3681
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
27 april 2009
Grimling skrev:
leksak skrev:
Grimling skrev:

Folk kör ju verkligen som idioter så de e bäst man gör sig så synlig som möjligt, jag vet för farsan har haltat i bra många år nu pga en bil som inte såg honom..

Jo tack jag vet, men faktum är ju att det till stor del ofta är ens eget fel mer eller mindre.

Jag kör självfallet oftast med helljus o jag råkar ut för situationer titt som tätt där jag gjort allt rätt, förutom att inte lämnat hojen hemma möjligtvis big_smile, o de ändå nästan gått åt helvete..
Vill bara ha sagt att vi ofta själva är orsaken till otäcka situationer iom att vi gör oväntade saker i trafiken.

Jo det kan jag ju hålla med om, hojåkare ses ju som stollekörare mer eller mindre allihop, men det som vi inte kan rå för är att svenssons knappt är medvetna om motorcyklars existens i trafiken och därför inte uppmärksammar dem, precis som svenssons tror att lastbilar nöjesåker.. En motorcykel är, jämfört med en bil, liten och svår att se, och därför bör man försöka göra så gott man kan för att göra sig sedd !  Man dör bara en gång, oavsett vems felet är..

Ja helt klart..
Bilförare bör få mera info och lärdom om andra fordon likväl som att motorcyklister måste inse att folk som är vana med fordon som gör 0-100 på 15 sek inte alltid tänker på att ett fordon de inte såg när de kollade i backspegeln för 10 sekunder sedan faktiskt kan dyka upp helt plötsligt.
Även jag blir överaskad ibland, särskilt vid denhär årstiden.

2 Inlägg
27 april 2009
Här är en bild på min Yamaha XT600E som jag köpte förra sommaren. Har precis fått hem den, sketen och helt orginal. Har börjat fixa till den. Kommer ny bild när den är i ordning.

http://img17.imageshack.us/img17/8875/pict0075x.jpg

4 506 Inlägg
27 april 2009
Whey go Erik! smile

Kan du andas kan du dö.

Administratör
2 990 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Är ljuset rätt ljusterat bländar inte xenonet mer än nått annat. Dock när man skutsar så åker ju lyset upp lite men på dagtid kvittar det tycker jag. Jag hade tanten därbak i 24mil o inte en bil blinkade ändå så...

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
27 april 2009
Goffen skrev:
Är ljuset rätt ljusterat bländar inte xenonet mer än nått annat. Dock när man skutsar så åker ju lyset upp lite men på dagtid kvittar det tycker jag. Jag hade tanten därbak i 24mil o inte en bil blinkade ändå så...

En hoj studsar ju lite mer så att säga så ljuset går upp o ner o riskerar att blända...
Men man kan inte  bli bländad av vare sig helljus eller xenon under dagtid, de som blinkar blir inte bländade de är bara personer som inte kan låta bli att försöka tillrättavisa andra.

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 april 2009
Var ute precis och fick 10st+ extralysen på mig av en lättroad åkare. Han sitter ju högt upp och ville väl bara visa att han kan också.

Det är ju mitt på dagen så inte bländar det, inte ens med så många och kraftfulla lampor som han svarade med. Bara löjligt.

Var t.o.m för ljust att kunna fotografera xenonet nå vidare.

Ser väldigt skumt ut efter att mörkat ner det i PS. Men det är 2xH7 8000K

https://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/638987_7mgew1.jpg

Svarta leksaker med blåa lysen ska det vara tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

blacken
27 april 2009
Grimling skrev:
leksak skrev:
blacken skrev:

Mjaa, det känns inte så bra att göra så. Man är ju inte ensam på vägen så att säga..

Jag kör inte xenon på hojen, jag kör med helljus, då kan jag stänga av....

Jag kör alltid helljus på dagen, bättre att blända än att bli påkörd..

Det är dumt allt som händer är att man irriterar och stör övriga. Ser dom inte ett halvljus, så ser dom inte heller ett heljus..

blacken
27 april 2009
leksak skrev:
Goffen skrev:

En hoj studsar ju lite mer så att säga så ljuset går upp o ner o riskerar att blända...
Men man kan inte  bli bländad av vare sig helljus eller xenon under dagtid, de som blinkar blir inte bländade de är bara personer som inte kan låta bli att försöka tillrättavisa andra.

Visst bländas det även dagtid med helljuset på en hoj, och är jävligt störande..

blacken
27 april 2009
Goffen skrev:

Det är det som man undrar över, ifall man skulle kunna smälla på något som gör att man kan justera lyset ifrån styret under färd.

Professionell amatör
451 Inlägg
27 april 2009
blacken skrev:
Grimling skrev:
leksak skrev:

Jag kör inte xenon på hojen, jag kör med helljus, då kan jag stänga av....

Det är dumt allt som händer är att man irriterar och stör övriga. Ser dom inte ett halvljus, så ser dom inte heller ett heljus..

Det är väl klart att dom lättare ser ett helljus, ett halvljus blir ju bara som lite glöd på dagtid medan helljus irriterar, och irriterar man dem så syns man ju, eller hur ?  Lägger du märke till hur många som kör på halvljus eller på helljus när du är ute och åker ? Man uppmärksammar ju självklart helljuset mer..

AUDI - Four rings to rule them all

35 Inlägg
27 april 2009
Uppgraderade från a1 - a-begr i onsdags förra veckan smile

3 354 Inlägg
27 april 2009
Mr_CH skrev:

grattis.

skaffat nytt bakdäck. så nu blir det åka
Senast redigerat av Seth (27 april 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sleeper
3 084 Inlägg
27 april 2009
Seth skrev:
Mr_CH skrev:

grattis.

skaffat nytt bakdäck.

Också skaffat nytt bakdäck big_smile Intresse-Smurfelina skriker av lycka

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

blacken
27 april 2009
Grimling skrev:
blacken skrev:
Grimling skrev:

Det är väl klart att dom lättare ser ett helljus, ett halvljus blir ju bara som lite glöd på dagtid medan helljus irriterar, och irriterar man dem så syns man ju, eller hur ?  Lägger du märke till hur många som kör på halvljus eller på helljus när du är ute och åker ? Man uppmärksammar ju självklart helljuset mer..

Halvljus syns tydligt även på dagtid, för mig i alla fall. Helljus irriterar, stör och bländas, även dagtid..

Administratör
2 990 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Martin 9-3 kan du ta en bild på hur det ser ut från andra sidan? Alltså ifrån förarplats så att säga... lite från sidan.

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
27 april 2009
Sådär ja, då har man handlat en renault kangoo..
Blir spännande o se hur mkt man måste krångla för att få in hojarna i den big_smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 april 2009
Goffen skrev:
Martin 9-3 kan du ta en bild på hur det ser ut från andra sidan? Alltså ifrån förarplats så att säga... lite från sidan.

Hehe, japp. Ska ta lite bilder när det är lite halvskumt också. Just nu står den inlåst igen smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 april 2009
leksak skrev:
Blir spännande o se hur mkt man måste krångla för att få in hojarna i den big_smile

Haha, vilken syn.

Är ju bara posten som åker i dessa ap-ambulanser.

Varför ska du ut och skjutsa hojarna. Det är väl ändå tvärt om som är meningen med dem. big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
27 april 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:

Haha, vilken syn.

Är ju bara posten som åker i dessa ap-ambulanser.

Varför ska du ut och skjutsa hojarna. Det är väl ändå tvärt om som är meningen med dem. big_smile

Ja fy fan..
Äh du vet, crossen får man ju inte åka vart som helst med o den andra vill man väl gärna kunna lasta i bil när man drar på bankörningar..

Fast bilen köptes främst för att ha hunden i....

Supporttekniker
28 Inlägg
30 april 2009
I morgon bär det av till Goffenland . smile
hoppas vägarna är så fina som han lovar  hehe

Skoda Octavia RS 2007.
Yamaha R6 2008.

Sök