6 oktober 2017
Trådstartare
Hej!
Jag är ny på forumet och behöver verkligen hjälp och tips.
Har en Skoda som tar i vatten i kupen. Märkte det efter en bärgning till verkstad pga motorras (helt annan historia), då jg såg att det var en pöl vid fotdelen bakom passagerarsätet. Bad verkstan att kasta ett öga på detta i samband med motorreparationen och de säger att det kommer från vindrutan.
Jag jobbar själv i verkstad, men med annat än bilar, men tog iallafall in bilen där idag för att sanera på vatten. Började att sätta in två kupevärmare för att torka ut vattnet, men otålig som man är så började jag sen demontera lister för att få upp golvmattan. Visade sig vara stora pölar med vatten där under.
Har noll förtroende för verkstan som fixade motorn (var tvingad dit pga motorgaranti som endast gällde där), och vet inte om de gjort rätt bedöming vart vattnet kommer från, om de ens undersökt problemet i den omfattning de utgett. Så undrar nu om nån har erfrenheter av Skoda Superb och vattenläckage in i kupen och vad som kan vara orsaken? Löv å skit i kanalerna vid vindrutan var min första gissning, men ser inget tilltäppt där.
Och nästa fråga. En bil som är genomsur i golvet med litervis med vatten, kan den ens återhämta sig, eller ska man se sig om efter en ny bil?
Alla inlägg och tips uppskattas. Och följdfrågor besvaras snabbt.
Vänligen,
David