Volvo T5 på äldre jänkare förslag????

GurraG INGET ANNAT!!
14 februari 2008 · 1 725 Inlägg

Tycker din ide ska läggas ner direkt.. en mustang och jänkare överhuvudtaget ska vara V8..

Lincoln Trucker
14 februari 2008 · 234 Inlägg

Silver_snow skrev:
Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

Sådana tankar får man inte ha! Våldtäkt på bil kallas det.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
TTTTT
14 februari 2008 · 945 Inlägg

Siarnaq skrev:

TTTTT skrev:
lägga cash på en mustang, så får vi se hur du tänker sen.
Jag hade nog gjort som nån annan sa här i tråden, gått på andra hållet och gjort en riktigt elak sleeper av en rutten volvo istället. -stangs e inte speciellt billiga bilar längre, inte ens en Ht är direkt billig i dagen läge. fråga mig, jag har spikat i mussar ett antal år.

Och det finns såklart ingen Volvo i sverige som är trimmad?

Synd att Mustang har inte bra väghållning, rostar äckligt snabbt, och klena motorer.

jora det gör det visst d, mats appelgren hade ju sin 142:a en gång i tiden, låg ju lite knappt 2 tusenhästar i den, men då e re ju ingen trimmad volvo dirket. Han hade ju en 850 med 2 500 hästar i åxå, men som sagt idel amerikanska V8:or då va. I 850in har jag för mig att han tom hade en keith black.
Sen så är det så att mustang har aldrig varit och kommer aldrig att bli en prestanda/sportbil. Är ofta väldigt okunninga bil människor som tror det, mustangen är framtagen som en billig bil för ungdomar, inget annat! Sen så finns det en uppsjö med olika motor alternativ, det finns tex en 289:a HP med 400 original hästar. Mustang är lixom inte en bil utan samma årsmodeller kommer i ett antal utförande, du kunde beställa dom från din bilhandlare med i princip vilken som helst utav fords bestyckningar.
Sorry vart ju helt OT det här.

blinka blått om du vill rejsa!
aenfors
14 februari 2008 · 375 Inlägg

T5 i mustang, kan höra hur mussen vrider på sig i garaget tongue
Det skulle väl säkert gå men frågan är varför? Det blir svindyrt, helt fel och... helt fel hehe.
ska du göra det så lova att göra det på en sen 70-talare wink

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 februari 2008 · 5 753 Inlägg

ironhead skrev:

Silver_snow skrev:
Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

glöm den teorin jag får fan tårar i ögonen av att se en jänk me  svenssonmotor i

håller med sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ironhead volvoraggare
14 februari 2008 · 4 776 Inlägg

_Glenne_ skrev:

ironhead skrev:

Silver_snow skrev:
Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

glöm den teorin jag får fan tårar i ögonen av att se en jänk me  svenssonmotor i

håller med sad

hellre en volvo 14 eller 240 med en t5 motor i men inte i en mustang inte nä nä där går det över min smärttröskel i varje fall.vad tror jag tänkte när jag såg filmen tokio drift när dom byggde mussen och satte i den där trimmade riskokarmotorn

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
14 februari 2008 · 4 776 Inlägg

aenfors skrev:
T5 i mustang, kan höra hur mussen vrider på sig i garaget tongue
Det skulle väl säkert gå men frågan är varför? Det blir svindyrt, helt fel och... helt fel hehe.
ska du göra det så lova att göra det på en sen 70-talare wink

föredrar hellre en vanlig svenssonbil me v8 i

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Turbojesus Flickspanare
14 februari 2008 · 728 Inlägg

ironhead skrev:
har ju hört om som stoppa i en merca diesel i en caddilac 59

jag vet en som hissa ner en nissan diesel i en cadillac -63. åker under litern smile

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
response Studerande
14 februari 2008 · 463 Inlägg

Köp min Kadett -79 och släng in den där ist! ~300hk på 800kg lär röra på sig big_smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
ironhead volvoraggare
14 februari 2008 · 4 776 Inlägg

Phaetoon skrev:
Hmm. Hädelse?
Vem vill ersätta mullret från en V8:a med ljudet från en T5:a?
Kanske i en modernare bil, men inte i en äldre jänkare sad

