Föra statistik på driftsäkerhet taxibil Skoda Superb DSG?

Ivel Avstängd
30 december 2019 · 1 341 Inlägg

caromania skrev:

Ivel skrev:

Myhran skrev:

Är det bara jag som väntar på att någon ska föreslå en rattmuff och kulsätesöverdrag för det är det bästa som gud har skapat! big_smile

Det vore att slå in en öppen dörr på ett forum kryllandes av Volvo (rattmuff) och BMW (kulsits) raggare.

Glöm inte att krama varandra i trafiken.

För att hålla värmen? smile

Rimfrost, rattmuff på.

https://youtu.be/mYdRK58wKQQ

granadadr
30 december 2019 · 6 113 Inlägg

Mew skrev:

granadadr skrev:

Growe skrev:

frågan är nog snarare vem fan som ens vill ha en varm ratt att hålla i..  riktigt riktigt obehagligt..  samma sak med skinkgrillen..  obegripliga uppfinningar..     redan till en volvo 740 kunde man få elvärme i ratten..  men nästan ingen har det  det är ju en ledtråd att ingen behöver det smile

kan nog intyga att om det fanns som tillbehör förr så skulle det säljas här i sverige,,  kan ej uttala mig hur länge jag sett rattvärme men jag tror jag körde en bmw för första gången för ca 5 årsen, så personligen tvivlar jag starkt att det fanns på VOLVO 740 smile  en annan sak jag gillar skarpt är fords elframruta,, underbart på vintern för frost å imma smile  vet att VAG har apat efter, vilket är klokt smile

Jodå, det fanns ratt med rattvärme till Volvo 740. tongue Dock väldigt ovanligt, det var ett originaltillbehör man kunde köpa i efterhand. Det är en skinnratt som heter Genua och den fanns både med och utan eluppvärmning. smile

Bilder lånade från Mr_Humbles projekttråd här på Gorg:
https://www1.garaget.org/gallery/images … c2c6d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images … bcd027.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images … 53a869.jpg

coolt,, man lär sig alltid något,, måste ha varit mkt dyr eftersom ingen valde det wink

Brådhis * Voff voff *
31 december 2019 · 5 037 Inlägg

Ivel skrev:

Growe skrev:

panda666 skrev:

det är ganska skönt att ha i minusgrader precis när man har skrapat rutorna och det är kallt^^ man kör rumpvärmaren och rattvärmaren och sen blir det skönt men varför ha värme bara i vissa ställen på ratten förstår inte jag. bmw, vw och volvo har bra men har inte sett så många på mercor, kanske kommer snart;)

jag klarar ingen sån typ av värme oavsätt hur kall jag är.  smile men vi är olika smile

får spelet när någon startat skinkgrillen i ett fordon jag ska köra.. smile

Det finns forskning som påvisar samband mellan nordbors brukande av rumpvärme och prostatacancer.

Samband? Menar du då att det ger eller minskar risken för...? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
granadadr
31 december 2019 · 6 113 Inlägg

kyla  om baken ökar risken för Hemorojder wink

panda666
31 december 2019 · 3 297 Inlägg

prostata problem inga roliga grejer, skulle inte önska det på min värsta fiende ens^^ alla bilar borde ha det som standard rumpvärmare och rattvärmare.

candyweiss
31 december 2019 · 548 Inlägg

panda666 skrev:
prostata problem inga roliga grejer, skulle inte önska det på min värsta fiende ens^^ alla bilar borde ha det som standard rumpvärmare och rattvärmare.

Kommer ihåg första bilen jag hade med stolvärme, vilken fantastisk lyx det var smile

Ja, rattvärme och stolsvärme är nästan på konstant när yttertempen är under  +10° C, och då börjar jag ändå med parkeringsvärmaren 20 - 30 minuter innan avfärd.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE
panda666
31 december 2019 · 3 297 Inlägg

candyweiss skrev:

panda666 skrev:

Kommer ihåg första bilen jag hade med stolvärme, vilken fantastisk lyx det var smile

Ja, rattvärme och stolsvärme är nästan på konstant när yttertempen är under  +10° C, och då börjar jag ändå med parkeringsvärmaren 20 - 30 minuter innan avfärd.

det är också en riktig lyx me p värmare eller dieselvärmare fyfan. nästan värt att köpa en bil som har en sån typ nån modern diesel volvo, tänk att komma till en varm bil en kall morgon..jag får inte tillgång till  inne garage på minst ett år till så.  Dieselvärmare vore kanon_^^

Mangisen
15 mars · 948 Inlägg

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, men milen rullar på, 54980km står mätaren på nu smile  men felfri är den inte så nu kommer alla Vw haters bli lite fuktiga om läpparna tongue . Har dsg lådan rasat?, motorn skurit?..
Njaaaaa har fått fel på barnlåsen bak, ska åtgärdas på servicen om 500 mil men det är ett måste att dom ska fungera för oss som kör färdtjänst, så inom några veckor så ska det fungera igen förhoppningsvis big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4096/4096-508817a625dd4251d15cf9351fa994e4.jpg

Senast redigerat av Mangisen (15 mars )

Cuefa Kungen av dagspendlande.
16 mars · 2 133 Inlägg

Ojoj, jag hör rama-skrien ända hit!
Får väl se vad dom kan hitta för något som är knas med barnlåset.

Har hunnit med 2050 mil med min Superb nu, sedan 1a December.
Ända felet hittills på min bil är att värmaren till och från inte vill vara med och leka, speciellt via appen.
I-landsproblem men ändå...
Annars har allt fungerat klockrent!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering