2244
Sök

Vilka coilovers kör du på ?

16 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Tja som rubriken lyder undrar jag vilka coilovers du har på din bil ?

Har en passat variant -03 och funderar på vilka jag ska köpa och det skulle vara kul att se vilket märke de flesta kör.

Berätta gärna hur dem är att köra på samt om du är nöjd med ditt köp eller inte, gärna pris också smile

Mvh

Avstängd
101 Inlägg
9 mars 2013
Jag kör på TA Technix smile folk sa att det bara va skit men tycker dom duger och då hade jag ändå D2 Coils på min gammla bil smile

7 281 Inlägg
9 mars 2013
Jag kör med Öhlins PCV. Alldeles lagomt hårda för att inte studsa runt i bilen för mycket när man kör på gatorna.
Priset vet jag inte då dom satt på bilen vid köp. Riktigt nöjd med dom!

7 120 Inlägg
9 mars 2013
Apex Performance på 200an och D2 på Imprezan. Är nöjd med båda dock är de inte speciellt mjuka.. smile

Random Hero
4 047 Inlägg
9 mars 2013
kopior på d2

Dog food lid. Backwards

2 266 Inlägg
9 mars 2013
Tror jag har TA coils på passaten bytte mot H&R sänksats som satt på innan.
Köpte mina på ebay 1800kr med frakt.
Väldigt hårda nu när de var jättekallt ute, kanske lite hårda för min smak.
Men funkar riktigt bra att dra släpvagn med då blir de bra komfort bak.

svetsdiff !!!

George
1 956 Inlägg
9 mars 2013
Jag kör med XYZ och är än så länge nöjd smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

16 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
Ingen som kör på vmaxx coils med ställbar hårdhet ?

2 011 Inlägg
10 mars 2013
Kör med BC Racing coilovers som jag köpte via J-spec. Riktigt nöjd eftersom jag kunde välja styrka på fjädrarna också. Valde 2 kg starkare fram och 10 kg bak eftersom Bmw brukar vara lite mjuka bak. Nu är den riktigt hård och go som jag vill ha det. Pris 9000:- och fritt val av styrka på fjädrarna. Ska du byta fjädrar senare, så går de på 500:- styck.

Köper du dem, så hade jag valt antingen original styrka fram eller 2 kg starkare och 4 - 6 kg bak eftersom du har kombi och om du vill behålla lite komfort.
Senast redigerat av Clintan66 (10 mars 2013)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

4 767 Inlägg
10 mars 2013
Aragosta på skylinen
http://www.nengun.com/aragosta/coilover … ion-type-s
Helt underbara.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 mars 2013
Jag kör XYZ på 9-5an o plockade just av mina D2 på Subarun som ska säljas. Nöjd med båda uppsättningar, men räkna med att det blir stötigt med coils. wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

680 Inlägg
10 mars 2013
Christoffer91 skrev:
Jag kör på TA Technix smile folk sa att det bara va skit men tycker dom duger och då hade jag ändå D2 Coils på min gammla bil smile

jag har såna på min e39 kombi funkar fint för mitt ända mål, är lite stötiga men är ju en glidarfamiljebil=) på lite mer racebil skulle jag nog välja andra

Sök