3440
Sök

Inget tryck på 740 hydraliskkoppling..

34 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
tjenare har efter typ 4 år av mekande med min jävla 745a fått igång den och åkte ut på en provtur.
Först luktade de brända lameller när man körde, men kanske var för att jag har nya lameller på?
Sen så kom jag hem och stängde av bilen.

Sen när jag startade igen så fans det inget tryck i kopplingspedalen, och ihopp om att det var luft i systemet eller något så börja jag lufta o höll på kanske 5-10 min med att pumpa och öppna ventilen men utan resultat, så nu vänder jag mej till er vad är felet?

Uttramplingslagret är nytt
Lamellerna är nya

Det där centrum lagret är ochså nytt, men vet inte om det är helt eller inte, Lät inget när jag körde för första gången iaf och haft ett evigt krongel med min jävla m47 låda!

tack på föhand

34 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Kanske måste lufta mer?... får iaf en fin stråle utan någon luft...

34 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
någon?

Hhehehehhest
375 Inlägg
28 mars 2013
Enklast är och trycka från slavcylinderns luftnippel och uppåt med olja..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

pim_pim
28 mars 2013
När jag brukar lufta på 7/900 så har jag ett separat lock till bromsvätskebehållaren där jag har borrat ett hål o sedan går jag lös med kompressorn. Öppnar nippeln på slavcylindern o sen blåser försiktigt i behållaren.

Fungerar tamejfan jämt. : )

34 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
Äntligen lite svar! ska ut o kolla om jag hittar något gammalt lock hemma så blir det att testa ditt knep! kan ju inte gå mer än åt helvete ändå så smile

34 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
nyman, menar du då att jag ska sätta en slang mellan nipeln och en sån där oljekanna och pumpa så som ett as tills det slutar bubbla i behållaren? tongue och så ska väll nippeln vara öppen?

Bakhjulsdriven
345 Inlägg
29 mars 2013
Du ser väl till att ha fyllt behållaren helt och hållet innan du luftar kopplingen? Det är ju ett separat spår till slavcylindern inuti bromsvätskebehållaren, och om nivån inte är absolut på topp så rinner ingen ny vätska ner till slaven.

34 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
så det ska alltså vara över sträcket "max" när man luftar hydralisk? tongue inte van vid denna sortens kopplingsystem smile

pim_pim
29 mars 2013
Ja ös på me bromsvätska bara innan du kör min metod. smile

34 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
ska testa detta! fick fart i växellådan när jag rallyväxla förut så lamellerna är det inte iaf! smile kanske är den där "tryck" cylindern som är kass ochså? tongue men ska iaf testa din metod! farsan ville inte lägga ut mer pengar på den iaf haha smile och förstår han då denna volvo verkar vara en evighets maskin i mekning! smile ¨
GLAD PÅSK! smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
30 mars 2013
kolla läckage på både slav och huvudcylindern, huvudcylindern ser du om du plockar ner skyddet under rattstången inne i bilen. är allt tätt så är det bara att lufta hejvilt tills du får ut det, antingen genom att suga genom slaven eller trycka genom behållaren som nämndes tidigare smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

34 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
tack som fan! ska kolla upp detta med senare!

Sök