2012
evilaudio skrev:

Ja å tydligen så kan man bli sponsrad ändå..

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
29 november 2012
ExtraKim skrev:
evilaudio skrev:

Oftast så brukar ju dock dessa inte innehålla några "exklusivare" produkter

16 197 Inlägg
29 november 2012
Nitromast skrev:
ExtraKim skrev:
evilaudio skrev:

fast varför ska man ens ha ljud om inte ens bygger i närheten av rätt, de undrar jag?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
29 november 2012
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:
ExtraKim skrev:

fast varför ska man ens ha ljud om inte ens bygger i närheten av rätt, de undrar jag?

Som du själv skrev. För att SE cool ut wink helt meningslöst. Jag håller med dig

3 466 Inlägg
29 november 2012
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:
ExtraKim skrev:

Av samma anledning som många tillverkare satsar på snygga högtalare som låter skit, utseendet säljer.
Folk lyssnar med ögonen och köper det som ser snyggt ut. Sitter det dessutom inbyggt i en fet demobil så växer ha-begäret inom varje liten grabb. För högtalare har man för att visa upp för polarna och att ragga på fjortisar med. Eller?!

Tråkigt nog.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Random Hero
4 047 Inlägg
29 november 2012
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:

Av samma anledning som många tillverkare satsar på snygga högtalare som låter skit, utseendet säljer.
Folk lyssnar med ögonen och köper det som ser snyggt ut. Sitter det dessutom inbyggt i en fet demobil så växer ha-begäret inom varje liten grabb. För högtalare har man för att visa upp för polarna och att ragga på fjortisar med. Eller?!

Tråkigt nog.

Är det inte lite svårt att köpa en bas tex efter ljudet? Den spelar ju inte likadant i pelles golf trea som den gör i kalles v70 med en helt annorlunda låda, annat steg, avstämd till en helt annan ton ?

Undrar lite bara smile

Dog food lid. Backwards

493 Inlägg
29 november 2012
DusanMandick skrev:
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:

Tråkigt nog.

Är det inte lite svårt att köpa en bas tex efter ljudet? Den spelar ju inte likadant i pelles golf trea som den gör i kalles v70 med en helt annorlunda låda, annat steg, avstämd till en helt annan ton ?

Undrar lite bara smile

Det kan vara svårt att jämföra samma bas från en bil till en annan. Det dom syftar på, är nog alla dessa bilbyggare som inte gör rätt på en endaste punkt när det avser installationen. Då spelar det ingen roll hur bra just det baselementet är (om vi nu pratar basar). Låter en bas bra i en bil, så går det förmodligen att få den att låta bra i en annan. Det är sånt som jag anser är ett bra säljargument. Man sätter ju rimligtvis inte en bas med helt idiotisk avstämning i en demobil?

Sponsor:

742 Inlägg
30 november 2012
Jag är ute efter bilar som vill använda våra produkter, men som alla skrivit tidigare så återstår frågan! Vad får vi för det? Hur många tävlingar, utställningar är du på under 1år? Vilka placeringar har du fått? Vad har du gjort tidigare? Vilken budget har du? Bilder? Byggtråd?

Enkel fingervisning som jag räknar!
Spons/rabatt: ca 5000;-
Då ska du ge mig minst likvärdig reklam som jag kan köpa för ca 5000;-
Exempel här på garaget kostar en företagssida 2200 SEK (ex moms) / år, så med andra ord så måste du ge mig mer reklam på ett ca ett år/säsong än denna sida gör på ca två år! Ex. från denna företagssida kommer 10besök/dag till hemsidan ger 3650besök/år, 7300besök på 2år. Så det är vad du ska prestera på ett år i form av reklam och då gäller det att visa upp sig och vara på rätt ställen! Detta kommer ju aldrig att kunna kontrolleras men är en liten fingervisning iaf!
Senast redigerat av AndrAAx (30 november 2012)

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Sök