4251
Sök

misstanke om smälld 850

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
tjena, köpte en 850 förra helgen..o jag börjar fundera om den kanske har varit smälld nån gång, för det första så var kylaren till ac:n inpressad , sen så drar den åt höger när man bromsar...o sen fick jag med ett kvitto på att den har fått en framvagns inställning -05, är den smälld mån tro ?

150 Inlägg
23 januari 2009
ja det kan den ju mycket möjligt vara, testa åka och gör en framvangs/ hjulinställning, annars så kan du ta upp den i en riktbänk om du har möjlighet då får du svar direkt, smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

434 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
vad kostar det att sätta den i en riktbänk då ?

ProWanker
211 Inlägg
23 januari 2009
Kanske,kanske inte.  att den drar till höger kan vara ojämn bromsverkan eller som jag hade på min s70 att höger bärarm fram var dålig u bustningarna. Hjulinstälningar kan behövas göra av massa olika saker. Gjorde först en för jag bytade styrled sen en gång när jag kört mot en trotoarkant.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

434 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
ja jo, kan va sant.. men i besiktings papprerna så var bromsverkan rätt okej, det skillde inte mkt alls , tror det var 1.8 Kp V.B och 2.0 Kp H.b dock...

5 089 Inlägg
23 januari 2009
bromsoket på ena sidan kan ju vara kass, därför den drar. eller någon bussning.
Bara för att dne vart inne på hjulinställnig behöver ju inte bilen vara krockad, bytt framvagsdetaljer eller haft loss fjäderbenet så måste man göra hjulinställning.  Men gör du hjulinställning så ser man ju ifall något är avikande.
Så jag tror knappast att bilen är smälld för dom sakerna du berättar här iaf.

\Lindgren

150 Inlägg
23 januari 2009
du har ingen karosseri skola där i närheten,? dom tar säker inte mkt för att kia om den är sne. ta och gö en hjulinställning hos någon som kan sin sak och som har ny utrustning

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

2 126 Inlägg
23 januari 2009
Fel på framvagns inställningen kan göra så att den sticker åt fel håll när man bromsar!
Min Sierra gjorde det precis när jag köpt den och gjorde en panikbromsning som slutade i diket då den bara stack iväg åt höger utan att jag kunde ratta, gjorde en hjulinställning dagen  efter (stod rejält mycket fel) och her inte haft några problem sedan dess! smile

Sök