Jag håller med, till VISS del!
Det är miljöhysteri nu, och det tycker jag är riktigt bra, kanske folk börjar tänka till lite extra. Det är ju sant att man inte riktigt vet varför det händer, men det HÄNDER ju. Spelar liksom ingen roll vad det beror på, kan vi göra något åt det så varför inte?
MEN!
Man måste väl ändå börja i rätt ände?
Det är en jävla hetsjakt på allt bränsledrivet, i synnerhet bilar (läs bilister), och det tycker jag är riktigt snett. Dagens bilpark skräpar ju inte ner speciellt mycket, en SUV har ju i många fall inte mycket större motor än en 2.0l Volvo. Jämför med jordbruket och
kött produktionen. Om alla blev vegitarianer (nej, är själv inte det än) och slutade käka kossor så skulle man minska mängden utsläpp av växthusgaser rätt kraftigt. Det är lätt värre än bilar, till och med värre än flygplan!
Jag tror politiker ger sig på trafiken för det är billigt och enkelt att göra det och det vekar som om man bryr sig, fast egentligen inte riktigt tar reda på fakta...
Sen en sak till jag stör mig hårt på, är när en 15-16 årig tjej står på gatan med flyers och frågar om man vill stödja greenpeace, som jag har för mig, liksom miljöpartiet, kämpar mot kärnkraft...
Kärnkraft är ju ett av de kraftigaste och mest miljövänliga alternativ vi har idag så jag kan för mitt liv inte förstå att nån vill stänga igen det? Jag kan tänka mig att förespråka en nedläggning av kärnkraft (med det menar vi fission), när vi kör med fusion eller nått annat lämpligt som faktist kan ersätta, dvs. vara bättre, billigare och renare.
Så, nu har jag avreagerat mig lite, hjälper att skrika lite.