Att konvertera en gammal Amazon, en PV eller en 142:a är en helt annan sak.
Även om ljudet av dubbla weber-förgasare är härligt så är det faktiskt ok
att byta ut motorn till en T5:a.

en 142 är okej men inte i en amazon eller pv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Losgard
14 februari 2008 · 1 688 Inlägg

Siarnaq skrev:

Markolainen skrev:

loudness skrev:
klämm in den i en bubbla eller en fiat 126 istället

Håller med där, eller varför inte turbo/kompressor konvertera en V8:a istället.
Känns bara fel med en T5:a i en gammal Amerikanare.hmm

Turbo/Kompressor konvertera är inte så svårt. Dock lite svårt att få igenom besiktningen. Man ska sikta på en Centrifugal kompressor i så fall.

Men med tanke på att en Centrifugal kompressor till en V8 smallblock kostar runt 35.000:- även om man har 20% rabatt så är det fan lite svårt.

Men, om man ska sätta en turbo femma i en jänkare så blir det för mycket vikt och för konstigt utväxling på bakaxeln, motorn kommer inte att orka. Och att bygga om det kommer att kosta redigt med pengar.

Utväxlingen är väl det minsta problemet då det finns 1 miljard olika bakaxlar, diffbromsar och utväxlingar till Amerikanare.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
ironhead volvoraggare
14 februari 2008 · 4 776 Inlägg

Gaijin skrev:

ironhead skrev:
har ju hört om som stoppa i en merca diesel i en caddilac 59

jag vet en som hissa ner en nissan diesel i en cadillac -63. åker under litern smile

är han inte klok

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Rinnegan Malleus Malificarum
14 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Losgard skrev:

Siarnaq skrev:

Markolainen skrev:

Håller med där, eller varför inte turbo/kompressor konvertera en V8:a istället.
Känns bara fel med en T5:a i en gammal Amerikanare.hmm

Turbo/Kompressor konvertera är inte så svårt. Dock lite svårt att få igenom besiktningen. Man ska sikta på en Centrifugal kompressor i så fall.

Men med tanke på att en Centrifugal kompressor till en V8 smallblock kostar runt 35.000:- även om man har 20% rabatt så är det fan lite svårt.

Men, om man ska sätta en turbo femma i en jänkare så blir det för mycket vikt och för konstigt utväxling på bakaxeln, motorn kommer inte att orka. Och att bygga om det kommer att kosta redigt med pengar.

Utväxlingen är väl det minsta problemet då det finns 1 miljard olika bakaxlar, diffbromsar och utväxlingar till Amerikanare.

Att sätta en t.ex Ford 9 tummare kopplad till en Volvo 5'a är verkligen inte att rekommendera. Och volvo axeln är för klen för vikten. Knepigt problem faktiskt, knepigare än vad man kan tro.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
TTTTT
14 februari 2008 · 945 Inlägg

Siarnaq skrev:

Losgard skrev:

Siarnaq skrev:
Turbo/Kompressor konvertera är inte så svårt. Dock lite svårt att få igenom besiktningen. Man ska sikta på en Centrifugal kompressor i så fall.

Men med tanke på att en Centrifugal kompressor till en V8 smallblock kostar runt 35.000:- även om man har 20% rabatt så är det fan lite svårt.

Men, om man ska sätta en turbo femma i en jänkare så blir det för mycket vikt och för konstigt utväxling på bakaxeln, motorn kommer inte att orka. Och att bygga om det kommer att kosta redigt med pengar.

Utväxlingen är väl det minsta problemet då det finns 1 miljard olika bakaxlar, diffbromsar och utväxlingar till Amerikanare.

Att sätta en t.ex Ford 9 tummare kopplad till en Volvo 5'a är verkligen inte att rekommendera. Och volvo axeln är för klen för vikten. Knepigt problem faktiskt, knepigare än vad man kan tro.

Som lite info...jag antar att ingen av er har en aning om vad en mustang väger......tjänste vikten är 1450 kilo....amazonens är 1140 kilo....alltså en viktskillnad på 310 kilo, jag har jävligt svårt att tänka mig att dom 300 kilona skulle göra nån skillnad. I så fall kan man ju ta utväxlingen från en duett vars tjänstevikt är 1230 kilo, alltså bara 220 kilos skillnad.En volvo 850 väger 1420 kilo. Alltså bara 30 kilos skillnad! Och tar vi volvos som S 60 och C 70 så väger dom mer än mustangen. Och varför just en 9" axel, finns ju 8" 8 3/4", sen så kan man ju välja vilken utväxling som helst egentligen.
Så det här bakaxel surret vet jag inte alls var du tar ifrån. Men förklara gärna din teori, alltid lär man sig nåt nytt big_smile

Senast redigerat av TTTTT (14 februari 2008)

blinka blått om du vill rejsa!
snoddas
14 februari 2008 · 1 142 Inlägg

DO IT  fan vad ballt ja har haft samma tanke fast min var mest att reta alla raggare på powermeet nästa år hehe när dom kommer med sina v8er så kan man komma och dumpa med en jänk som det sitter rätt sorts snurra i

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
14 februari 2008 · 148 Inlägg

haha så blåst fråga e ju v8an som gör hekla bilen vem vill då byta t en sur volvo 5a? bättre turbokomvitera v8an som sitter..

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
14 februari 2008 · 148 Inlägg

snoddas skrev:
DO IT  fan vad ballt ja har haft samma tanke fast min var mest att reta alla raggare på powermeet nästa år hehe när dom kommer med sina v8er så kan man komma och dumpa med en jänk som det sitter rätt sorts snurra i

hehe min v8 kommer någ dumpa mer en en volvo 5 någonsin kommer klara wink så e d underbart v8 bröl innan med wink

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
14 februari 2008 · 2 401 Inlägg

TTTTT skrev:
Som lite info...jag antar att ingen av er har en aning om vad en mustang väger......tjänste vikten är 1450 kilo....amazonens är 1140 kilo....alltså en viktskillnad på 310 kilo, jag har jävligt svårt att tänka mig att dom 300 kilona skulle göra nån skillnad. I så fall kan man ju ta utväxlingen från en duett vars tjänstevikt är 1230 kilo, alltså bara 220 kilos skillnad.En volvo 850 väger 1420 kilo. Alltså bara 30 kilos skillnad! Och tar vi volvos som S 60 och C 70 så väger dom mer än mustangen. Och varför just en 9" axel, finns ju 8" 8 3/4", sen så kan man ju välja vilken utväxling som helst egentligen.
Så det här bakaxel surret vet jag inte alls var du tar ifrån. Men förklara gärna din teori, alltid lär man sig nåt nytt big_smile

Först och främst, det gäller att hitta en Mustang för under 130.000. Och den populära modellen är ju såklart 60 talarna. Den är inte byggd för att ha en turbofemma, så man lär få göra egna motorfästen och diverse. Och när man liks får ner shabraket i motorutrymmet så är det för lite vrid i motorn för att det ska funka med att femman ska driva en stelbakaxel i en skum vinkel. Lär få köpa en tvådelad BMW axel eller liknande, göra egna fästen och få den balanserad så bilen inte skakar sönder.

Men mest är ju att motorn har för lite bottenvrid för att driva bilen. Dom är gjorda för moderna chassien, inte direkt förlegade 60-tals reliker.

FYI, Mustangen i Fast & The Furious; Tokyo Drift var en Mustang kaross på en Nissan Silvia S15 chassie.


Det går i teorin, men i praktiken så lär det kosta väldigt mycket faktiskt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
TFkarlsson Varningar. 36
14 februari 2008 · 1 200 Inlägg

Jo fan go for it. Ballt. Det blir eget. Sen vad andra tycker är bara till att skita i smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Big_JN
14 februari 2008 · 2 126 Inlägg

Olss skrev:
haha så blåst fråga e ju v8an som gör hekla bilen vem vill då byta t en sur volvo 5a? bättre turbokomvitera v8an som sitter..

Tycker det är utseendet som gör hela bilen! Fan tycker en Mustang med sexa e lika fin som en med V8!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang