nu behöver jag hjälp!! hur tusan får jag bort dessa nackstöd? har lotsat klädseln och tagit ur ryggstödet men får inte alls ur dessa nackstöd.. nån som kan hjälpa mig?
Ciao ska fixa nya bilder, men vill inte visa allt,
Det är till baksätet, nej det går inte att dra ut nackstöden utan de sitter kanonfast, och även om jag får bort de så är det de svarta "hållarna" som klämmer klädseln, det är den jag vill ha bort :S
det finns ingen"onsynlig" knapp man ska få trycka på? om du inte hittar hur du ska göra så kommer ja och hjälper dej på fre ja tror ja her en ide om hur det kan sitta fast
hoppas denna bil hjälper dig Mats. Har du tagit bilder på stolarna än?? Lycka till nu.
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
verkar ju som du har börjat me inredningen nu hehe...lite dålig bild du fick på nackspärrlåsen där...men de går ju att läsa vad de står..."WIS" är ett riktigt smidigt program som alla saab mekare skulle ha hemma hehe...om man inte har de på jobbet då höhö;)
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
verkar ju som du har börjat me inredningen nu hehe...lite dålig bild du fick på nackspärrlåsen där...men de går ju att läsa vad de står..."WIS" är ett riktigt smidigt program som alla saab mekare skulle ha hemma hehe...om man inte har de på jobbet då höhö;)
klicka på bilden så får du se vad som händer
//Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
tänkte ha 6,5 och 5.25" kittet bak och ett 6.5 fram.. tills vidare iaf vad är Bi-ampla??
Okej. Enkelt förklarat är att på ett vanligt filter så har du ju gemensam + och - in i filtret. Bi-Amping innebär att du har separat + och - för diskant samt midbas. Detta gör att du t.ex kan köra T4004 med 2 kanaler till diskant och 2 för midbas. Du får mer effekt till elementen och bättre kontroll. Men du "behöver" inte ställa in stegen likanogrannt då filterna fortfarande fungerar som filter.
då kan jag inte ställa midbasen fram o bak utan jag kan justera diskanten och midbasen i hela bilen? Har jag förstått det hela rätt?
I den setupen som du visar så krävs det fler steg för att kunna köra det bi-ampat. Rent krasst kan du ju faktiskt parallell koppla bakresystemet på ett steg (alltså alla midbasar på sin kanal och diskant på sin kanal) men du får ha ett steg till för framsystemet.
Ska itne ge dig en massa dumma idéer Kommer vara bra med effekt ändå men högalarna från power serien blir ritkgit glada med mycket effekt.
Man kan säga att du kan justera gainen separat för midbasar och diskanter.