TTTTT skrev:
Som lite info...jag antar att ingen av er har en aning om vad en mustang väger......tjänste vikten är 1450 kilo....amazonens är 1140 kilo....alltså en viktskillnad på 310 kilo, jag har jävligt svårt att tänka mig att dom 300 kilona skulle göra nån skillnad. I så fall kan man ju ta utväxlingen från en duett vars tjänstevikt är 1230 kilo, alltså bara 220 kilos skillnad.En volvo 850 väger 1420 kilo. Alltså bara 30 kilos skillnad! Och tar vi volvos som S 60 och C 70 så väger dom mer än mustangen. Och varför just en 9" axel, finns ju 8" 8 3/4", sen så kan man ju välja vilken utväxling som helst egentligen.
Så det här bakaxel surret vet jag inte alls var du tar ifrån. Men förklara gärna din teori, alltid lär man sig nåt nytt

Först och främst, det gäller att hitta en Mustang för under 130.000. Och den populära modellen är ju såklart 60 talarna. Den är inte byggd för att ha en turbofemma, så man lär få göra egna motorfästen och diverse. Och när man liks får ner shabraket i motorutrymmet så är det för lite vrid i motorn för att det ska funka med att femman ska driva en stelbakaxel i en skum vinkel. Lär få köpa en tvådelad BMW axel eller liknande, göra egna fästen och få den balanserad så bilen inte skakar sönder.
Men mest är ju att motorn har för lite bottenvrid för att driva bilen. Dom är gjorda för moderna chassien, inte direkt förlegade 60-tals reliker.
FYI, Mustangen i Fast & The Furious; Tokyo Drift var en Mustang kaross på en Nissan Silvia S15 chassie.
Det går i teorin, men i praktiken så lär det kosta väldigt mycket faktiskt.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.