2827
Sök

Teoriprov

6 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
Tjena. Sitter nu och pluggar körkort genom att göra "faserna" och repetitionen på internet. (str.se) Men jag börjar bli lite orolig eftersom det känns som att jag bara lär mig svaren på proven och klarar dom här på internet men att jag inte riktigt vet hur det fungerar att komma fram till svaren. Så därför undrar jag hur ni gjorde när ni tog körkort? Pluggade ni bara på faserna och klarade teoriprovet? Ni som tog körkort 2012 och senare tack. smile

Audi A4 1.8T | 250HK | brumm brumm wroom wroom.

118 Inlägg
10 april 2013
kolla upp alla svar i boken, då står det utförligare och du lär dej mer varför det är si och så.
kolla även om du egentligen vet svaret bara för att läsa extra

Forummoderator
26 455 Inlägg
10 april 2013
Är det nån skillnad på att ta körkortet idag och för oss som tog det för ~10 år sedan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
10 april 2013
didair skrev:
Tjena. Sitter nu och pluggar körkort genom att göra "faserna" och repetitionen på internet. (str.se) Men jag börjar bli lite orolig eftersom det känns som att jag bara lär mig svaren på proven och klarar dom här på internet men att jag inte riktigt vet hur det fungerar att komma fram till svaren. Så därför undrar jag hur ni gjorde när ni tog körkort? Pluggade ni bara på faserna och klarade teoriprovet? Ni som tog körkort 2012 och senare tack. smile

Tog körkortet 2010, men kan säga att av vad jag har hört från mina yngre vänner så skall det inte vara så svårt med provet då det är i regel samma frågor som det är i faserna, samma som när jag tog det.
Senast redigerat av Noart (10 april 2013)

5 804 Inlägg
10 april 2013
Får man skriva ifall man tog körkortet 2011? Tror inte teorin ändrats något sen dess iaf.

Det jag gjorde vara att göra test på internet och sedan kollade upp i boken vad som var rätt svar och höll på så tills jag fick alla rätt på testen varje gång utan att kolla i boken. Jag satte mig även och läste igenom boken en gång. (Men då har jag lätt för att komma ihåg sånt jag läst så det hjälpte)

Slutade med 62 av 65 rätt.
Och det räcker väl med endast 52 rätt om jag inte minns fel?

169 Inlägg
10 april 2013
Köpte tester på korkortonline.se och gjorde, läste också i boken det som var lite oklart. Det som var bra på den där sidan var att det var förklaringar till alla frågor. Gör tester och läs igenom förklaringarna.

Klarade det tidigare i år med full pott på teorin.

3 415 Inlägg
11 april 2013
Jag körde med körkortonline.se, fick kortet 2011-10.

Testa teori prov på den sidan, då frågorna var väldigt lika!!

6 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Är det nån skillnad på att ta körkortet idag och för oss som tog det för ~10 år sedan?

Vet inte jag.. Antog bara att teorin skulle vara annorlunda.

simlar skrev:
Får man skriva ifall man tog körkortet 2011? Tror inte teorin ändrats något sen dess iaf.

Det jag gjorde vara att göra test på internet och sedan kollade upp i boken vad som var rätt svar och höll på så tills jag fick alla rätt på testen varje gång utan att kolla i boken. Jag satte mig även och läste igenom boken en gång. (Men då har jag lätt för att komma ihåg sånt jag läst så det hjälpte)

Slutade med 62 av 65 rätt.
Och det räcker väl med endast 52 rätt om jag inte minns fel?

Jag skrev 2012 och senare eftersom jag antog att provet osv ändrats. Kanske inte är så tongue

Noart skrev:
Tog körkortet 2010, men kan säga att av vad jag har hört från mina yngre vänner så skall det inte vara så svårt med provet då det är i regel samma frågor som det är i faserna, samma som när jag tog det.

