tjenare allihop!
Lite lång historia men jäklarns intressant tycker jag!
Lämna in bilen till min märkesverkstad och hade en koll på den (lät lite om hjulet men försvann i tid till besöket), efter ca 2 dagar får jag prognosen att båda hjullager bak är slut, bromsar runt om samt belägg slut, ena fjädern hade gått av bak (då vill dem byta båda bak) samt något med framhjulet som jag inte kommer ihåg.
Totalt skulle det gå på över 20000kr att laga allt plus avgiften för lånebilen, men kom på att jag beställt coilovers till bilen så när dem bytte så sa jag till dem att behålla fjädrarna på.
Hämtar ut bilen och kände ingen skillnad på den (dock hade jag fått ett dörruppslag), ca 5 dagar senare sätter jag på coilovers runt om hela bilen en kväll hos toyota där min polare jobbar, och han ser att det inte är någon skada på varken av fjädrarna bak!!
åker upp med fjädrarna till dem dagen efter så dem får kolla på dem igen och då säger dem att dem inte är trasiga??! men dörruppslaget kunde dem lägga 1000kr till "hjälp" att fixa?
hur ska man veta att allt annat var trasigt, vart är tilliten till sin verkstad?
Vad anser ni om detta och hur hade ni gått tillväga? (inte första gången jag hört skumma saker om denna verkstad men tänker inte nämna dem vid namn, inte än iaf förens allt är utrett)
tack för svar...
(dörrupslaget är på höger sida)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201517/201517-48e5825f50ada5d586383c5de11cf5cb.jpg]()