1762
Sök

Angående: Träffar m.m i Halmstad..

21 Inlägg
9 mars 2008
Elda skrev:
obeo skrev:
Elda skrev:
Körde ganska långt fram, men ja.. Inga hastigheter att tala om ju

I know, du höll på att trilla också när de kom en kurva och jag lekte med varvstoppet bakom dig wink big_smile

Tror du misstar mig för någon annan, Svårt att fatta vilken kurva du snackar om

Eftersom jag inte bor i Halmstad så har jag feta problem med att berätta vilken kurva, i hela jävla Halmstad smile

Men nog var det du alltid, du gjorde "tummen upp" också när ja jäktade dig med varvstoppet wink

2 079 Inlägg
9 mars 2008
skinkis skrev:
Stofer skrev:
Ja det var lyckat igår, men lätt roligaste ute vid pilkington! Synd att de bara var 2 stycken som ville köra mot oss i rs6:an tongue

Såg ut som ni hade problem mot den dära Subaru SUVen som körde...
Ska inte 450Hk RS6 gå bättre än så?? 

wink

nej det ska det bevisligen inte,  men den där jäkla forestern vill jag ha mer info om tack!!!

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

WestCoast!
86 Inlägg
9 mars 2008
Mackanol skrev:
nej det ska det bevisligen inte,  men den där jäkla forestern vill jag ha mer info om tack!!!

Det är hundbilen... tvättas en gång var tredje månad om den har tur...
Vart ju ingen idé att försöka åka snabbt med volvon så jag åkte hem och bytte bil...

Det är en Forester 2.5XT Automat.
Sitter samma 2.5liters boxer fyra med turbo som det gör i Impreza WRX.
JRM säljer en hel del roliga saker till den motorn...  wink

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07

2 079 Inlägg
9 mars 2008
skinkis skrev:
Mackanol skrev:

Det är hundbilen... tvättas en gång var tredje månad om den har tur...
Vart ju ingen idé att försöka åka snabbt med volvon så jag åkte hem och bytte bil...

Det är en Forester 2.5XT Automat.
Sitter samma 2.5liters boxer fyra med turbo som det gör i Impreza WRX.
JRM säljer en hel del roliga saker till den motorn...  wink

haha, jaja, låter ju kul det där, hehe
gick ju ganska bra iallafall
Senast redigerat av Mackanol (9 mars 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 174 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
_swe_knutsson skrev:
skinkis skrev:
Stofer skrev:
Ja det var lyckat igår, men lätt roligaste ute vid pilkington! Synd att de bara var 2 stycken som ville köra mot oss i rs6:an tongue

hur många hk har den där subban igentligen??

wink

Har hört att han ska ha en bit över 300hk.. Sen är den ju automat, och rs6 va väl manuell låda och dom va 4 pers i bilen.. Sen tyckte jag inte han va med riktigt på starten heller..

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 174 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Glöm inte bort att säga till om ni är sugna på bil-karavanen upp till elmia på söndagen..
Dom öppnar kl: 10.00 så vi kan ju köra vid kl: 08.30-09.00..
Dom som är sugna kan ju skriva ett inlägg..
Jag gör en lista senare om det är många som är sugna så man ser vilka som ska med..
Senast redigerat av -Blomman- (9 mars 2008)

42 Inlägg
9 mars 2008
santas_bitch skrev:
ja de va fan att ja inte fick köra emot dej (blomman) å tobbe smile.. ville prova emot evon som va där med men de va vått ute så de e inte lönt å försöka ens =/..

Vilken Evo? Hela Evo ligan var ju där tongue

2 079 Inlägg
9 mars 2008
-Blomman- skrev:
_swe_knutsson skrev:
skinkis skrev:

hur många hk har den där subban igentligen??

wink

Har hört att han ska ha en bit över 300hk.. Sen är den ju automat, och rs6 va väl manuell låda och dom va 4 pers i bilen.. Sen tyckte jag inte han va med riktigt på starten heller..

RS6:an har 450 hk automatlåda, vi var 4 pers i bilen och subban fick ett par sekunder i starten

1 174 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
-Blomman- skrev:
_swe_knutsson skrev:

RS6:an har 450 hk automatlåda, vi var 4 pers i bilen och subban fick ett par sekunder i starten

Okej, ja eran förare va inte riktigt med på starten märkte jag.. Men hade han varit det så hade det nog gått rätt jämt mellan er.. Med tanke på att ni va 4st i bilen det är ju ändå ca 300kg mer last.. Men hade han i audin varit själv så hade han dragit subban..

2 079 Inlägg
9 mars 2008
-Blomman- skrev:
Mackanol skrev:
-Blomman- skrev:

Okej, ja eran förare va inte riktigt med på starten märkte jag.. Men hade han varit det så hade det nog gått rätt jämt mellan er.. Med tanke på att ni va 4st i bilen det är ju ändå ca 300kg mer last.. Men hade han i audin varit själv så hade han dragit subban..

ja, det tror jag med, men det var ju faktiskt erikens första rejs, bra kört ändå big_smile
men det faktum att erik själv väger sisådär 600 kg gör ju lite med tongue eller hur erik tongue
Senast redigerat av Mackanol (9 mars 2008)

81 Inlägg
9 mars 2008
Hahahah Markus du är ju för rolig big_smile haha lol. Men jag begriper inte hur min RS6:a kunde förlora sad Jag är ledsen :p hahha Bra kört av Subarun big_smile Får ta ett race när han startar normalt utan att ha laddtryck big_smile

1 174 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
-Blomman- skrev:
Mackanol skrev:

ja, det tror jag med, men det var ju faktiskt erikens första rejs, bra kört ändå big_smile
men det faktum att erik själv väger sisådär 600 kg gör ju lite med tongue eller hur erik tongue

Ja okej är iofs inte så svårt eftersom han har aut, för då är det ju bara att gasa.
Men det gäller ju att vara med på starten som sagt.. Haha okej..
Senast redigerat av -Blomman- (9 mars 2008)

2 079 Inlägg
9 mars 2008
Eriken skrev:
Hahahah Markus du är ju för rolig big_smile haha lol. Men jag begriper inte hur min RS6:a kunde förlora sad Jag är ledsen :p hahha Bra kört av Subarun big_smile Får ta ett race när han startar normalt utan att ha laddtryck big_smile

låt mig köra den nästa gång så ska du se att det går bättre, du har ju fått köra min rallyfåård, det är ju nästan samma sak, men du får skylla på laddet:D

81 Inlägg
9 mars 2008
Ja vi får se Markus big_smile haha Ja jag skyller på laddet då big_smile Nej nu blev jag sugen på att chippa! big_smile :p 70HK mer ger det och 650 NM. Går nog bra då big_smile Fast man märker nog inte så mycket big_smile

2 079 Inlägg
9 mars 2008
Eriken skrev:
Ja vi får se Markus big_smile haha Ja jag skyller på laddet då big_smile Nej nu blev jag sugen på att chippa! big_smile :p 70HK mer ger det och 650 NM. Går nog bra då big_smile Fast man märker nog inte så mycket big_smile

du har min tillåtelse att chippa big_smile

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
9 mars 2008
Stofer skrev:

Jag ställde ju upp men det blev ju ett litet missförstånd där ju haha, nåja en annan gång wink

Stack ju efter racet mot blomman men den tiden jag var där så var det ju inte allt för många som körde, lite slakt.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

227 Inlägg
9 mars 2008
-Blomman- skrev:
Glöm inte bort att säga till om ni är sugna på bil-karavanen upp till elmia på söndagen..
Jag gör en lista senare om det är många som är sugna så man ser vilka som ska med..

Jag å simlångsdalsgänget tongue sticker nog till elmia på lördagen 22/3
Så det blir väl från matöppet i Simlångsdalen till ljungby.
Det sägs ju va mest då va man har hört.

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck

2 079 Inlägg
9 mars 2008
Bolet_boy skrev:
-Blomman- skrev:

Jag å simlångsdalsgänget tongue sticker nog till elmia på lördagen 22/3
Så det blir väl från matöppet i Simlångsdalen till ljungby.
Det sägs ju va mest då va man har hört.

japp så blir det isak, big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

227 Inlägg
9 mars 2008
Eriken skrev:

HAhahahhaha big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile:DDD får ju gasa erik

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck

WestCoast!
86 Inlägg
9 mars 2008
Subarun= 300hk, 450Nm, 1600Kg, Automatlåda.
Detta genererar en startsnabb bil om man vet hur man skall bruka en automatare...

Sen snacket om att RS6:an inte var med i starten, vad är det för något?
Det kördes två race, ett varav RS6ans förare mer eller mindre bara flinade åt oss och hade en min som sa "ska du köra med det där" ungefär. Han var inte med i starten och fick pisk.

Andra gången slängde han ut folket i baksätet dvs. han hade en passagerare precis som jag hade.
Denna starten var han med på, men inte fan gick det bättre än då?

Jag ställer gärna upp fler gånger om du vill, tror inte resultatet blir annorlunda om du är ensam i bilen, däremot om vi kör på motorvägen i 100Km/h kommer jag att få storpisk, inget snack om saken...

ett tips till nästa gång är; Lägg vänsterfoten på bromsen och tryck gasen i botten så har du laddtryck när du släpper bromsen...

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07

Sök