Rspeter skrev:
Volvo_Mannen skrev:
V-låda med sprängkåpa och spakställ
V-låds balk
Pedalställ
Kopplings wire
Kardan
Svänghjul
Tryckplatta med lamell
Det var nog allt
Glöm inte ett avgasintyg från volvo så den går igenom besiktningen oxå.
99% av bes gubbarna skiter totalt i det även om dom såg att det inte stämde
chansen att dom ska märka det om det är ordenkligt ombyggt är ungefär lika stor som att man hittar en som skulle sätta åt den som bytt låda
jag tycker att det rent sagt är larvigt då biljävlarna är exakt samma bil
det ska räcka med att man har rätt utväxling och rätt boxar
som tex på en 940turbo med aut sitter det en annan styrbox och annan tändingsbox
och sen sitter det 3:73 i utvxäling på aut 3.54 på manuella
men det finns ingen logik i hur dom resonerar och derför är jag rätt säker att bes ger fan i det
jag åkte in med min 855:a han frågade då om jag byggt avgasystemet själv
berättade att det var Jt som gjort det och att det var 3" från turbon och bakåt
sen sa jag att jag även bytt till orginal boxen innan jag körde in på bes så bilen var slö nu
han sa att sånt bryr inte vi oss om

bes dessutom med ej godkända klarglas lysen fram osv
han sket totalt i allt sånt där tönteri
har haft samma erfarenhet varje bes jag gjort
som när jag besiktade min 245turbo med utbytt turbo och gnistat och intercooler osv
från kanske 155hk till snäppet över 200hk
han tog en tur runt hallen kom tillbaka med tokspinn och frågade om den var trimmad för den gick j-vligt bra tyckte han
åkte därifrån med blankt papper