2802
Sök

Bygga om 740 automat till manuell???

51 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjena, jag tänkte byta till manuell växellåda i min 740, men jag tänkte fråga exakt vad det är som behövs för att göra det ?? tacksam för svar! Mvh Robin


Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 februari 2009
#2
V-låda med sprängkåpa och spakställ
V-låds balk
Pedalställ
Kopplings wire
Kardan
Svänghjul
Tryckplatta med lamell

Det var nog allt

Jonas

Ace Ventura
1 240 Inlägg
15 februari 2009
#3
Hur gör man med den startspärren automaterna har då? som gör att den inte startar förutom i P eller N?


Driifter;)
1 630 Inlägg
15 februari 2009
#4
de borde väl vara någon typ av elektrisk givare till de så de e väl bara koppla ihop rätt sladdar

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
15 februari 2009
#5
Volvo_Mannen skrev:
V-låda med sprängkåpa och spakställ
V-låds balk
Pedalställ
Kopplings wire
Kardan
Svänghjul
Tryckplatta med lamell

Det var nog allt

Glöm inte ett avgasintyg från volvo så den går igenom besiktningen oxå.

51 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
#6
Rspeter skrev:
Volvo_Mannen skrev:
V-låda med sprängkåpa och spakställ
V-låds balk
Pedalställ
Kopplings wire
Kardan
Svänghjul
Tryckplatta med lamell

Det var nog allt

Glöm inte ett avgasintyg från volvo så den går igenom besiktningen oxå.

Avgasintyg???


832 Inlägg
16 februari 2009
#7
Rspeter skrev:
Volvo_Mannen skrev:
V-låda med sprängkåpa och spakställ
V-låds balk
Pedalställ
Kopplings wire
Kardan
Svänghjul
Tryckplatta med lamell

Det var nog allt

Glöm inte ett avgasintyg från volvo så den går igenom besiktningen oxå.

Dom kommer inte ens märka att någon bytt låda i bilen. Det har dom inte gjort på mina än iaf. Sen tror jag inte man behöver något intyg om bilen inte är helbilsgodkänd eller?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 562 Inlägg
16 februari 2009
#8
Aruzo skrev:
Hur gör man med den startspärren automaterna har då? som gör att den inte startar förutom i P eller N?

tror de bara är att brygga kabeln.

Fri fart för ett fritt folk!
14 634 Inlägg
16 februari 2009
#9
Rspeter skrev:
Volvo_Mannen skrev:
V-låda med sprängkåpa och spakställ
V-låds balk
Pedalställ
Kopplings wire
Kardan
Svänghjul
Tryckplatta med lamell

Det var nog allt

Glöm inte ett avgasintyg från volvo så den går igenom besiktningen oxå.

99% av bes gubbarna skiter totalt i det även om dom såg att det inte stämde
chansen att dom ska märka det om det är ordenkligt ombyggt är ungefär lika stor som att man hittar en som skulle sätta åt den som bytt låda


jag tycker att det rent sagt är larvigt då biljävlarna är exakt samma bil
det ska räcka med att man har rätt utväxling och rätt boxar

som tex på en 940turbo med aut sitter det en annan styrbox och annan tändingsbox
och sen sitter det 3:73 i utvxäling på aut 3.54 på manuella
men det finns ingen logik i hur dom resonerar och derför är jag rätt säker att bes ger fan i det

jag åkte in med min 855:a han frågade då om jag byggt avgasystemet själv
berättade att det var Jt som gjort det och att det var 3" från turbon och bakåt
sen sa jag att jag även bytt till orginal boxen innan jag körde in på bes så bilen var slö nu

han sa att sånt bryr inte vi oss om smile

bes dessutom med ej godkända klarglas lysen fram osv
han sket totalt i allt sånt där tönteri
har haft samma erfarenhet varje bes jag gjort
som när jag besiktade min 245turbo med utbytt turbo och gnistat och intercooler osv
från kanske 155hk till snäppet över 200hk
han tog en tur runt hallen kom tillbaka med tokspinn och frågade om den var trimmad för den gick j-vligt bra tyckte han
åkte därifrån med blankt papper

Kör fort så hinner inget hända...


Sök