Vindruta Saab 9000 CD -91

Tiltz85
17 mars 2009 · 15 Inlägg

rickard10735 skrev:

Rallyhalle skrev:
Monteringen e rätt enkel, de e demonteringen av den gamla som kan va trixig.

Sen gäller de o få rutan rätt placerad så att du får dit listerna runt om sen också.

Kan ju säga om Saaben så är det en av dom lättare att montera för man monterar hela dekorlisten innan man lägger dit rutan  Sedan så måste man vara nogrann och lägga på limmet rätt då det annars brukar uppstå läckage uppe vid backspegeln brukade själv lägga en liten sträng extra med lim där för att vara säker.
Sedan brukade jag använda en universal list som finns till  saaben för där ingår även den yttre dekorlisten och det gör det ej på den som man normalt använder.
Dessutom så täcker den ca 1.5 mm mer så dom som har nötskador av dekorlisten  slipper se dessa

om jag ska byta själv i min bil så behöver jag bara skaffa en list, ruta och lim? (vart hittar jag d?) sen är rasten enkelt som fan vad jag förstår av dej..

sunkmupp
26 april 2009 · 40 Inlägg

lånar tråden lite, är det möjligt att ta en ruta som är snarlik ens egen fast passar inte riktigt och lämna in till glasmästare så han slipar om den tills den passar? finns nämligen inte nån hel ruta till min bil i sverige...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang