Hur tar man bort listen?

tjennatjenna321
3 januari 2022 · 23 Inlägg

Tjenna ska ta och slipa lite rost på 740in men problemet 'r att jag måste få bort en list för att komma åt ordentligt, men frågan är att hur fan tar man bort den, vill inte direkt slita och hoppas på det bästa, vill helst återanvända den så är det någon list kunnig som vet hur man tar bort den?
bild finns i mitt album!
MVhhttps://www1.garaget.org/gallery/images/242/241838/241838-498c3ee1303a9d1679aaaa1ac050fc03.jpg

Low
3 januari 2022 · 3 311 Inlägg

Dålig bild men ser ut att du måste "slita" bort den. Kan sitta lite då det ser ut som rosten har hittat sig under.

zzr94092
3 januari 2022 · 4 388 Inlägg

Har en sån ligger,kan kolla om en stund o se hur det ser ut..

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 januari 2022 · 13 742 Inlägg

den är bara påtryckt på kanten men tyvärr kan du kasta den där plåten för det där får du aldrig ordning på.       det kommer fortsätta rosta så länge du inte byter ut plåten där.. och det är inget lätt jobb..   men för att svara på frågan så trycker ner listen så släpper den..     väldigt lätt att få loss ..  den sitter bara på den vikta plåten. 

var ju 100år sen jag mekade dom där men har nog haft bort den där listen på 30st 740 och 940 smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
tjennatjenna321
3 januari 2022 · 23 Inlägg

Growe skrev:
den är bara påtryckt på kanten men tyvärr kan du kasta den där plåten för det där får du aldrig ordning på.       det kommer fortsätta rosta så länge du inte byter ut plåten där.. och det är inget lätt jobb..   men för att svara på frågan så trycker ner listen så släpper den..     väldigt lätt att få loss ..  den sitter bara på den vikta plåten. 

var ju 100år sen jag mekade dom där men har nog haft bort den där listen på 30st 740 och 940 smile

Trevligt att du hittar till fler forums inlägg,jag får tacka så mycket för svaret så jag ska trycka ner listen så lossnar den ?

Lucif3r
4 januari 2022 · 2 214 Inlägg

Visst kan man få ordning på den där torpeden, men frågan är om det är värt det? Man behöver garanterat byta rätt mycket av plåten på den. En bättre plåt från närmsta skrot är säkerligen enklare och mindre huvudvärk.

tjennatjenna321
4 januari 2022 · 23 Inlägg

Lucif3r skrev:
Visst kan man få ordning på den där torpeden, men frågan är om det är värt det? Man behöver garanterat byta rätt mycket av plåten på den. En bättre plåt från närmsta skrot är säkerligen enklare och mindre huvudvärk.

Jo men grejen är att det knappast finns någon skrot vid mig som har gamla riktiga bilar (740) is dom vill inte att folk ska kunna ta delar av dom för att det händer för ofta att barn hoppar sönder dom mm... sad

Lucif3r
4 januari 2022 · 2 214 Inlägg

Jao men då finns ju alternativet privatannonser eller i värsta fall bildelsbasen eller liknande.
Rostfria plåtar brukar gå för runt 5-600kr vad jag sett.

tjennatjenna321
8 januari 2022 · 23 Inlägg

Lucif3r skrev:
Jao men då finns ju alternativet privatannonser eller i värsta fall bildelsbasen eller liknande.
Rostfria plåtar brukar gå för runt 5-600kr vad jag sett.

mm ska ful lacka denna under tiden och leta efter en som ilf inte har 10 cm hål smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang