.:*:. _Wallis_ Grupp-A nu: Bygget uppskutet tills ?/20?? När jag har pengar/plats/tid. Sorry :(

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Blir bra som fan detta bygget.. Älskar Grupp Asmile

Skoj att höra! smile Det är något speciellt med äldre race bilar tycker jag. Mer intressant hmm

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Sitter och mailar med Ronny "Hilmersson Racing" Hilmersson nu.

Jag måste ha extra separata ok för att kunna besiktiga med hydralisk handbroms.
annars blir det väldigt svårt säger han.

Jag har iallafall fått lite tipps av han om vilket matrial jag kan bygga Ok-fästena i
sammt handbromms stället och spaken.
Så om någon CNC Fräsare finns att tillgå som kan programera kontakta mig gärna!

MVH Andreas!

Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.
JAlfredsson
4 december 2007 · 56 Inlägg

Använd original spaken till hydrauliska handbromsen. Sitter 240-spak med låsfunktion i Asconan och det fungerar bra förutom att man måste trycka in knappen varje gång man ska bromsa. ska dock byta till stående h-broms snart..  tongue

Volvo 740 GL "RALLYBIL" (1989)
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Mjaa hehe, Men det kommer jag inte göra tror jag.

Vill ha ett eget spakställ & spak, Känns lite mer speciellt smile Och så vill jag intebehöva trycka knappen varje gång, Så att jag bara kan släppa spaken och snabbt få kontroll över växlarna eller ratten igen om det behövs smile

Kan du andas kan du dö.
motorgalen Professionell Klabbröv
4 december 2007 · 84 Inlägg

_Wallis_ skrev:
TextUppdate 07/03/12

Vart kan vara mer lämpligt att lägga sitt 1000 forums inlägg än i enns egna tråd smile

Jag har inte dött än om någon trodde det.
Jag är sjukfortfarande, och allment instabil i tillfället.

Men det bässta jag vet tröttar jag inte på, så under tiden jag är hemma har jag pratat med olika företag och lyckats lite hoss några.
Men först måste jag få jobbet så jag kan betala ochså då Helsponsring inte var aktuellt än.
Inte helt konstigt kanske när det gäller ett förstabygge och motorn inte är så skrämmande än.

Nya ideer
Jag sitter jusst nu och planerar bygge av Hydraliskhandbroms, Finns en tråd om det i forumet. Och inväntar svar från Ronny Hilmersson som förhoppningsvis hjälper mig lite.

Drapirering
Jag ska väll ta och börja lära mig hantera Kolfibret så snart som jag är frisk och får kommit iväg och hämtat ett spraylim jag behöver, Sammt fått hem Epoxyn jag ska använda.

Effekt
Har kontakt med en kille igonm Gorg som ska hjälpa mig att finna en 531 eller 405 topp till en rimmlig peng. Den kommer att portas & planas efter SAM toppens spec vilket ska lämmna runt 150-160hk.
Nytt avgasbygge är ochså intressant, en halvkänning har ett extraktorrör liggandes för 700:- som jag är hyffsat intreserad av. Sammt ska försöka få tag i nya rör i rosstfritt denna gången.

På Sponsorsidan
Jag har fått kontakt med ett företag (Vars namn kommer senare om jag genomför detta)
Där jag får rabbaterade priser på Stolar/Ratt/Vxlknopp/Pedaler/Huvlås/Fönsternät/Väghållning/Eventuellt bur.
Dock måste jag få jobbet först.. Pengar pengar pengar...
Broms sponsringen blev inte av.

Högglanspolering
Pratade Med Torbjörn idag på Micro Sisjön, Som berättade att han avgår den 13dec vilket betyder att sponsringen avgår,, Och att jag kommer få ta det med den nya Chefen.
Borde inte bli ett görstort problem får vi hoppas på då jag redan fått sponsring en gång..

SPARCO Sprint stolarna
Denna killen kanske har dött därimot, efter mycket mailande och stort intresse från bådas håll, har han försvunnit totalt. Så det blir nog ingen affär med han.

Utveckling
Vecka 3&4 ska jag bo hoss min snälla stora syster, Då dom har ett garage.
Där ska jag Högglanspolera, Sammt Drapirera lite mer. Även slänga i de nya grejerna
om jag får jobbet. Och förhoppningsvis är den Hydraliska Handbromsen färdigutvecklad då.
Hon bor 7mil här ifrån, Annars hade jag vart där offtare.
Nässta vinter blir det att hyra in sig i något garage i närheten.
Måste ju ha någonstanns att vara.

Huja vad vore livet om man inte fick kämpa lite.


Lite delar jag är intreserad av att få tag i till Bra pris, Hellst inte marknads pris då.
VX3 Kam för sidmonterad fördelare, eller annan vass sug kam.
531/405 Topp.
Grill med Rutor i ist för Ribbor som nu.
Styvare krängningshammare m,m innom den kategorin.
Annat lämpligt retro racing.
Sponsorer på vad fanken som helst, Oljor, Bensin, Avfettningsmedel, Blästring, Fräsning You namn it!

Till Salu
Baslådan & Det stora steget är tillsalu!

Lite mindre seriöst tänkande. Men roande..
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/202113_gewiuo.jpg

VH Andreas /_Wallis_

Fårstår mycket väl med hydralisk..men de är ju enkelt att bara ha e cylinder och sen "spak" som du kan svarva till som du drar itongue....inte släppet...och sätt dit en spärr som du kan använda annrs:P...men va ska du ha för låda och steget?...
Föresten...va ska du ha för Bur?...en billig me en tvär gående för 1500...Smen i varberg---

Senast redigerat av motorgalen (4 december 2007)

Män utan hjärna, kör bilar med stjärna
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Tjenare Oscar! smile

Att jag inte tänkte på det, Detta kan väll du smile

2500:- p.o.k då får du med det stora steget ochså behöver pengarna till bilen, och ljudet är sista prio nu.

Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.
motorgalen Professionell Klabbröv
4 december 2007 · 84 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Tjenare Oscar! smile

Att jag inte tänkte på det, Detta kan väll du smile

2500:- p.o.k då får du med det stora steget ochså behöver pengarna till bilen, och ljudet är sista prio nu.

Okej...men kan du hålla kvar det till efter jul?...Har ont om cash fram till 3 jan..... Är sugen på riktigt ljud.... Ha de

Män utan hjärna, kör bilar med stjärna
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

motorgalen skrev:

_Wallis_ skrev:
Tjenare Oscar! smile

Att jag inte tänkte på det, Detta kan väll du smile

2500:- p.o.k då får du med det stora steget ochså behöver pengarna till bilen, och ljudet är sista prio nu.

Okej...men kan du hålla kvar det till efter jul?...Har ont om cash fram till 3 jan..... Är sugen på riktigt ljud.... Ha de

Ja om du kan garantera köp oscar så kan jag det, Annars är jag tvungen att sälja om någon annan kommer. Har inte råd att missa några chanser.
Du har ju hört grejerna spela tillsammans många gånger och vet att det låter fint..

Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.
Galad8
4 december 2007 · 1 997 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Galad8

En hydralisk handbroms är som den vanliga fotpedalens värkan, Fasst enbart på bakhjulen.
Det innebär att du har en lika krafftig värkan på handbromsen som fotpedalen, Fasst denna är enbart på bakhjulen, Så man kan ställa upp ställ med hjälp av handbromsen i högrefarter m,m och det håller för det.

Doch behöver man göra ett nytt handbromställ som tål att man sliter i det, Och en krafftigare montering kanske är bra ochså.

Okej, tack för infon. big_smile
Skulle va najs å ha på min bil också. tongue

Men egentligen, en vanlig handbroms tar väl bara på bakhjulen? De gör den också om ja fattat de rätt?

Vad gör själva hydrauliken?

xorox_88 Smack that ass!!
4 december 2007 · 2 953 Inlägg

Galad8 skrev:

_Wallis_ skrev:
Galad8

En hydralisk handbroms är som den vanliga fotpedalens värkan, Fasst enbart på bakhjulen.
Det innebär att du har en lika krafftig värkan på handbromsen som fotpedalen, Fasst denna är enbart på bakhjulen, Så man kan ställa upp ställ med hjälp av handbromsen i högrefarter m,m och det håller för det.

Doch behöver man göra ett nytt handbromställ som tål att man sliter i det, Och en krafftigare montering kanske är bra ochså.

Okej, tack för infon. big_smile
Skulle va najs å ha på min bil också. tongue

Men egentligen, en vanlig handbroms tar väl bara på bakhjulen? De gör den också om ja fattat de rätt?

Vad gör själva hydrauliken?

han menar väll att vanliga bromsen tar på alla 4 mendans handbromsar bara tar bak

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

ja alltså.

Man använder en bromscylinder. Likt den du som sitter orginal för ditt vanliga bromssystem.
Så får man instalera denna extra bromscylinder, Koppla den till det nya handbromsstället/Spaken, Och bak till två Ok som biter på orginal bromsskivorna bak.
Så japp, Det biter enbart bak.

Kan du andas kan du dö.
Galad8
4 december 2007 · 1 997 Inlägg

xorox_88 skrev:

Galad8 skrev:

_Wallis_ skrev:
Galad8

En hydralisk handbroms är som den vanliga fotpedalens värkan, Fasst enbart på bakhjulen.
Det innebär att du har en lika krafftig värkan på handbromsen som fotpedalen, Fasst denna är enbart på bakhjulen, Så man kan ställa upp ställ med hjälp av handbromsen i högrefarter m,m och det håller för det.

Doch behöver man göra ett nytt handbromställ som tål att man sliter i det, Och en krafftigare montering kanske är bra ochså.

Okej, tack för infon. big_smile
Skulle va najs å ha på min bil också. tongue

Men egentligen, en vanlig handbroms tar väl bara på bakhjulen? De gör den också om ja fattat de rätt?

Vad gör själva hydrauliken?

han menar väll att vanliga bromsen tar på alla 4 mendans handbromsar bara tar bak

Men ja menar. Vad är skillnaden på en vanlig handbroms och den hydrauliska?
Är de att du inte måste trycka in knappen när du ska sladda? ...typ?

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Det beror ju på hur man konstruerar det.

Största skilnaden är att man använder ok, Ist för Handbromsklossar. Och där av håller det för mkt högre påfrästning

Kan du andas kan du dö.
Galad8
4 december 2007 · 1 997 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Det beror ju på hur man konstruerar det.

Största skilnaden är att man använder ok, Ist för Handbromsklossar. Och där av håller det för mkt högre påfrästning

Okej, men då förstår jag! smile

LillNaisarn
4 december 2007 ·

Nu fick man lära sig lite bättre vad hydralisk handbroms innebär smile om du annars vill köpa kollat på SP ? http://www.streetperformance-butik.se/S … -Handbrake eller http://www.streetperformance-butik.se/S … -Handbrake ?

Lycka till!

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Nu fick man lära sig lite bättre vad hydralisk handbroms innebär smile om du annars vill köpa kollat på SP ? http://www.streetperformance-butik.se/S … -Handbrake eller http://www.streetperformance-butik.se/S … -Handbrake ?

Lycka till!

Ja dom var jävligt fina, Men dom kostar pengar smile Jag har inga pengar smile hehe
Då får man knepa och knåpa själv!

Tackar endå!

Kan du andas kan du dö.
turboputte85
4 december 2007 · 91 Inlägg

du får la tejpa fast knoppen då så länge! tongue tills du får pengar! wink

hehe ne men det blir nog bra! smile skönt att höra att du har visioner! big_smile hoppas bara att du får igenom dem alla eller iaf många utav dem! big_smile

när du kör ifrån mig så är det okej.. inte innan! wink

Mvh Patrik.

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Var så lugn patrick Ger du mig tid att tjäna lite pengar och ett garage så Ska jag nog kunna puttra förbi dig trotts att jag har 4cyl mindre smile

Kan du andas kan du dö.
turboputte85
4 december 2007 · 91 Inlägg

hehe! tongue fast då får du nog han nått som blåser liv i den! tongue annars blir jag grymt impad och förvånad! tongue

Mvh Patrik.

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

turboputte85 skrev:
hehe! tongue fast då får du nog han nått som blåser liv i den! tongue annars blir jag grymt impad och förvånad! tongue

Mvh Patrik.

Haha självklart smile Du vet ju vilka kontakter jag har så det blir med pengar inga problem att skrämma ur några hunda hk till ur en FT motor smile

Med det så menar jag ju givetvis inte att jag tänker lämmna in motorn, Men dom kommer
nog att få ge mig en del goda råd på vägen, Sammt lite hjälp! smile

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang