3064
Sök

Saab 93 185hk -02 tappat kraft

7 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Hej!

Min bil dog när jag va ute och körde, kom fram till att det va tändkasseten. Bytte tändkasset och sen dess har bilen gått sämre. Turbomätaren stannar som max på mitten av det gula. (förut stanna den precis innan det röda) Motor lampan lyser till och från men när man läser den så visar det bara att den misständer på alla cylidrar. Så jag har bytt tändstiften men den visar fortfarande att den misständer. så idag har jag bytt tändkasset ingen. motor lampan har inte tänds än. Men bilen går inte som den ska ändå. (fortfarande samma problem men turbomätaren)

Jag har inte trimmat bilen men vet ej om den tidigare ägaren hade gjort det. Men va jag har förstått har inte tändkasseten med det att göra iaf.

Någon kunnig som kan hjälpa mig?
Tack på förhand

3 295 Inlägg
5 mars 2013
Har du tillgång till en luftmassemätare och testa med? En som du vet fungerar....

7 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
jag ska höra mig runt efter en. tack!

5 710 Inlägg
6 mars 2013
Vad har du bytt till för kasetter? Nya eller begagnade?
Det är ok att byta till en baegagnad om man vet 100 att den funkar.
Vad bytte du till för stift?

MVH Jonas
..............

7 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Det är två begangnade jag har provat. Den första som jag prova såg dom på verkstan att det var en spricka i den när dom bytte tändstift. (vet ej till vilka) Så jag fixa en ny tändkasset. den är begangnad men den ska fungera.

tack

5 710 Inlägg
6 mars 2013
Saabverkstad?

MVH Jonas
..............

7 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Japp

Sök