Aha. Skönt att höra att det är någorlunda lika smile

Förövrigt så ska jag även testa körkortonline.se då flera säger att det är bra smile Har även testat slutprovet i programmet TEO 2011 och jag klarade det galant 2ggr. Om någon vet om det programmet är ungefär som provet i svårighetsgrad? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
11 april 2013
Det är väl lite tjatigt, men jag tror samma råd gäller idag som när jag tog det;

Plugga, och, i mitt tycke galet viktigt; faktiskt läsa och -förstå- frågorna innan man svarar och går vidare (jaja, jag låter som valfri lärare, men jag tror många fel beror just på avsaknaden av det)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

:p
52 Inlägg
12 april 2013
Pluggade som fn i teoriböckerna enbart. Läs, förstå= Kunskap som sitter i samt komplettera med körning. smile

Visst, du behöver inte läsa ihjäl dig, men försök att förstå så att det sitter i.

På teoriprovet sen så kommer det säkert att komma några dumma jävla frågor, gjorde det iaf för mig. Dessa kunde jag inte dock utan chansade.. smile Fick 52 rätt, vilket ledde till godkänt på gränsen.. big_smile

Så säger kärringen att jag ska gå hem och fortsätta plugga, men vafan, fick ju godkänt!?

pim_pim
12 april 2013
Tror nog att du klarar det ganska lätt ! smile

Tog mitt 2010 privat och jag fick 53 rätt, hade knappt läst något i böckerna utan jag chansade och bokade en tid o jag klarade det.

Men om man hade gett böckerna en chans så hade jag nog kunnat pricka in mer poäng.

Men be någon annan förhöra dig genom din körkortsbok. smile

1 517 Inlägg
12 april 2013
Läs även på "hastighetstabellen", dvs. hur fort lastbilar och mobilkranar etc. får köra. Kan kännas som lite onödigt vetande, men det brukar dyka upp någon fråga om det på provet.

Lycka till! smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

:p
52 Inlägg
12 april 2013
trubbelturbo skrev:
Läs även på "hastighetstabellen", dvs. hur fort lastbilar och mobilkranar etc. får köra. Kan kännas som lite onödigt vetande, men det brukar dyka upp någon fråga om det på provet.

Lycka till! smile

Oja, fick riktigt mycket sådant på provet. ''onödigt vetande''... sad

1 354 Inlägg
12 april 2013
Tog körkort -11 och det var exakt samma frågor som på testerna fast omformulerade så det skulle verka jättesvårt.

Läs bara på i boken, innan jag tog körkort så promenerade jag väldigt mycket då tänkte jag alltid skyltarnas betydelse, vem som hade vilken/ vilka skyldighet/ skyldigheter i den situationen. Samma sak när jag satt bredvid far min så tänkte jag mig in eller frågade när han körde "visst är det såhär? Egentligen fick du eller den inte göra så va?"
Tyckte det gav väldigt mycket. När du sitter bredvid på passagerarsidan kan du läsa av trafiken på ett annat sätt än när du kör själv. Du kan se dig om på ett annat sätt än du kan när du nyss börjat övningsköra. Så gjorde jag och jag klarade både körning och skrivning på första försöket.

Beror helt på hur motiverad du är smile Lycka till det går nog bra!

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
12 april 2013
Parkeringsregler... Där snackar man om att man har förlorat många poäng. Jag läste iofs boken varje dag. Använde den som skithuslektyr. tongue Jag fick 62 av 65, varav två frågor jag hade läst fel på. Det kombinerat med tragglandet av frågorna i sig hjälpte en del.

1 624 Inlägg
12 april 2013
teorin är ju fan svårare än uppkörning, haha.

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
12 april 2013
tyckte teorin va skit enkel ... pluggade inte ett dugg fick 62 av 65

det mesta är ganska logiskt

231 Inlägg
12 april 2013
Klarade teorin förra veckan och hade gjort som du sa,
Jag satt bara på körskolan och läste lite av de jag inte riktigt förstod i boken. Klarade på första försöket, fick iofs bara 54 rätt men det är godkänt iaf.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

6 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
BoB__ skrev:
Klarade teorin förra veckan och hade gjort som du sa,
Jag satt bara på körskolan och läste lite av de jag inte riktigt förstod i boken. Klarade på första försöket, fick iofs bara 54 rätt men det är godkänt iaf.

Grattis! smile

6 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Klarade provet tidigare idag. Vad jag gjorde var: Läste igenom boken en gång och läste även en del kapitel flera gånger och gjorde faserna på str.se (+slutprovet)

Sök