3225
Sök

erfarenhet av tm-chiptuning? - Åkande chipverkstäder

1 010 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Planerar att chippa bilen den 25e och jag funderar på denna firma:

http://www.tm-chiptuning.se/

Och nu är det så att de inte har en fast adress i närheten utan gör utflykter till bla sthlm.
Någon som har erfarenhet av sånna här åkande trimverkstäder? Och framförallt om någon har erfarenhet av tm-chiptuning?

Tack för alla svar!
Mvh
jocke

EDIT: Shit fel forumsdel
Senast redigerat av JockeT (16 april 2007)

Fartdåre =)
147 Inlägg
18 april 2007
Jag och min kompis var nere i Malmö på Ibis hotell igår när de var där. Han chippade sin BMW 325 och det blev rätt stor skillnad faktiskt, den blev inte super mycket snabbare, men den svarade direkt på gasen och varvstoppet blev framflyttat, skulle bli +20hk/25nm, vet ej hur den går nu eftersom han på TMC sa att man behövde köra ca 50Km innan det var helt "inställt".
Kostade dock 2500 istället för 1650 som det stod i annonsen, man fick kvitto och de skulle skicka ett garantiblad via e-post som man kunde skriva ut.

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

11 Inlägg
16 oktober 2008
JockeT skrev:
Planerar att chippa bilen den 25e och jag funderar på denna firma:

http://www.tm-chiptuning.se/

Och nu är det så att de inte har en fast adress i närheten utan gör utflykter till bla sthlm.
Någon som har erfarenhet av sånna här åkande trimverkstäder? Och framförallt om någon har erfarenhet av tm-chiptuning?

Tack för alla svar!
Mvh
jocke

EDIT: Shit fel forumsdel

Tja Jocke..
Har du gjort det än eller ?

Mvh

5 710 Inlägg
16 oktober 2008
Gammal jäkla tråd men jag flyttar den rätt iaf.

mvh Moderatorn

MVH Jonas
..............

508 Inlägg
18 februari 2009
Hej

jag ska chiptrimma min volvo s60 t5.

Jag ska skriva några olika företag jag vill att ni hjälper mig vilken företag jag ska välja för att chiptrimma min bil.

V-tech
Bsr
TM Chiptuning
Turbo Center
Chip  center

Vilken av dom är det Bäst. Jag hade tänkt mig att det ska vara BRA chip, bra Hk, bra Nm, Riktigt BRA Kvalite på chipet.

Ni kan skriva till mig också om ni har andra rekomenderingar av företag

Tacksamt för allt Hjälp

38 Inlägg
18 februari 2009
BSR, Störst, bäst vackrast.

Så bra kanske dom inte är, men dom är störst på marknaden, å bara det känns ganska säkert.

Snabbast går först i kön
146 Inlägg
7 december 2009
Japp håller med om BSR är nog det säkraste kortet ialla fall om man har dem i samma stad. det får kosta lite extra.
Har läst en hel del negativt om dom billiga chiptrimern ex för hög laddtryck så att kolvarna har stuckit osv.

Jag tar det säkra kortet jag med, satt i valet o kvalet att ta en av dom billiga med men ju mer man googlar och läser att dom flesta billigare aktörer köper program av varandra dvs dom bänkar inte själva eller ta fram egna unika formel, och finns det en bugg/fel i själva programmet så finns dom i säkerligen hos flera av dessa lågpris aktörerna.sad

Jag tycker själv att BSR är dyra, men dom gör ju sina egna unika mjukvara till varje bil/modell. tongue

Lyckades pruta ner 1000kr bara för att jag skall även sänka bilen hos dem om 2 veckor, samt att dom bjuder på monteringen/installation av programvaran som körs via ODB-uttagen (antagligen gratis i vanligtvis med).

Jag har åkt på så många nitar för att man har valt dom billigaste alternativet i andra val av produkter osv
skulle det vara nåt fel/problem som inte går att lösa så kan man ialla fall vända sig till huvudkontoret i Växjö.yikes

724 Inlägg
7 december 2009
En seriös trim firma går igenom bilen innan dom chippar den..prov trycker osv..hade min på TM Racing och det tog säker 2 timmar att bara gå igenom bilen för att kolla att allt är ok...fick byta WG och en tryck slang....Men då vet man att det blir bra.

61 Inlägg
7 december 2009
Skulle nog valt turbocenter.

1 338 Inlägg
7 december 2009
Kör med Vtech och är supernöjd.. Inga problem på snart ca 6k Mil big_smile
Dem har bänk också.. bor du i närheten av dem så får du bänka innan och efter.

Dem kan senare också vidareutveckla mappen efter sakerna som du gör med bilen.
Så det har gjorts på min då jag uppdaterat en bit i taget.
På Vtech's RTS kan du även ha 3st programvaror inlagda samt att byter du bil kan du ta med den till nästa bil och bara programvara måste inhandlas.

Sen har dem grym service också big_smile

Min åsikt har ej så mkt erfarenhet av dem andra alls ...

lycka till

mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 juli 2010
Frågar här.

Någon som vet vart jag kan bänka min bil nere i skåne? Och vad kan de ligga i pris?
Mvh

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

11 Inlägg
19 oktober 2011
mYGeL skrev:
Kör med Vtech och är supernöjd.. Inga problem på snart ca 6k Mil big_smile
Dem har bänk också.. bor du i närheten av dem så får du bänka innan och efter.

Dem kan senare också vidareutveckla mappen efter sakerna som du gör med bilen.
Så det har gjorts på min då jag uppdaterat en bit i taget.
På Vtech's RTS kan du även ha 3st programvaror inlagda samt att byter du bil kan du ta med den till nästa bil och bara programvara måste inhandlas.

Sen har dem grym service också big_smile

Min åsikt har ej så mkt erfarenhet av dem andra alls ...

lycka till

mvh//

Det enda är att en ny mjukvara till en annan bil kostar tydligen 4900kr, det är iaf vad jag fick som svar.

Det hade ju varit rimligt att resonera så som du gör ovan om man som befintlig kund med en RTS hade behövt lägga ca 2500kr max på en ny mjukvara om man köper en ny bil och vill fortsätta vara kund hos V-Tech. Jag hade förstått om de tar ut ett högt pris om man besöker dem en heldag och gör en individuell mappning men för en ny mjukvara som de redan har till hands och kan skicka på löpande hand.. nja, då kan man lika gärna kolla på alternativ också.

Mvh

Kör: GOLF GTI EDITION 35 DSG -12

Sök