Lämnar du det som det är och varken slipar, blästrar eller gör något annat för att bli kvitt rosten så kommer den att krypa runt hela dörren och börja synas utifrån relativt snart för att sedan till slut skapa rosthål. Det sistnämnda kommer dock att ta sin tid.
Rost är ju tyvärr som så att det som syns på ytan är oftast väldigt lite i jämförelse med vad som finns under. Och som andra har skrivit, eftersom det sitter på ett ställe där det inte riktigt går att komma åt ordentligt så kommer du att få göra om behandlingen titt som tätt.
Det ser ju typ lagat ut redan vid något tillfälle, men om jag får ge mig på en gissning så är det nog bara som så att någon har målat över rosten innan bilen såldes till annan ägare för att få den att se bättre ut och därmed kunna trissa upp priset en smula.
Om du tänker ha bilen som bruksbil så hade jag inte gjort någonting med det utan istället kört den tills det inte går längre och lagt undan pengar varje månad för att sedan införskaffa en annan bil när det är dags.
Senast redigerat av MisterAxl (13 januari 2023)