6718
Sök

Är detta bromskit bra ?

Inläggskritiker
990 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Är detta kit nåt och ha? beställde det nyss i all hast, som säkert många vet är de flesta orginalbromsar underdimensionerade och det gäller även på saab, och gäller ju att ha bromsar som matchar prestandan, inte så skoj om det går rakt fram i en kurva :-/

http://www.speedparts.se/images/prod/broms/xb,31441.jpg

SPORTBROMSKIT Fram
Brembo 4-kolvs ok
Bromsbelägg
314mm skivor
stålombundna slangar

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

2 164 Inlägg
22 februari 2008
Brembo gör ju bra saker.
Sen finns de ju våra tuning firmor som har saker att rekomendera med + en hel del till.

Testa och se om du blir nöjd.

MVH

F

Inläggskritiker
990 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Brembo gör ju bra saker.
Sen finns de ju våra tuning firmor som har saker att rekomendera med + en hel del till.

Testa och se om du blir nöjd.

MVH

F

Jo presis, fast får detta kit till ett pris något högre än speedparts gatkit med enbart skivor o belägg.
Nåja lär ju funka bättre än orginal skitbromsar

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

SSS -12
3 217 Inlägg
23 februari 2008
Det kan trots allt inte bli sämre...

Av erfarenhet så de bilar jag åkt som använt detta eller liknande kit har satt en hårt spänd mot bältet, ser inte hur det skulle förändras för din del!

Mycket vis man som mäter 100 - 0 i samma relevans som 0 - 100... smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

169 Inlägg
23 februari 2008
Dom är säkert bra, många som kör me dom så dom funkar säkert kanon.
Maptun har också bromskit, men dom e dyra. Men med dom får man garanterat stop på bilen.

//Jonas

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
Fuckface skrev:

Av erfarenhet så de bilar jag åkt som använt detta eller liknande kit har satt en hårt spänd mot bältet, ser inte hur det skulle förändras för din del!

OT men en koenigsegg går från 100-0 snabbare än 0-100 och dom är ju inte direkt slöa wink  tongue

Tror nog att du kommer märka en rejäl skillnad mot original, originalet är ju inte direkt dimensionerat för att ta hand om alla dina extra hästkrafter smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Inläggskritiker
990 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Fuckface skrev:

OT men en koenigsegg går från 100-0 snabbare än 0-100 och dom är ju inte direkt slöa wink  tongue

Tror nog att du kommer märka en rejäl skillnad mot original, originalet är ju inte direkt dimensionerat för att ta hand om alla dina extra hästkrafter smile

Hehe vet att 9000 bromsarna tar dåligt i farter över 100, har man känt förut när man bromsar hårt.
Kan ju vara en smart invenstering att kunna få stopp på bilen, för vill väldigt ogärna köra av vägen med den efter allt !
Och vill inte skada mig själv heller, fast en kropp läker ju ifs big_smile

Inläggskritiker
990 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
volvo_850glt skrev:
Dom är säkert bra, många som kör me dom så dom funkar säkert kanon.
Maptun har också bromskit, men dom e dyra. Men med dom får man garanterat stop på bilen.

Jo dom funkar säkert skitbra, 6 kolvs ok ist för 4. och aningen större skivor.

Men får detta kit billigt 7000kr så det är nog jävligt prisvärt

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
Hammarslag skrev:
TBOC_Razor skrev:
Fuckface skrev:

Hehe vet att 9000 bromsarna tar dåligt i farter över 100, har man känt förut när man bromsar hårt.
Kan ju vara en smart invenstering att kunna få stopp på bilen, för vill väldigt ogärna köra av vägen med den efter allt !

Jo, till en viss gräns läker väl en kropp men för mycket stryk är ju helt enkelt *för mycket* wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Inläggskritiker
990 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Hammarslag skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jo, till en viss gräns läker väl en kropp men för mycket stryk är ju helt enkelt *för mycket* wink

hehe ja presis, men tror att det är en bra invenstering och tror inte SBP gnäller om man sätter på större bromsar, mer intressant blir det dock med motorn roll

87 Inlägg
24 februari 2008
Hammarslag:De e nog schyssta grejer,ser ut att vara samma OK som volvos R-bilar senare år har bak..och samma med mitsu evo-bilarna!Jag skulle nog valt lite större skivor så jag fått bromsverkan lite längre ut lixom..de bromsar ju mer då samt blir inte lika fort varmt..
Jag vet ju dock inte hur du använder din bil..men dom lär ju duga för ett par varv med hårda inbromsningar på bana med smile
Vart köpte du dom om man får fråga?

Vänliga Hälsningar Klas Östling

Teddan
2 495 Inlägg
24 februari 2008
jag tror dom bromsarna är för små för dig..

men det är väll värt att prova iaf.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Inläggskritiker
990 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
r-ted skrev:

hehe då ska du se orginalbromsarna, dom är små 25cm i diameter.

Snackat med 2st här på garaget som har dom kitten och dom var jävligt nöjda.

Jag kommer inte banköra med bilen.

Fixarklasse speedparts.se har kitet.

Toker
491 Inlägg
24 februari 2008
Kitet kommer fungera betydligt bättre än orginalk skivor och belägg.
Så då är det inget att klaga på..  smile

Toker Jr 081102

Better than God \o/
1 886 Inlägg
24 februari 2008
Kul att fler fattat det där med vikten att kunna få stopp med. Det gillar vi.
Tror du kommer bli riktigt nöjd med de bromsarna, akta näsben VS ratt bara vid provturen, använd bälte...  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Teddan
2 495 Inlägg
24 februari 2008
Hammarslag skrev:
r-ted skrev:

ja det funkar säkert , men skall du börja avancera med bankörning så duger det tyvärr inte.

jag har ju 360 eller 365 skivor med löst centrum på rs4an å dom är för dåliga sad

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Better than God \o/
1 886 Inlägg
24 februari 2008
r-ted skrev:
Hammarslag skrev:
r-ted skrev:

ja det funkar säkert , men skall du börja avancera med bankörning så duger det tyvärr inte.

jag har ju 360 eller 365 skivor med löst centrum på rs4an å dom är för dåliga sad

De duger vid bankörning, på en Saab. Själv kört en del bana och bara man har bra skivor är det inga pix om man inte ska köra 24timmars.  Fadar för de inte i vart fall.   Iofs tror jag din bil e "lite" tyngre med...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Inläggskritiker
990 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
Hammarslag skrev:
r-ted skrev:

Läs ovan... jag kommer inte...

Inläggskritiker
990 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Kul att fler fattat det där med vikten att kunna få stopp med. Det gillar vi.
Tror du kommer bli riktigt nöjd med de bromsarna, akta näsben VS ratt bara vid provturen, använd bälte...  smile

Känns som en bra invenstering, inte så skoj och köra in i nån eller bränna av vägen så alla cash man slängt ut går åt helvete. :-(

Använder alltid bilbälte, en vana känns obehagligt att köra utan.

8 156 Inlägg
24 februari 2008
Hmm. Jag höll på att skriva att dom inte duger för fem öre.
Ge bort dom till mig så slipper du eländet big_smile

Du har gjort ett bra köp enligt mig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök