Nu är det väl inte riktigt det det handlar om, vissa av oss som gärna åker motorcykel har inte intresse av att köra 300 blås och ser således inget behov av en sån cykel, kan finnas andra orsaker också, tycker inte om ljudet eller körställningen eller utseendet eller det huvudsakliga användningsområdet alldeles oavsett om det är en kromsläde eller plastraket eller vad som helst däremellan. Jag ser ingen mening i att sitta och säga att något är bättre än något annat, to each his own liksom, har man hittat en hoj man trivs med så är väl allt frid och fröjd, det är ju den som köpt hojen som ska åka på den och ingen annan. Om nån annan tycker hojen jag har är skräp, tråkig, ful eller vad som helst skiter jag i. Sedan vilka hojar som smäller mest och av vilka anledningar varierar väl som allt annat, smällda kromslädar har oftast framförts av män 50+ som fick sitt A-kort på köpet med bilkortet som på äldre dar efter att ungarna flyttat ut gått och köpt sig en kromsläde för att tuffa runt med på helgerna, sist jag var inne på mascot i Nässjö stod det just en sån herre och tittade på en av de större slädarna. Försäljaren som var med honom frågade om han kört mycket hoj, svaret: nja, jag hade ju moped när jag var 15... Vill jag vara ute på vägen när han är ute på premiärturen med sin 350 kilo+ gjutjärnsklump? Nej. Är sannolikheten stor att han kommer lägga den inom det första halvåret? Ja... Många smällda sporthojar kördes av yngre män (under 30 iaf) det är bla en av orsakerna till att vi nu har kortklassen A2, om det hjälper mot själva antalet olyckor för förare i den åldersgruppen är väl tveksamt men trafikverket kan ju låtsas iaf...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!