Kan bromskivor bli skeva av att bilen står ?

Xuri One Man Clan
17 februari 2009 · 4 287 Inlägg

Metzger_ skrev:

Xuri skrev:

Metzger_ skrev:

När du har väl börjat bearbetat matrialet kan det också börja slå sig.
så fort du bearbetar matrialet så tar du ju självklart bort vis del utav spänningen som matrialet har.
och ja du svarva skiten och nu har det slagit sig igen. svårt?? och inte fan är det för att din bil har stått på hjulen ialf.

Tycker de känns konstigt att den skulle slå sig av lite gubbkörning...å de kändes så fort bilen kördes ur garaget...

Den enda gången jag fått dom skivorna å slå sig är vid superstage...


edit....kan du förklara hur en aluminiumtopp jag hade slog sig utan att nån rörde skiten å låg i samma temp hela tiden ?

och du har mät så att den e 100% rak??
kan inte ha blivit skev utav bara ha legat, Men en tanke kan vara att spänningarna efter topp bultarne släppta vilket jag har svcårt och tro.
eller så har skiten gått varmt,  eller så har spänningarna i alut gått ur pga av den har suttit på länge. det är ju inte direkt levande material.

Om toppen var rak eller ej vet jag inte....men tryckarna gick lätt å fint....
toppen låg i 1 vecka eller något utan tryckarna i....sen gick inte dom i längre utan vi blev tvungna att bearbeta brunnarna för att dom skulle gå i....

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Pierrejffs
18 februari 2009 · 15 Inlägg

okej. har forskat lite. och toppen kan bli skev om det är väldig tempratur skilldnad i rummet tex ena sidan ligger i vind draget vid tex en "dörr" så att ena sidan får "kall" luft på sig ibland och andra sidan håller rums temperaturen. men högst ovanligt men. tror dock det inte händer på en vecka dock. verkar konstigt att du inte kunde få i dom efter så kort tid:S

Xuri skrev:

Metzger_ skrev:

Xuri skrev:

Tycker de känns konstigt att den skulle slå sig av lite gubbkörning...å de kändes så fort bilen kördes ur garaget...

Den enda gången jag fått dom skivorna å slå sig är vid superstage...


edit....kan du förklara hur en aluminiumtopp jag hade slog sig utan att nån rörde skiten å låg i samma temp hela tiden ?

och du har mät så att den e 100% rak??
kan inte ha blivit skev utav bara ha legat, Men en tanke kan vara att spänningarna efter topp bultarne släppta vilket jag har svcårt och tro.
eller så har skiten gått varmt,  eller så har spänningarna i alut gått ur pga av den har suttit på länge. det är ju inte direkt levande material.

Om toppen var rak eller ej vet jag inte....men tryckarna gick lätt å fint....
toppen låg i 1 vecka eller något utan tryckarna i....sen gick inte dom i längre utan vi blev tvungna att bearbeta brunnarna för att dom skulle gå i....

//Pierre....
Saab 9000 Cse 2,4T "9000 2.4T" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang