Saab 9000 2.3T olje läkage

Min0lta
12 januari 2013 · 441 Inlägg

god kväll folket smile

nu är det som så jag har införskaffat mig en saab 9000 2.3T den 200hk.

så fick jag ett ryck i går efter jobb att jag skulle ner till garaget och polera upp den, och även kolla över lite saker
då jag såg att den var rätt in smord i olja under insuget och under grenröret, så jag började plocka av tryckröret och filtret samt rör biten för jag skulle polera upp det och och blåsa bort skit från filtret.

Det var då jag såg att det var en del olja i tryckröret, samt Luftfiltret och insugröret till turbon!
så frågan är vad som kan åstakomma detta läkage ?

tacksam  för svar !

Senast redigerat av Min0lta (12 januari 2013)

Honda civic "Jane" (1996)
linkiboy
13 januari 2013 · 36 Inlägg

Dåliga kolvringar?

TooS Hjultomte
14 januari 2013 · 1 500 Inlägg

Du har du kollat den brickan som sitter på ventilkåpan (eller toppen) så de inte ränner därifrån big_smile Hade de själv

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Min0lta
15 januari 2013 · 441 Inlägg

TooS skrev:
Du har du kollat den brickan som sitter på ventilkåpan (eller toppen) så de inte ränner därifrån big_smile Hade de själv

Nej har inte kollat det än. Ska kolla turbon i helgen, kanske kunnde vara den i och med det är olja ut till olje filtret

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
15 januari 2013 · 441 Inlägg

Min0lta skrev:

TooS skrev:
Du har du kollat den brickan som sitter på ventilkåpan (eller toppen) så de inte ränner därifrån big_smile Hade de själv

Nej har inte kollat det än. Ska kolla turbon i helgen, kanske kunnde vara den i och med det är olja ut till olje filtret

*förlåt luftfiltret smile

Honda civic "Jane" (1996)
9000cse
15 januari 2013 · 29 Inlägg

Kan vara så att förra ägaren har hällt i för mycket olja, Har en passat som var knökfull med olja i icn alla rören, tack vare att de var för mycket olja.

Saab - se allas avundsjuka blickar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang