volvotomten skrev:
Nu skall vi alla ta det lugnt nu kommer vi ifrån toppicet som är gbg onsdagsträffarna!
För att se lite på problemet, så just nu byggs ju bananpiren om som det ser ut inför stcc loppet.
detta är taget från brace sida det
LAGLIGA ALTERNATIVET! då någan frågade ang körningarna på piren skall komma i år?
"Jo. Jag och Peter Kurtén var på möte angående det igår 26/2 på trafikkontoret.
Vad vi vet om i nuläget är att alla parter är fortsatt positiva till körning för vår del, och det finns från deras sida (Trafikkontoret) önskan om att vi skall få komma in och köra på Piren fortsättningsvis.
Dock var företrädaren för markägarna i området inte närvarande, och utan hans insikter om läget gentemot oss och det nya Gothenburg City Arena så vet vi ännu inte säkert hur upplägget blir, men vi jobbar på det.
Just nu pågår markarbetet för anläggningen för fullt på piren i allafall. fredag-lördag den 13-14 Juni är det planerat för STCC, Carrera Cup, JTCC och Camaro Cup-körningar på Piren.
Så som läget ser ut med förarbeten, så verkar det inte vara aktuellt med körningar för vår räkning förrän efter detta. "
räcker detta som svar att det förs en dialog mellan arrangörer o kommunen??
jag har ingen del i b race arrangörerna utan togs rätt ut från forumet på brace sida
[b] detta vill jag markera att vi håller oss till topicen i tråden.[/b]