Lackning, bättringsfärg har runnit

totti10
lördag 22:01 · 17 Inlägg

Så det blev inte så bra. Har tagit bort rost på bilen och tagit rostskyddsprimer sen bättringsfärg och sist klarlack. Efter att ha sprayat alla lager så blev det såhär på ett ställe: https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236994/236994-30e5165ca77288ca09fc552407307bcb.jpg

Har antagligen sprutat fel där så att det börjat rinna, hur löser man det? Försvinner det om jag våtslipar och sen polerar eller måste jag våtslipa ner och göra om?

zzr94092
lördag 23:10 · 2 997 Inlägg

Om det är klarlacken som runnit så "kan" du slipa o polera ,MEN är det grunden eller basen som runnit så går det inte,utan då är det bara att börja om...

totti10
för 16 timmar sedan · 17 Inlägg

Nu har jag våtslipat med 1500 våtslippapper och polerat. men någonting har jag nog gjort fel, vet dock inte bara vad? tyckte jag inte våtslipade i mer än en minut och jag polerade inte så länge heller. Trissan blev ganska svart också så jag vill ju inte ta bort för mycket av lacken. Måste jag använda något annat poleringsmedel eller har jag slipat bort för mycket? Bild se länk nedan.

https://photos.google.com/share/AF1QipO … 9rSzF3SDlR

Lucif3r
för 9 timmar sedan · 529 Inlägg

Det saknas en vital bit information här... Är det 1-komps eller 2-komps lack du lackat med?
Och, hur länge sedan är det du lackade? 2-komps bör få stå och härda i åtminstonde en vecka innan man petar på den(med fördel ännu längre), 1-komps behöver stå orörd herrejösses mycket längre.
Ja, om man inte ska lacka om delen dvs.

Börjar man peta på lacken för tidigt efter den är lagd blir det nästan alltid bara skit av det.

Nu är det visserligen väldigt svårt att avgöra på bild, men jag tycker faktiskt inte det ser ut som att lacken runnit... Det ser mer ut som att den rest på sig(t ex pga. dåligt underarbete).

torsen
för 6 timmar sedan · 4 662 Inlägg

Om det endast är klarlacken som runnit och bildat "droppar/rinningar" kan man, eller har i alla fall jag gjort, skära bort "droppformationerna" med ett rakblad.
Man måste vänta till dropparna torkat, men innan de hunnit härda.
Min erfarenhet då jag slarvat och bättrat lack vid för låg temperatur.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang