3789
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Örebroare i exil
970 Inlägg
13 augusti 2008
Mr_EmCom skrev:
Vad vare för Ford?

En blå Sierra v6 om jag inte minns fel

Hej FRA!

186 Inlägg
13 augusti 2008
vad äre för fel på aspholmen? folk träffades ju där nästan varje fredagkväll förra året, å där äre ju aldrig igenbommat

Bäst i värla
150 Inlägg
13 augusti 2008
jonte_smte skrev:
J-P-R skrev:
_Kekke_ skrev:
Hur mycket OT det här blir vet jag inte, men... Är jag helt dum i huvet (ja det har jag ju alltid varit...) men är det bara jag som hört ryktas om att mässans parkering snart kommer göras otillgänglig på kvällstid?

Sitter ju redan en förbudsskylt för att stanna eller parkera efter kl 00 vid mässan. Var ju samma fenom i samband med att dem stängde igen stortorget, först förbudsskylt sedan bommar man igen.

Men för att svara på din fråga har jag också hört samma rykte, hänger väl ihop med att mässan byter ägare. Fullt förståeligt om så är fallet med tanke på vilket slagfält det ser ut som efter varje helg.

Dock finns det alltid andra ställen att samlas på, kanske t.o.m bättre där det inte finns möjlighet att sladda utan är just till för oss som vill träffas och snacka lite.

hur är det egentligen med SOOP forum (LILLÅN) men man kommer ju så långt ifrån stan då !!! eller så får det eurostop!!

Eurostop låter ju vettigt, finns en relativt stor parkering i mitten av MAX, stora rondellen och Autoexperten, den är lagom igenväxt så det gör nog ingenting om det står lite bilar där nattetid. Sen skrattar jag lika gott varje morgon när jag går ifrån bussen upp till Normans: Det står en stor skylt precis vid infarten till MAXI parkering att lastbilar inte får parkera där. Liktförbannat står det massa lastbilar där iaf, så varför skulle inte bilar få stå på en äldre, betydligt mer oanvänd parkering? smile

Kanon..
1 473 Inlägg
13 augusti 2008
Fizzer skrev:
Miss_Sofia skrev:
Mr_EmCom skrev:

Bokstavligt talat? roll

Ni påpekar att det är en bilsajt först, jaha så jag behöver äga 3 750 och köra sönder dem för att vara välkommen? shit det är fan trevligare med hojfolk..
Jag är ju typ miss universum ju.. jag beter mig inte som vad som helst det är ju ni som inte kan acceptera att det finns barnfamiljer och folk som vill sova i adolfsberg..

Blondie, jag ÄR "hojfolk", har kört hoj sen jag var 7år, och inte förns jag blev 18 så skaffade jag mig min första bil. Jag älskar och kommer alltid att älska att köra hoj mer än bil, det är två helt olika saker. Men jag pallar bara inte att det ska komma någon, som tror sig vara fin bara för att hon bor i Adolfsberg, och hålla på och gnälla på de som samlas vid mässan om helgerna och leker av sig istället för att leka av sig mitt inne i stan klockan 16.30 en måndag.

Lite överséende får du nog allt ha, spara på gnälladet tills du blir 70+.

Hörru skitunge, du kan väl stanna ute i Latorp o sladda runt istället så har du lite grusvägar att sladda på big_smile

Meister
6 763 Inlägg
13 augusti 2008
leksak skrev:
Fizzer skrev:
Miss_Sofia skrev:

Ni påpekar att det är en bilsajt först, jaha så jag behöver äga 3 750 och köra sönder dem för att vara välkommen? shit det är fan trevligare med hojfolk..
Jag är ju typ miss universum ju.. jag beter mig inte som vad som helst det är ju ni som inte kan acceptera att det finns barnfamiljer och folk som vill sova i adolfsberg..

Blondie, jag ÄR "hojfolk", har kört hoj sen jag var 7år, och inte förns jag blev 18 så skaffade jag mig min första bil. Jag älskar och kommer alltid att älska att köra hoj mer än bil, det är två helt olika saker. Men jag pallar bara inte att det ska komma någon, som tror sig vara fin bara för att hon bor i Adolfsberg, och hålla på och gnälla på de som samlas vid mässan om helgerna och leker av sig istället för att leka av sig mitt inne i stan klockan 16.30 en måndag.

Hörru skitunge, du kan väl stanna ute i Latorp o sladda runt istället så har du lite grusvägar att sladda på big_smile

Haha jävla bonde som bor i latorp tongue Men en liten fråga till tjejen. Reggade du dig här bara för att klaga på folk eller har du ett bilintresse? Är det konstigt att folk samlas på ett ställe som mässan för att snacka och sladda lite? Nej. Hur skulle de se ut om de inte fanns några fotbollsplaner? Folk skulle spela överallt och härja. Samma sak med golf. Men varför anläggs det inte en motorbana för oss som har de intresset? Om man gjorde de så skulle problemet vara borta.

Kanon..
1 473 Inlägg
14 augusti 2008
camaro67 skrev:
leksak skrev:
Fizzer skrev:

Haha jävla bonde som bor i latorp tongue Men en liten fråga till tjejen. Reggade du dipg här bara för att klaga på folk eller har du ett bilintresse? Är det konstigt att folk samlas på ett ställe mässan för att snacka och sladda lite? Nej. Hur skulle de se ut om de inte fanns några fotbollsplaner? Folk skulle spela överallt och härja. Samma sak med golf. Men varför anläggs det inte en motorbana för oss som har de intresset? Om man gjorde de så skulle problemet vara borta.

Några banor lär vi aldrig få.. det har vi "hojfolk" tjatat på i åratal o de händer ingenting trots alla irriterade människor som bor längst med de kurvigaste vägarna...
O jag tror inte att någon motorbana får bort de muppar som håller till på mässan...o en stor asfalterat plätt ute i skogen hjälper inte heller eftersom det såklart måste visas att man kan burna o sladda o man måste kunna dra iväg o åka 20 varv i stan varannan minut...

Lastbilchaufför
53 Inlägg
14 augusti 2008
vänta 1 år eller vad det är så får ni åka till Linde å köra 402 m.. haha

615 Inlägg
14 augusti 2008
leksak skrev:
Fizzer skrev:
Miss_Sofia skrev:

Haha käften andreas tongue

Let's stance!

615 Inlägg
14 augusti 2008
camaro67 skrev:
leksak skrev:
Fizzer skrev:

Haha jävla bonde som bor i latorp tongue Men en liten fråga till tjejen. Reggade du dig här bara för att klaga på folk eller har du ett bilintresse? Är det konstigt att folk samlas på ett ställe som mässan för att snacka och sladda lite? Nej. Hur skulle de se ut om de inte fanns några fotbollsplaner? Folk skulle spela överallt och härja. Samma sak med golf. Men varför anläggs det inte en motorbana för oss som har de intresset? Om man gjorde de så skulle problemet vara borta.

Ja för du bor ju så mycket mera centralt roll

Let's stance!

Lastbilchaufför
53 Inlägg
14 augusti 2008
haha jaja hoppas dom sätter bommar på Mässan!!!!!  HAHAHA

4 767 Inlägg
14 augusti 2008
Skärpning här nu! Annars blir trådar låsta fortare än kvickt!!

Håll er sakligt till ämnet!

Mvh
Erick
Moderator

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Lastbilchaufför
53 Inlägg
14 augusti 2008
Men varför ska dom ha Mässan öppen för alla!? alla volvo raggare åker dit å burnar ju! sen så kastar dom glas osv.. vafan .. det är intee så hippt att hänga där..

80 Inlägg
14 augusti 2008
majztY skrev:
Men varför ska dom ha Mässan öppen för alla!? alla volvo raggare åker dit å burnar ju! sen så kastar dom glas osv.. vafan .. det är intee så hippt att hänga där..

Hallåå tjejen!

Tror nog det räcker för dig för du anklagar oss ang "alla volvo raggare åker dit å burnar ju! sen så kastar dom glas osv.." sök www.volvoraggare.se och anklagar där ist? Men ska man tänka lite efter. Marieberg som har den alltså perfekt för bilträffar.  där kunde vi inte leka längre,  andra platsar inte har lika SÅ bra som Ikean platsar!

Var mogen ist, tjejen!
Senast redigerat av Marten87 (14 augusti 2008)

114 Inlägg
14 augusti 2008
Marten87 skrev:
majztY skrev:

Hallåå tjejen!

Tror nog det räcker för dig för du anklagar oss ang "alla volvo raggare åker dit å burnar ju! sen så kastar dom glas osv.." sök www.volvoraggare.se och anklagar där ist? Men ska man tänka lite efter. Marieberg som har den alltså perfekt för bilträffar.  där kunde vi inte leka längre,  andra platsar inte har lika SÅ bra som Ikean platsar!

Var mogen ist, tjejen!

jag tror hon glömde skriva  till mesta dels innan......

ang aspholmen tycker inte jag är nå bra...(kommer inte in på parkeringen pga för låg bil :-(     )

ang 402m linde så har kommun börjat tänkt på buller nu så vi får se hur det blir med det... jag kämpar för att det ska bli körningar för oss """"vanliga"""" bilar där typ 1 gång i månaden under sommar tid men det går ganska trögt ...

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
14 augusti 2008
Jag har full förståelse för att folk vill "leka" med sina fordon,men...
Ta tex marieberg (IKEA), ALLA asfaltsytor tillhör ett av företagen där ute, dvs inget är kommunalt och därför allas att "leka" på.
För några vintrar sedan körde nån ner en stor lyktstolpe utanför IKEA, detta kostade det privata företaget ÖVER 100 000kr, lagom kul för dom, leder i slutändan till högre priser i butiken och oss konsumenter.
Sen har vi det här med dom sönderburnade parkeringsrutmarkeringarna, DYRT att måla om, även detta får det privata företaget stå för.
Allt detta gäller även vid mässan och COOP, privat mark med egen ersättning av alla skador.
Jag tror inte nån av er burnare är villig att betala för skadorna och nedskräpningen som följer efter er framfart, och det är inte billigt.
Ni får fortsätta att bearbeta kommun eller försök hyra Gelleråsen, då får ni köra hur mkt ni vill.
Jag vill inte framstå som en moralist, utan jag arbetar med företagen både i marieberg och mässan och känner till deras problem som orsakats av "bilentusiasterna".
Lycka till med era aktiviteter.

RE-雨宮
481 Inlägg
14 augusti 2008
Håller med ovanstående talare.
Visst suger det när det inte finns någonstans för er att köra, men det gör det ju inte mer rätt att förstöra nån stans där ni inte får köra. Att anordna bilträffar utan att förstöra är ju tydligen stört omöjligt så det är bara att hålla tummarna för att folk kan ordna tillstånd att låna parkeringsplatser av företag/komun. Dagtid är väl inte riktigt medräknat i detta att det alltid förstörs, men kvällstid är det alltid nån som inte kan sansa sig.

RE-Amemiya Kitted FD3S

4 586 Inlägg
14 augusti 2008
har nog aldrig haft roligare i örebro än när jag var vid täby

det är några år sedan men mycket har hänt i örebro sedan dess

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/7050/24718-32041.jpg
Senast redigerat av jorre83 (15 augusti 2008)

186 Inlägg
14 augusti 2008
vart är dedär nånstans??

4 586 Inlägg
14 augusti 2008
_Ozzy_ skrev:
vart är dedär nånstans??

det är ute vid täby flygplats

Sök