Hammar lack funkar bra Men jag tycker att du ska köpa bromsoks spray finns att köpa i massa olika färger på micro! sen tar du bara en tom syltburk där du sprayar i färgen.. sen så penslar du på försiktigt.. men rikligt.. Se bara till att oken är ordentligt rengjorda.. slipa lite på dem.. blir finare yta!
ps: kolla in min bild på mitt Ok vart faktiskt riktigt bra! Lycka till
pasar ju me Rött, blått, eller svart, tänk bara på att matcha nått på bilen:D blir lite konstigt annars.. men jag skulle nog ta rött om ja vore dig:D ganska snyggt på golf me feta fäljar;)
http://www.appelt.se/ gå in där, sök efter bromsok de har färg från Folia tec, är den bästa färgen jag har varit med om i alla fall. Kolla in min bil om du vill se hur der ser ut. Det är två komponents färg. Har målat 3 olika bilar med denna färg, riktigt bra, du får även med rengöringsspray.
Det är ju inget måste, går ju att maskera och så med.. Men om du vill ha bästa resultat så rekomenderar jag att ta bort dom. Lite mer jobb men definitivt bättre resultat! Var noga med att rengöra bara!
du måste ju talös dom och de är ju inte särskilt jobbigt om du vill ha bäst resultat,,,du kan ju prova att använda avfettning funkar inte det så får du prova nå annat
Lossa oken från "gliden" bara.. ingen mening att ta bort bromsvätske slangarna ju. Men lossa från gliden och dra bak dom. maskera alla gummidetaljer, bomsvätske slangen och maskera skivorna. sen är det bara att rengöra lite med ståldborste.. tvätta därefter med thinner sen är det bara att spraya. använd bromsoksfärg eller hammarlack. billigt och funkar skitbra. kör på silver eller kanske rött till din bil. silver hade nog passat bäst tror jag