Någon som känner igen det här knacket?? 740 turbo b230fk

MatteSundstrom
15 februari 2013 · 97 Inlägg

_Limpan skrev:

MatteSundstrom skrev:

_Limpan skrev:
Så alla som säger att det är ett lager, kan ni sätta eran lilltå på att det är ett lager? Vill inte riva i onödan. Å frågar man allt bilintresserat folk så tror ingen på nå vevlager eftersom det inte låter hela tiden?
Om jag åker å gasar fullt å bromsar så har jag inget knack överhuvudtaget? Det är ju också konstigt?

Bettar inga kroppsdelar, men jag hade rivit om min motor lät sådär. Vevlager brukar börja låta mer vid belastning medans ramlager brukar låta mer när motorn inte belastas om dom är dåliga. (typ när du släpper av).
Vad jag har förstått har du rivit motorn tidigare, bytte du ramlager då? Anledningen till att jag frågar är att dom inte alltid ingår i renoveringskit utan måste köpas löst.

Inte rivit denna motorn än, har precis fått i den i bilen bara för gamla motorn har jag troligtvis spikat sönder. Stoppade i denna i hopp o att få åka lite med bilen...

Känner du så så kan du ju köra med den också.. så länge du inte stör dej på missljudet förståss.
Det är ju inga stora pengar vi pratar om ifall något skulle rasa. Lösa FT/FK block är ju inte oöjliga att hitta för 1500:- typ samma pengar för en 531 topp om nu den skulle ge sej.

_Limpan MulleRacing
15 februari 2013 · 499 Inlägg

Väntar på garage bara smile

Volvo 242 (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang