6196
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 206 354 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
83 Inlägg
10 november 2009
#2001
Hur går det för dig? smile

60 Inlägg
12 november 2009
#2002
tja,ja hör av mej t helgen.. måsta komma ut o smygtitta lite tongue

TSW evolution is the shiit

67 Inlägg
16 november 2009
#2003
Hej har läst igenom alla sidor nu och de tog några timmar..Blir hur bra som helst:D Riktigt coolt bygge:)


1 892 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
#2004
Tack Hekas, skojigt,

nu behöver jag hjälp!!
hur tusan får jag bort dessa nackstöd?
har lotsat klädseln och tagit ur ryggstödet men får inte alls ur dessa nackstöd.. nån som kan hjälpa mig?



Mvh/Mats


Plåtis
948 Inlägg
17 november 2009
#2005
Hejsan...
Hur går det? Finns det några nya bilder på bilen = )


1 892 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
#2006
Ciao smile  ska fixa nya bilder, men vill inte visa allt,  wink

Det är till baksätet,  nej det går inte att dra ut nackstöden utan de sitter kanonfast,  och även om jag får bort de så är det de svarta "hållarna" som klämmer klädseln, det är den jag vill ha bort :S


https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/802780_7gdsc3.jpg


1 964 Inlägg
17 november 2009
#2007
det finns ingen"onsynlig" knapp man ska få trycka på? om du inte hittar hur du ska göra så kommer ja och hjälper dej på fre smile ja tror ja her en ide om hur det kan sitta fast big_smile

föresten wink vilken skyst skinnfotölj du fått nu tongue
Senast redigerat av volvo240R (17 november 2009)

Medlem 34530
908 Inlägg
17 november 2009
#2008
hoppas denna bil hjälper dig Mats.  Har du tagit bilder på stolarna än?? Lycka till nu.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/803006_jt7nvp.jpg

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

11 Inlägg
18 november 2009
#2009
verkar ju som du har börjat me inredningen nu hehe...lite dålig bild du fick på nackspärrlåsen där...men de går ju att läsa vad de står..."WIS" är ett riktigt smidigt program som alla saab mekare skulle ha hemma hehe...om man inte har de på jobbet då höhö;)


Xenoholic
2 559 Inlägg
18 november 2009
#2010
VictorW skrev:
hoppas denna bil hjälper dig Mats.  Har du tagit bilder på stolarna än?? Lycka till nu.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/803006_jt7nvp.jpg

Hehe tack för hjälpen Victor wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Medlem 34530
908 Inlägg
18 november 2009
#2011
Aerocombi skrev:
VictorW skrev:
hoppas denna bil hjälper dig Mats.  Har du tagit bilder på stolarna än?? Lycka till nu.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/803006_jt7nvp.jpg

Hehe tack för hjälpen Victor wink

härligt att kunna hjälpa till cool

//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Medlem 34530
908 Inlägg
18 november 2009
#2012
Gerri_900 skrev:
verkar ju som du har börjat me inredningen nu hehe...lite dålig bild du fick på nackspärrlåsen där...men de går ju att läsa vad de står..."WIS" är ett riktigt smidigt program som alla saab mekare skulle ha hemma hehe...om man inte har de på jobbet då höhö;)

klicka på bilden så får du se vad som händer wink

//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 892 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
#2013
Ja tusen tack,     ska se om jag lyckas, inte att ge sig fan på,   
wink


1 892 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
#2014
Jippppie tongue jag lyckades, bara de svarta riingarna kvar men det ska gå lättare nu wink
Taaack igen


1 892 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#2015
Till er som är kunniga;
ser detta okej ut????


https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/803791_kex3rp.jpg


Hamster
817 Inlägg
19 november 2009
#2016
SKa 4-kanaleren driva dubbla fram system och 1 bak eller ska du ha alla tre fram?
Du vet väl om att du kan bi-ampla dom kitten smile


1 892 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#2017
tänkte ha 6,5 och 5.25" kittet bak och ett 6.5  fram..  tills vidare iaf
vad är Bi-ampla??


Hamster
817 Inlägg
19 november 2009
#2018
krutmats skrev:
tänkte ha 6,5 och 5.25" kittet bak och ett 6.5  fram..  tills vidare iaf
vad är Bi-ampla??

Okej.
Enkelt förklarat är att på ett vanligt filter så har du ju gemensam + och - in i filtret.
Bi-Amping innebär att du har separat + och - för diskant samt midbas. Detta gör att du t.ex kan köra T4004 med 2 kanaler till diskant och 2 för midbas. Du får mer effekt till elementen och bättre kontroll. Men du "behöver" inte ställa in stegen likanogrannt då filterna fortfarande fungerar som filter.

Se länk.
http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=136


1 892 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#2019
då kan jag inte ställa midbasen fram o bak  utan jag kan justera diskanten och midbasen i hela bilen?
Har jag förstått det hela rätt?


Hamster
817 Inlägg
19 november 2009
#2020
krutmats skrev:
då kan jag inte ställa midbasen fram o bak  utan jag kan justera diskanten och midbasen i hela bilen?
Har jag förstått det hela rätt?

I den setupen som du visar så krävs det fler steg för att kunna köra det bi-ampat.
Rent krasst kan du ju faktiskt parallell koppla bakresystemet på ett steg (alltså alla midbasar på sin kanal och diskant på sin kanal) men du får ha ett steg till för framsystemet.

Ska itne ge dig en massa dumma idéer wink Kommer vara bra med effekt ändå men högalarna från power serien blir ritkgit glada med mycket effekt.

Man kan säga att du kan justera gainen separat för midbasar och diskanter.
Senast redigerat av Keller (19 november 2009)



Sök